Ny bärbar? Bygga stationär? Köpa här? Råd om det mesta önskas =D
Heej!
Det är dags att åka på en 4 månaders lång språkresa, så jag hade tänkt att köpa en bärbar.
Men sen kom jag på att jag eventuellt kan bygga en stationär om det finns tillräckligt med plats där jag ska bo. Har ett enkelrum i en studentlägenhet.
Men vi utgår ifrån att det inte finns plats och att jag måste köpa en bärbar.
Idag har jag en hemmabyggd med bland annat Q9300, HD4850 och 4GB DDR2 minnen.
Köpte även en Acer D250 förr några månader sedan som jag tog med till högskolan då det behövdes en bärbar.
Men nu ska jag som sagt bort, tycker att D250 inte räcker för mina behov (för liten och för slö om man ska den som första dator under en längre tid).
Budget: 6000:-
Jag kommer INTE spela Crysis på den, så behöver inte det bästa grafikkortet direkt.
Men det blir en del film/tv tittande, HD-filmer, fotbollsmatcher (stream) osv och vill inte att det ska hacka/hänga sig.
Har sökt en del på google, här, andra hemsidor för att se vad som är mest för pengarna för mina behov.
Tyckte att HP Pavilion DV6-1419 var helt ok, men gillar inte HP särskild mycket.
Sen sökte jag här och hittade att någon rekommenderade en "Packard Bell EasyNote TJ75-JN-546NC", kollade på spec, med bland annat i3 processor.
Såg riktigt bra ut, gillar iofs inte Packard Bell heller, men men.
Mina kandidater är:
HP Pavilion DV6-1419eo
Packard Bell EasyNote TJ75-JN-546NC
Acer Aspire 5738ZG
Acer Aspire 5740G
Det är små saker som skiljer sig, förutom att den sista inte har i3, hur mycket betyder det?
Hårddiskstorlek är 0 viktigt, har en extern på 1TB med mig.
Snabb hjälp uppskattas då jag åker bort på lördag. Kan hämta på Netontnet, komplett, webhallen, inwarehouse i Stockholm.
Eller så beställer jag senast på torsdag om det blir något från Dustin.