Sanbbfråga ang. minnes hastigheter och skillnader emellan dessa.

Permalänk

Sanbbfråga ang. minnes hastigheter och skillnader emellan dessa.

Jag har fyra stycken Nanya Corporation (?) DDR3 RAM-minnen på 1Gb var. Deras Max Bandwidth är 533mhz (PC3-8500F) kan jag då bara köpa fyra stycken nya med hastigheten 'PC12800/1600MHz' och trycka in dem och se glad ut? Eller finns det någon hake, någonting annat man måste tänka på, alltså att vissa hastigheter fungerar med olika eller någonting i den stilen?

Nu slog det mig att ni kanske behöver veta någonting angående datorn i sig.
Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz
NVidia Gigabyte GTS450 1Gb
Dell Moderkort (ingen aning om vad det är för modell..)
Realtek Audio ljudkort

Tack.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för moderkort? Men det borde inte vara några problem att göra så nej

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

I CPU-Z står det;
Manufacturer: Dell INC
Model: 0G254H A00
Chipset: INTEL X48 Rev: 0.0
Southbridge: INTEL 82801IR (ICH9R)
LPCIO: SMSC

Ingen aning om det här hjälper eller ej, men det är vad jag kan få fram atm.

http://www.ascendtech.us/itemdesc.asp?ic=MBDELG254HDSIMB&eq=&... google is MY friend.

Hittade lösningen, tackar.
Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Då minnen är bakåtkompatibla så bör dessa funka i din burk, dock kan jag inte garantera detta som du förstår eftersom DELL i vissa fall kan vara lite annorlunda, vilket ju är fallet med många andra märkesdatorer tyvärr. Du borde kolla på DELL:s support vad de säger där först.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ok, tack du!

Visa signatur
Permalänk

Dubbelpost, MEN; jag har en liten fråga som bara nån med kunskap ang. minnen o dess karatär.
; http://www.ascendtech.us/itemdesc.asp?ic=MBDELG254HDSIMB&eq=&... Säger att man max kan ha 1333mhz. På Dells hemsida är det mer än omöjligt att hitta info ang. ifall det går att trycka i minnen med högre hastighet. Så jag undrar ifall någon med ett tränat öga, (erfarenhet) vet om om det går att mata i fyra stycken 1Gb på 1600mhz var. Svaret pröva ligger inte i intresse så det undanbedes.

Jag menar mer om det inte går, har det då typ att göra med kontakterna på moderkortet, ifall det är dessa som bestämmer hur hög hastighet det går att ha, typ?

Visa signatur