Permalänk

Asus X52JR-SX018V

Hejsan alla laptop experter!

Efter mycket jämförande mellan olika laptops i prisklassen mellan 5-8000kr så har jag fastnat för denna:Asus X52JR-SX018V
Jag ska använda datorn främst till after effects och photoshop, kanske lite 3D arbeten via Maya, samt spela lite. Det jag nu undrar är o någon köpt denna dator och kan göra ett utlåtande hur den är.
Stämmer batteritiden någorlunda? Klarar den 6h med hyfsad belastning är jag nöjd, men helst inte så mycket mer svinn än så. Vore jättetacksam om någon kan göra ett utlåtande om datorn, eller om någon funnit en recension vilket inte jag gjort. Om ingen vet något om denna dator så vore tips om en likvärdig dator i prestanda/pris också tacksamt.

Det som lockar mest med denna dator är dessa kriterier:

*i5 processor
*DDR3 minne (upp till 8gb)
* Batteritiden (upp till 10 timmar!??)
*Grafikort: ATI Radeon HD5470 1GB
*Asus (brukar göra bra grejer)

Mvh Anders

Permalänk

Lita inte på batteritiden, vet inte just med den datorn men ett 6-cells batteri brukar inte hålla så länge.

I 8000krs klassen just nu så är nog Sony Vaio VPC-EB1M1E mest prisvärd (bättre grafikkort och nästan lika bra processor). Har själv köpt den. Dock så har den dålig batteritid. Men det påverkas inte jag av eftersom jag oftast har sladd i.

Visa signatur

Gör det du tror på & tro på det du gör!

Permalänk

Tjejen min är också sjukt intresserad av just den där datorn, eller lillebrorsan med i3 CPU. Vore kul om någon har något omdömme eller recension att delge!

Permalänk

Jo jag har kollat en hel del på Sonyn där också lillmacken, men tyckte att batteritiden verkade alltför vek på den. Sen så var det ju ramminnet och cpu:n som jag har bäst fördelar av om de är bra, inte grafikkortet.
Men som sagt bara för att det står upp till 10 h batteritid på Asusen så kan den i värsta fall inte ha mer än 3h batterilivslängd.
Tack för tipset i vilket fall som helst, personliga åsikter om datorn mottages också som sagt

Permalänk
Inaktiv

Hej!

SIBA har skrivigt fel, den har inte upp till 10h batteritid. Den har cirka 4h

Permalänk

Ok har du ringt och pratat med dem David?
Tusen tack för tipset ifall det stämmer, gör det det så blir det inget köp=(