Video: Gigabyte på Cebit 2010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Woooooooot!!!
Är det lagligt med droger på cebit?
För den snubben är tamejfan inte nykter. (läs kokain)

Var det första jag tänkte, måste vara kokain. (alternativt amfetamin?)
Men jävligt skön snubbe, riktigt säljare

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

trevlig docka, dock så behövs fortfarande fusion, så man får en dator man faktiskt kan göra något på. men rätta takter. skön snubbe på att prata. enormt fail med notebooken dock. varför inte köra ett kort med bättre prestanda och dx11. dessutom säger han att det är den enda som klarar 4 skärmar, men laptops med eyefinity kort klarar ju 6, så ja...

Permalänk
Medlem

Synd att de trycker i ett klent grafikkort i dockning-stationen för den bärbära datorn, då försvinner ju meningen med det när det finns bättre grafikkort integrerat i andra laptops.

Varför inte sätta i ett bättre liksom? Grafikkortet kan vara strömkrävande, stort och varmt i och med att det inte ska bäras med. Och ändå sätter de i ett grafikkort som är sämre än många andra bärbaras^^ Klyftigt ändå.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
Han lär kunna sälja en jesus staty till en jude

+1

ja han kunde snacka minsann

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem

Gillar hur Jonas skrattar lite då och då Gigabyte snubben kunde blivit präst eller nått istället:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Synd att de trycker i ett klent grafikkort i dockning-stationen för den bärbära datorn, då försvinner ju meningen med det när det finns bättre grafikkort integrerat i andra laptops.

Varför inte sätta i ett bättre liksom? Grafikkortet kan vara strömkrävande, stort och varmt i och med att det inte ska bäras med. Och ändå sätter de i ett grafikkort som är sämre än många andra bärbaras^^ Klyftigt ändå.

Det satt ett helt vanligt desktop grafikkort i sista dockningstationen så man kan byta om vill.

Permalänk

Grymt oskön säljare

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niro_the_crazy
Det satt ett helt vanligt desktop grafikkort i sista dockningstationen så man kan byta om vill.

En tom dockningsstation skulle ju vara att föredra i såfall så att man kan köpa grafikkort efter behov..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Gillar hur Jonas skrattar lite då och då Gigabyte snubben kunde blivit präst eller nått istället:P

Ja för någon frikyrka

Permalänk
Medlem

HAHA skratta ju hela filmen ut^^ så sjukt rolig säljare får man leta efter :DD

Permalänk
Medlem

Lite skönt att se en representant som känns van och bekväm med att visa upp sina saker!
Fast han här var nästan lite för van och bekväm med det, haha!
Riktigt bra!

Och dockningsstationen var ju det minst intressanta med den sista datorn, man kunde ta bort cd-romen och ha ett extra batteri istället??
Det är ju asbra, upp till 10 timmar, fy fan vad härligt!
Men ändå kunna ha en cd-rom om man behöver, ser fram emot att kolla närmre på den där.

Permalänk

Han hade fått prata på om moderkort tycker jag, vill veta vad de har på gång

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Får massa vibbar av när jag var i Thailand på denna video.(dock han här är bättre på engelska)

Permalänk
Musikälskare

Ugh vilken jobbig säljare, stängde av nästan direkt

Inte SweC's fel dock, bra jobbat med videoklippen grappar!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Helvete vad ni gnäller...

Personligen så tycker jag att säljaren var störtskön, tog egna initiativ och gick rakt på sak, istället för att få massa frågor som inte känns genomtänkta.

Han tog oss igenom allt det viktiga på nolltid.
Önskar att alla videonyheter kunde vara på det sättet.

Det är inte så att jag ska sitta o fika eller käka lunch med honom, han gav mig allt jag behövde veta, och det fort.

Mer sånt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Woooooooot!!!
Är det lagligt med droger på cebit?
För den snubben är tamejfan inte nykter. (läs kokain)

Hehe, hade han varit från Sverige kunde det här ha varit sant.

Min erfarenhet är dock att folk runtom i världen är mer framåt, öppna etc, SPECIELLT försäljare.

Permalänk
Medlem

Alla videos sweclockers gjort på cebit var kanon lagom längd och bra info, Säljaren här vet vad han håller på med. Han fick 5 min att göra den bästa reklamen han kunde och det gjorde han.

Visa signatur

Hawaii

Permalänk
Medlem

Jag blev faktiskt rätt glad av snubben
Han pratar ju om sånt man bryr sig om, jag tyckte om externa grafikkortslösningen. Det borde gå att kräma på mer än GT220 dock, säg ett GT240 iaf. Grafikkortet är ju det enskilt sämsta i bärbara datorer.

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawaii
Alla videos sweclockers gjort på cebit var kanon lagom längd och bra info, Säljaren här vet vad han håller på med. Han fick 5 min att göra den bästa reklamen han kunde och det gjorde han.

WORD! Faktiskt den bästa och mest intressanta videon av dem alla (imho).

Mycket på grund av hur han presenterade prylarna.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Känns som om Gigabyte pangade på mer i Cebit än många andra, eller så vara bara en övertygande säljare

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Eller kanske Gigabyte gillar sweclockers riktigt mycket så deras representant var extra energisk? ^^,

Permalänk
Medlem

Wow. Honom såg jag inte alls, själv pratade jag med en asiat som beskrev några produkter åt mig. En av dem var en liten netbook där man kunde vrida skärmen samt att den hade multi touch. Tyvärr stod den på andra sidan bordet av den med dockan. Det fanns även en som var en fullfjädrad gaming laptop som såg riktigt grym ut och hade sköna specs.

Permalänk
Medlem

Impnerande!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elajt_1
WORD! Faktiskt den bästa och mest intressanta videon av dem alla (imho).

Mycket på grund av hur han presenterade prylarna.

----------------
Jag håller med, bra tempo, välgjord och tydlig presentation, och jag måste säga att jag gillade den lilla snuttiga bärbara med dockan, det var ubergrymt, det är helt klart nåt jag skulle kunna sälja in till flera i min omgivning utan att ens behöva prata hälften så mycket som han gjorde, bara visa dem för det folk vill ha är ju smidigheten hos en netbook, och bekvämligheterna hos en desktop..

Gigabyte får en nio av tio möjliga poäng, minuspoängen gick till hans version av att alla kvinnor måste gilla rosa

Förresten måste jag passa på att tacka swec för alla dessa videoklipp från cebit, bra mycket roligare än bara tråkig text och så får man se grejorna också.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Skit skön kille ju Tyvärr vill jag höra om moderkort och grafikkort när det gäller gigabyte ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Oh herregud vad gubben snackar. Kunde inte hitta något ställe där han tar en paus i sitt pratande i mer än 2 sekunder... Inte någon försäljare jag skulle lita på precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag gillar verkligen inte den vertikala dockningsstationen. Det är just att den är vertikal som jag stör mig på.
Den andra var väl helt ok, även fast dockningsstationer överlag inte är så intressanta.

Tycker det är perfekt att den monteras vertikalt, det gör att man frigör skrivbordutrymme. Träligt att ha datorn liggandes någonstans där den antagligen är i vägen.
Påminde lite om ett Wii med det vita med blå LEDs, ganska snyggt dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Första dockan verkade supersmart. Att koppla fullstorlekstangenbord och sladdbunden mus till datorn när man är hemma, samt en stor skärm. Det var smart.

Dock verkade den andra vara jobbig bara, med ett rätt klent grafikkort och enbart extra grafik när dockan är tillkopplad. Då är ju optimus smartare tycker jag.

Men du slipper släpa på en tyngre känsligare dator på t.ex jobbet eller i skolan, och kan samtidigt spela när du kommer hem.
Något som skulle kunna få mig att köpa en bärbar dator faktiskt.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Kan nog bli att man köper en sån liten bärbar med stående docka och har den kopplad till tv'n hemma eller nått sånt. Om den nu klarar av att spela upp film i minst 720p. annars så är den inte intressant.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Men, var är Gigabytes X58 mATX moderkort då?? Nu får de banne mig skaka fram ett... Helt övertygad om att det kommer att smiska alla andra X58 mATX, inklusive mitt MSI.