Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

vilken surfplatta är bäst just nu ?

Permalänk

vilken surfplatta är bäst just nu ?

tänkte köpa en surfplatta till mor min som fyller år.
Undrar vilken är det bästa surfplattan just nu ?

tänkte att det skulle ha:
10 tums skärm ? någonlunda stor
vettig batteri
kunna använda webcam ? via yahoo eller msn ? (är det möjligt?)
om android. eventuell få 3.0
kunna läsa kinesiska tecken

Permalänk
Avstängd

iPad är bäst.
Annars får du vänta ifall det inte får vara iPad.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Just nu är iPad2 ganska överlägsen.
Om du är intresserad av alternativ till storebror så får du vänta lite.
Snart lanseras plattor med android 3.0 i Sverige. Först då blir android en verklig utmanare.
Tekniskt kommer iPad2 att slå allt fram tills det kommer fyrkärniga androidplattor (Kal-El), detta blir troligen i september.

Permalänk

kan man tex webcama via yahoo eller msn med ipad ?

Permalänk
Medlem

iPad 2 är den enda som är värt pengarna IMO.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

kan man tex webcama via yahoo eller msn med ipad ?

Osäker på det men FaceTime finns ju på 2an

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem

Ja, ipad 2 har kameror. Yahoo har tydligen en messengerklient som stöder video. Skype finns och fungerar fint. Live Messenger finns, men stöder inte video.

Dom tre jag räknade upp är dock gjorda för iphone, så dom drar inte nytta av ipadens upplösning. iPhoneprogram på en iPad blir en liten ruta mitt på skärmen, eller så förstorar man upp det så det blir pixligt och fult men fyller hela skärmen. Jag har ingen aning om ifall dom jobbar på ipadversioner eller inte, men antar det. Det är inte speciellt svårt att anpassa ett iphoneprogram för ipad.

Kinesiska tecken funkar givetvis hur bra som helst, fattas bara annat.

Batteritiden är fin. Kamerorna är värdelösa. Den bakre är en HD-filmkamera, dvs 720p. Filmar vettigt så länge ljuset är bra, men tar värdelösa stillbilder. Den främre är VGA och presterar som frontkamerorna på mobiltelefoner brukar göra.

Permalänk
Medlem

Asus transformer dyker ju upp snart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."