Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moue
var hittar man 1810tray? har försökt hitta det till min 1810tz men lyckas inte någonstans, någon vänlig själ därute som vill hjälpa?

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=421850

Kör senaste BIOS också, som du hittar på Acers hemsida, så funkar det perfekt.

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

Ingen som har tittat på de nya datorerna i serien

Acer har släpp nya timeline som kommer att släppas under veckan i USA och troligen så kommer dom första till sverige i början av nästa vecka.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=560637

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=560635

Enligt uppgifter från olika olika mässor ska modellen komma med i5 och i3 som prop och 5470 eller 5650 som grafik. Plus att dom ska ha en batteri tid på ca 8 tim . Nån som vet något mer om releasen av modellen med 5650 grafik kortet i sig?

Permalänk
Medlem

Stämmer batteritiden 8 timmar trots ett riktigt grafikkort är det rätt intressant. Jag antar att det gäller vid normal användning, inte spel, men ändå. Det kanske är en switchning till ett onboard-kort typ 4500HD som flera långlivade laptops redan har?

Synd att tjejen inte kunde vänta med att köpa en dator, och att HP dm3 1035eo var alldeles metallblänkande. Hon ville inte lyssna på tekniknörderi...

Permalänk
Medlem

TimelineX 1830T med en modern i5 lågvoltare på 1ghz hur står sig den mot dom nuvarande 11tummarna? borde den bli dyrare

Permalänk
Medlem

14" (4820tzg) eller 15,6" (5820tzg) med 5650 kortet är klart intressant. Blir nog ett givet köp om nu bara priset kommer vara acceptabelt. Men som det ser ut för tillfället kommer nog priset att hamna på över 10k, eftersom TG modellerna med Radeon 5470 kostar närmare 9k i dagens läge. Tyvärr kommer de med 5470 kort inte vara värda för spelande. Det känns onödigt att lägga 9k på en maskin som inte räcker till spel. Därmed lutar det mest åt T modellen som troligtvis kommer ha i3 330m och enbart Intels HD grafiklösning integrerat på CPUn, vilket räcker mer än väl till allt förutom just spel (kanske till lite enklare). Med lite egna spekulationer skulle jag tippa att priset hamnar omkring 6k-7,5k för den billigaste av 14" och 15" modellerna.

Föresten: någon som får "NYA" (flash) Voddler att spela upp filmer utan att det hackar, med sina core 2 solo´s, eller ens med sina core 2 duo timelines? Hackar totalt sönder för mig (uppskatning 5-10fps), fast gamla voddler fungerade smärtfritt efter en lång drivrutins- och inställningskamp. Men nu får jag det inte att fungera. Någon som kan komma med tips för att maximera flash- och Voddler uppspelningsprestandan??

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=abXuPRbiPbc

Litet filmklipp där nya acer timelinex modeller visas. En med bl a touchpad/screen

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Ja, Skippo, det är nog en korrrekt analys. Det är nog inte värt ett par tusen extra för att nästan kunna spela spel...

Prisjakt säger att ett par företag börjat sälja 4820TG nu, med en i5 M430 och ett 5470m för runt nio tusen.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen någon modell med radeon 5650 kommer till Sverige. Just nu finns bara datorer med 5470. Under konfigurationer på acers hemsida finns bara 2 modeller av 3820. http://www.acercomputer.se/acer/product.do?link=oln85e.redire...

Permalänk
Medlem

11.6"-arn 1830T skulle släppas i slutet av mars.

Jag har dock inte hört ett dyft. Har någon annan gjort det?

Permalänk
Medlem

Nu kom det information:

http://www.engadget.com/2010/03/31/acer-aspire-ethos-8943g-an...

11.6-tummarna släpps inte förrän i slutet av Juni.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har fått i uppdrag att hitta en 13,3 tums till min syster, hon vill ha en smidig laptop med bra batteritid (runt8h) och så bra prestanda som möjligt för hennes budget (runt 5k).
Jag har kollat lite på tre olika acer och söker råd i vilken som är mest prisvärd?

http://www.computercity.se/products/product.aspx?ID=3696876

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/Ac...

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/ac...

Hoppas det finns någon vänlig själ här till hjälp=) Om det är någon som har förslag på bättre köpförslag så är jag evigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har en 1810TZ som jag brukar koppla till en Panasonic 1080p-plasma via HDMI. Streamar mycket serier och oftast funkar det riktigt bra.

Undantaget är Hulu. Streamar från Hulu småhackar irriterande mycket. Inte ens streamar i 1080p från CBS hackar men väl streamar från Hulu oavsett om man väljer standardupplösning eller deras hi-def.

Flash player används på bägge sidor. Någon som vet vad som är felet? Grafikinställningar? Annat?

Permalänk
Medlem

Har Acer 3810 Turbo-mode som Asus UL30 har?
Tror den klockar upp cpu'n 33% vid behov

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Re: Acer Timeline series

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skippo
Uppdatering: Då verkar det vara dags för nya TimelineX bärbara: med bättre processorer och mindre strömförbrukning. Prisinformation finns inte ännu på nätet i skrivande stund men vi kan förhoppningsvis vänta med ännu en lyckad fortsättning i timeline serien. Funderar hårt på att byta till en ny 14" med i3 330M processor samt med bättre grafiikkort. Får bara hoppas på att priset är lika rimligt och klokt satt som förut.

Tror faktiskt de nya cpu'erna drar MER ström äv de gamla, får se hur det påverkar batteritiden

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Acer Timeline series

Citat:

Ursprungligen inskrivet av birger72
Tror faktiskt de nya cpu'erna drar MER ström äv de gamla, får se hur det påverkar batteritiden

Du har nog helt rätt att själva cpuerna drar mer ström än de tidigare. Men enligt denna länk http://www.electricpig.co.uk/2010/03/31/acer-aspire-timelinex... , så har de möjligtvis optimerat datorn för mindre strömförbrukning jämfört med de första modellerna.

Någon som kan har köpt en timelineX maskin av valfri kaliber, kan ju väldigt gärna komma med lite recensioner för oss som ännu väntar med ett köp.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Jag är i tankarna att skaffa laptop och har fått upp ögonen för nya TimelineX, närmare bestämt denna: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/ac...
Ni som har föregående version vad tycker ni om byggkvalite mm. ? Håller den batteritiden så bra att man vill ta med den lite varstans ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Jag är i tankarna att skaffa laptop och har fått upp ögonen för nya TimelineX, närmare bestämt denna: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/ac...
Ni som har föregående version vad tycker ni om byggkvalite mm. ? Håller den batteritiden så bra att man vill ta med den lite varstans ?

Nöjd men min, ska man gnälla tycker jag inte man kan öppna locket tillräckligt mycket

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk

Någon här som har en dator ur TimelineX-serien?
Är de bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

Nöjd men min, ska man gnälla tycker jag inte man kan öppna locket tillräckligt mycket

Antar att du menar din acer timeline 3810? För på den nya acer timelinex-serien kan man fälla bak skärmen mycket mer än på 3810.

Permalänk

Köpte en ACER ASPIRE 1820PT C2D 1.3 4GB/500 11.6#W7HP till tjejen som vi fick hem igårkväll. Touchscreenen lekte jag bara kort med men den är rätt skoj. Fastnade med att installera en router i kombination med huvudvärk så blev det inget mer lekande.

Är lite noobig av mig, så vad är det bra att göra nu i början när man har fått hem sin dator? Ta en bild av hdn så man kan återställa allt till "fabriksnytt" isf hur gör man det? Andra saker som är bra att göra innan samt efter man ger sig på bloatwaren?
Öppen för tips helt enkelt

Återkommer när jag har lekt lite mer samt höra vad tjejen tycker.

Visa signatur

Cooler master 1000 | Silent Pro M700 | Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-UD3P | 16 GB Aeneon DDR2-800 CL2.5 RAM | systemdisk Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS - 300GB 10000rpm 16MB | 4 st Samsung SpinPoint F1 HD103UJ - 1TB 7200rpm 32MB | PowerColor Radeon HD 4850 PCS 2048MB PCIe 2xDVI/TV | | 2 st Samsung SyncMaster 2493HM | PS3:a med Samsung Spinpoint M6S HM500LI - 500GB 5400rpm 8MB 2.5zoll - SATA300

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/ac...

Den skulle intressera mig mest. Priset på den är enligt mig faktiskt acceptabelt (samma som för 13":en, men inkl DVD. Det som talar för 13"ren är väll rejält bättre batteritid)? Om ni vet en annan dator med bättre eller ens i närheten likvärdiga specs i förhållande till pris, så hojta till!
Är det någon som vet hurdana prestanda siffror man skall förvänta sig med denna dator. Vilka spel kommer att flyta på med vilka inställningar osv?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsg:

Hej.

Jag har en 1810TZ som jag brukar koppla till en Panasonic 1080p-plasma via HDMI. Streamar mycket serier och oftast funkar det riktigt bra.

Undantaget är Hulu. Streamar från Hulu småhackar irriterande mycket. Inte ens streamar i 1080p från CBS hackar men väl streamar från Hulu oavsett om man väljer standardupplösning eller deras hi-def.

Flash player används på bägge sidor. Någon som vet vad som är felet? Grafikinställningar? Annat?

Hur kollar du på Hulu och CBS?

Flash går ju inte genom proxy, så hur går man runt det?

Permalänk
Skrivet av smilebo:

Hej!

Har fått i uppdrag att hitta en 13,3 tums till min syster, hon vill ha en smidig laptop med bra batteritid (runt8h) och så bra prestanda som möjligt för hennes budget (runt 5k).
Jag har kollat lite på tre olika acer och söker råd i vilken som är mest prisvärd?

Välkommen till COMPUTERCITY

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/Ac...

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-13---14-tum/ac...

Hoppas det finns någon vänlig själ här till hjälp=) Om det är någon som har förslag på bättre köpförslag så är jag evigt tacksam!

denna kanske faller henne i smaken om det fortfarande är aktuellt med ett köp?

ACER TRAVELMATE 8371 C2D 1.4 4GB/320 13.3#VB/XPP - Core 2 Duo, 4 GB internminne och dedikerad ATI-grafik! - Produktinformation

Permalänk
Medlem

Någon som vet nått om en timeline x med i7? Läser om det överallt men finns inte att köpa eller info om releasedatum?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 @ 3gz | 4GB Corsair Dominator | Asus P5N32-E SLI Plus | Asus GeForce 8800gt 512mb | Samsung SyncMaster 215TW

Permalänk
Medlem

Nu verkar alla 4820tg med radeon 5650 , stigit i pris med nästan 1000kr :(. Är det någon här som har en timelineX med 5650, som kan uttrycka sina tankar om hur det går att spela med den? Har iaf läst att en här på forumet har problem med att det hakar upp sig lite då och då i en sekund, för att sen börja flyta på igen för att sedan haka upp sig igen, oberoende av vilka inställningar man har i spelen. Detta fenomen har jag sett hos en kompis ett år gamla acer bärbara med radeon 4650. Så det skulle vara nyttigt att veta om alla mobila radeon kort mer eller mindre dras av det upphakande fenomen.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu verkar alla 4820tg med radeon 5650 , stigit i pris med nästan 1000kr . Är det någon här som har en timelineX med 5650, som kan uttrycka sina tankar om hur det går att spela med den? Har iaf läst att en här på forumet har problem med att det hakar upp sig lite då och då i en sekund, för att sen börja flyta på igen för att sedan haka upp sig igen, oberoende av vilka inställningar man har i spelen. Detta fenomen har jag sett hos en kompis ett år gamla acer bärbara med radeon 4650. Så det skulle vara nyttigt att veta om alla mobila radeon kort mer eller mindre dras av det upphakande fenomen.

Jag är sedan Fredag 7/5-10 en mycket glad ägare av en TimelineX 4820tg.
Jag är super nöjd med den. Storleken på 14" var kanon, och jag tycker att skärmen är över godkänd.
Har fått den att räcka 7h 15min på en laddning. Under den tiden spelade jag lite FM 2010, kollade youtube och surfade. Var aktiv med datorn dryga 6 timmar, och idla resten.

Spel då? Jo när jag kör i sladden och kopplar på 5650 så kör jag Battlefield 2 på high, och Warhammer online på high utan några som helst problem.
Ska man lira länge så ska man nog införskaffa en kylare. Datorn blir varm, men inte överdrivet varm. Har en Dell inspiron 9400 som är minst dubbelt så varm.

Men när man bara surfar och softar med datorn så är den sval och tyst.

Som ni säkert förstår så är jag nöjd, och det är jag verkligen. En super bra dator enligt mig.
Snygg, tunn, bra batteritid, och bra med kraft när det behövs

/Martin

Permalänk
Medlem

Jag har fick min nya 3820tg (med 9-cell ) igår. Allt är kanon bra med datorn med det enda som jag är orolig för är att batteriet inte riktigt håller den tid som jag hade räknat med.

När jag fick datorn var batteriet fullladdat så jag satt den inte på laddning utan jag lätt den gå till att batteriet tog slut. Den höll i ca 8 timmar varav 2 timmar så använde jag den inte och 1 timme körde jag på "turbo läge". Sedan så satte jag jag den på laddning i morse och nu har den laddat i ca 4 timmar utan att bli färdig laddad.

Hur många timmar höll ert batteri första gången ni använde de ?
hur lång tid tar det för er att gå från tomt batteri till fullt, när datorn är avstängd ?
och finns det något sätt att mätta batteriet ( typ 3dmark06 ) ?

Permalänk
Medlem

TimelineX 1830T finns nu tillgänglig på Amazon. Kommer den att komma till Sverige?

Amazon.com: Acer Aspire TimelineX AS1830T-3927 11.6-Inch Notebook - Black: Electronics

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Inet.se har bra erbjudande på 4820TG Acer Aspire TimelineX 4820TG - Inet.se
Swecmedlemmar har gratis frakt så man kommer under 9000kr

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"