Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creatinet
Enligt dom amerikanska forumen så verkar ASUS ha fått bra ruljans på leveranserna, så det ska nog inte vara något problem. Men för att vara på den säkra sidan så skulle jag i allafall förbeställa en till någon butik dit du ska;) Men bara för att vara på den säkra sidan då:)

Ja har det lite lurigt, min tanke är att min fars arbetskollega ska ta med den hem så är osäker om jag kan förboka när jag inte vet adressen den ska till. Man är ju så otroligt sugen. Måste bara ha hem en

Permalänk

Hej och håå!

Har hämtat ut min idag men inte hunnit testat ngt än. Men smekt den lite i allafall.. Fan vad stor den är:) Har städat med tjejen istället:(
Har inte heller hunnit vara och köpt någon adapter till stickproppen. Men kanske imorgon, även om man har en massa andra planer. Om det var någon som undrar vad kalaset kostade så blev det sammanlagt kring 16 200:-

Permalänk
Medlem

Tjabba

Jag har fölt denna tråd nu från start och har nu beställt en maskin själv
Jävligt kul att höra att ni har börjat få era maskiner levererade ska bli spännande att höra mer hur den presterar å så.

Jag beställde den svenska versionen, kollade med sidorna i usa men enligt säljarna så skulle jag i dagsläget få vänta tills i maj innan de blir leverans.
Nu ska jag få min maskin 3-4veckor.. bättre men känns tungt

För er som tänkt köpa så verkar de vara enormt sug efter denna med alla handlare jag snackat. ska man ha en maskin innom den närmsta framtiden så är de en bokning som krävs.

Jag funderade när det är 2 hårdiskar så har jag hört nånstans att man kan raid-1 konfa dom. Är det färdigt från butik eller måste man fixa det själv?

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att den inte stöder raid tyvärr:(
Har själv köpt en SSD, jag bara varnar er, är så sjukt mycket bloatware att det inte ens känns som en egen dator.. och att man inte får en windows 7 skiva med är ytterst värdelöst.

Gäller att fixa en windows skiva själv på något sätt och köra med CD-keyn som man får med.

Har inte ens hunnit testa datorn ännu pga detta.. är omöjligt att få tag på en win7 skiva:P

Permalänk
Medlem

Rådfrågar er som beställt en dator!

Tänker redan nu beställa datorn, och hoppas att den hinner levereras till kompisen i USA innan jag åker hem.

Frågan lyder om ni har något tips på var jag ska beställa den ifrån? Jag tänker givetvis fråga hur deras leveranser ser ut de kommande veckorna.

XoticPC och ExcaliberPC är de hemsidor jag sett i denna tråd tror jag. Funkade dessa bra? Support osv, då jag ska ha kontakt med supporten innan ev. beställning.

Jag väntar på benchmarks osv, bara så ni vet

Sebastian.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min G73a på morgonen, fan vad fin den är :). Precis gjort en ren installation på min SSD, så slipper man all jäkla bloatware. Helt sjuk vad snabb den är med en SSD istället för en vanlig 7200 rpmare.

Ska testa på lite MW2 snart och även lite benchmarks när jag hinner.

Permalänk
Medlem

omii hur gjorde du din rena installation på ssd-disken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timm
omii hur gjorde du din rena installation på ssd-disken?

Har en sida där jag har laddat ner en laglig installation av W7 Home premium 64bit. Så det är ingen piratkopia. Skicka pm om du vill ha sidan

Permalänk
Medlem

Hur mycket drar all bloatware egentligen? Tar det bara 80gb utrymme utan alltför mycket cpu så klarar jag mig.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Hur mycket drar all bloatware egentligen? Tar det bara 80gb utrymme utan alltför mycket cpu så klarar jag mig.

Kollade tyvärr aldrig det, bytte hårddisken mot en SSD direkt så jag hade den aldrig uppstartat med all bloatware.

Fick bra score i experience index eller vad det heter, fick poängen 7.0 av 7.9 spelat lite MW2 på 1920x1080 och allt på high med 2x anti-alaising, flyter på hur bra som helst. Får försöka hinna med lite benchmarks imorgon!

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag har en död pixel på skärmen, syns endast när bakgrunden är svart. Frågan är om man verkligen pallar skicka den tillbaka nu när man har väntat på den så länge :). Inget man stör sig på om man inte verkligen kollar på pixeln. Jaja grymt nöjd med datorn annars!

Edit: Det är ju 30 dagars pixel garanti, ska ringa Asus imorgon och fråga om man måste skicka den tillbaka till USA eller om man kan fixa det i Sverige.

Permalänk
Medlem

Om jag förstått det rätt så är det närmaste serviceställe som gäller vid eventuella fel. Dock gör du rätt som kollar!

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft datorn i 2 dagar!

Har bytt hårddisken mot en SSD och installerat en clean windows 7 installation, vilket är ett måste om du inte vill ha 90gb med bara bloatware.

Första jag stötte på var en bugg med ljudkortet, blev skitskraj när jag startade ett spel via steam och allting bara frös.
Det är ett drivrutinsfel, man måste stänga av "Enhancements" i ljudegenskaper annars krashar drivrutinerna med steam.

Nu är allt det jag vill ha på datorn installerat.

Mina intryck från MW2.

Inställningar
1080p 2xAA alla andra inställningar maxat.

flyter på sjukt bra, man kan säkert köra 4xAA också utan problem, men har inte hunnit testa ännu.

BFBC2 MP:
1080p medium inställningar.

Flyter på som fan, hörde från någon att high inställningar går bra i SP, men inte är att rekommendera för MP.
Har inte laggat en enda gång i MP.

Jag fick med en speciell mus , inte razor abyssus utan en väldigt mycket bättre mus. Ska återkomma om den när jag vet vilken modell det är.

Och en till överraskning. 1333mhz ddr3 ram, tack för den ASUS!!;)

Det här är bara mina första intryck, ingen recension. kommer med något utförligare när jag haft datorn ett tag.

Permalänk
Medlem

musen är denna fast ASUS Variant som är sjukt mycket snyggare:

http://cgi.ebay.com/New-HP-Gaming-Mouse-with-VooDoo-DNA-KZ630...

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad slutpriset blir om man beställer en sån här genom företag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keh
Någon som vet vad slutpriset blir om man beställer en sån här genom företag?

14200;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
14200;)

hoppas detta stämmer , ska ju lätt beställa den genom min kompis företag då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keh
hoppas detta stämmer , ska ju lätt beställa den genom min kompis företag då

Kan garantera det;)

Permalänk
Medlem
Citat:

musen är denna fast ASUS Variant som är sjukt mycket snyggare:

http://cgi.ebay.com/New-HP-Gaming-Mouse-with-VooDoo-DNA-KZ630...

Fick också den musen, riktigt skön faktiskt. Hade dock inte lika tur med att få 1333mhz minnen som du fick ;). Du har inte stött på någon död pixel på skärmen som jag har gjort?

Kylsystemet fungerar faktiskt förvånansvärt bra på datorn, den blir inte direkt jätte varm när man har lirat BC2 ett tag. Funkar att lira single player på näst intill maxade inställningar, men lite lagg blir det allt när det är mycket explosioner osv. Fick sänka anistropic filtering eller vad det heter från 16x till 4x så går det bra.

Har inte direkt något att klaga på än, keyboard delay eller något annat galet har jag inte stött på. Får hoppas att det håller sig så här positivt!

Ciao

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omii
Fick också den musen, riktigt skön faktiskt. Hade dock inte lika tur med att få 1333mhz minnen som du fick ;). Du har inte stött på någon död pixel på skärmen som jag har gjort?

Kylsystemet fungerar faktiskt förvånansvärt bra på datorn, den blir inte direkt jätte varm när man har lirat BC2 ett tag. Funkar att lira single player på näst intill maxade inställningar, men lite lagg blir det allt när det är mycket explosioner osv. Fick sänka anistropic filtering eller vad det heter från 16x till 4x så går det bra.

Har inte direkt något att klaga på än, keyboard delay eller något annat galet har jag inte stött på. Får hoppas att det håller sig så här positivt!

Ciao

Inga döda pixlar här inte.
Xotic-pc kollar det innan dom skickar ut datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inga döda pixlar här inte.
Xotic-pc kollar det innan dom skickar ut datorn.

Skönt :). Jo man skulle väl egentligen beställt från xotic-pc, det är ju det som är fördelen att dom kollar datorn innan den skickas. Men men, så länge man inte stör sig på det så kvittar det. Men tråkigt är det ju absolut. Har du provat 10.3 beta drivers förresten?

Permalänk
Medlem

asså kan du inte maxa bf bc2? känns ju lite dåligt för att vara ett sånt bra grafikkort? lr är den mkt mer klockad?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Har ni tryckt in senaste catalyst alltså 10.3 betan, den lär ge en fin prestandaboost. Har också stöd för mobility kort utan att man behöver köra mobilitymodder.

Behövs det ens AA när man kör 1920x1080 på 17"?? Kan väl knappt se nån pixel då

Permalänk

Nu har jag i allafall lagt in en clean W7 version. Inte hunnit med mycket mer, man har ju så hektiskt liv Men nu är jag på jobbet och ska väl kanske kunna hinna lägga in MW2 och testa lira lite:)

Rozzy, hann du testa och spela något med den gamla hårddisken och isf hur var jämnförelsen med SSD disken?

Jaja, nu fortsätter jag in i natten! Ha det gött!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Har ni tryckt in senaste catalyst alltså 10.3 betan, den lär ge en fin prestandaboost. Har också stöd för mobility kort utan att man behöver köra mobilitymodder.

Behövs det ens AA när man kör 1920x1080 på 17"?? Kan väl knappt se nån pixel då

Tänkte ta och installera dom nu, hoppas det blir lite skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
asså kan du inte maxa bf bc2? känns ju lite dåligt för att vara ett sånt bra grafikkort? lr är den mkt mer klockad?

Bad Company 2 har GTX 260 som rekommenderat grafik. Det finns inget enskilt bärbart kort som är lika bra har jag hört, men det behöver inte vara sant för det.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creatinet
Nu har jag i allafall lagt in en clean W7 version. Inte hunnit med mycket mer, man har ju så hektiskt liv Men nu är jag på jobbet och ska väl kanske kunna hinna lägga in MW2 och testa lira lite:)

Rozzy, hann du testa och spela något med den gamla hårddisken och isf hur var jämnförelsen med SSD disken?

Jaja, nu fortsätter jag in i natten! Ha det gött!

Nope hann ju inte det... men bara av att browsa runt i windows så förstod jag hur segt datorn skulle gå, så jag sket i att installera någonting förränn jag fick igång SSDn!

Hmm visste inte att 10.3 drivisarna skulle göra stor skillnad! Kanske värt att testa!

Permalänk
Medlem

Har testat lite nu.. jävlar nu lirar jag BC2 på high haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Bad Company 2 har GTX 260 som rekommenderat grafik. Det finns inget enskilt bärbart kort som är lika bra har jag hört, men det behöver inte vara sant för det.

jo men 5870 M borde vara bättre än gtx 260? annars är det ju fail...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

5870m är baserad på desktop 5750-5770, är GTX 260 bättre i prestanda än de två?

Bärbara grafikkort är alltid rätt mycket sämre.

Visa signatur