Permalänk

Personligen håller jag med Alakai, att ni andra tror det är sarkasm gör mig lite smått upprörd faktiskt.

Allt beror på hur hon angriper dessa problem, skriker hon åt TS, kastar saker och svär så kan jag fullt förstå att det ger upphov till trådar likt denna men då hade det förmodligen framgått i TS inlägg också.

De allra flesta kan dock förhoppningsvis hålla med om att en olycklig relation bör inte vara en relation.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av No:

Jag kan ju inte vilja krama om dig...

Då kan ju äkta maken bli svartsjuk, få för sig saker "om oss", starta en tråd på ett forum, få dåliga råd från pojkar som inte förstår kvinnor och så rasar hela äktenskapet och han vill ta ut skilsmässa.

Eller inte...
Kram på dig!

Men så du säger! Vad är det för karl du har fått tag på som riskerar att bli svartsjuk över en sådan sak? Nej, det är nog bara att slänga honom i soptunnan ... Du kan ju inte hålla på och dalta med honom på det viset!

Krampåse!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweman2k:

Hej!

Jag har ett problem, det känns som om jag inte duger till något för min flickvän.
Hon gnäller och klagar på allt jag gör, torkar jag diskbänken är det inte tillräckligt bra, hon blir arg för att jag viker handduken i badrummet på ett sätt som man inte ska, utan den ska hänga på ett speciellt sätt.

När hon dammsög så skulle jag plocka bort bärbara datorn och råkade tappa den trådlösa musen i golvet och sedan webcamen, då blev hon arg och sa "Du är precis som en tonåring".

Hon klagar på att jag spillt öl/annat på golvet vilket stämmer, men det är inget jag själv märkt, hade jag märkt så hade jag tagit bort det.

Det är massor av saker som hon hela tiden gnäller över, älskar hon mig ens är frågan?

Det är hela tiden saker hon gnäller över, jag fick välja mellan alkoholen och henne, och jag sa självklart att jag väljer henne, (jag har inga problem med alkohol, när jag dricker så är det ifall jag ska ut i så fall) och hon tycker jag går ut för mycket på krogen vilket inte stämmer, att jag gjorde det innan jag träffade henne, sure! Men jag har inga problem med att ta det lugnt med henne hemma.

Men ska jag träffa vännerna och dom vill gå ut, så känner jag att jag måste tacka nej för annars lär hon dra upp det igen.

Jag försöker vara tillhands hemma och hjälpa till, men ingenting duger jag ju till så varför ens försöka? Väntar bara på att hon klagar på att jag inte hjälper till, men jag försöker, tro mig!

Hur ska jag handskas med detta? Jag mår psykiskt dåligt av att hon gnäller på mig hela tiden, vågar knappt säga/göra något utan att det ska bli fel och jag får skit över det.

Jag är en sådan som inte tror så mycket på att prata, mina erfarenheter av att prata är att det inte leder någon vart. Man pratar, alla poänger når inte fram kanske blir man tom ovänner. Vissa (ganska många) människor är inte särskilt stora på det där med kommunikation, särskilt inte muntlig, det blir missförstånd och inte tillräckligt tydliga kompromisser och gränser. Mitt tips till dig är att lära dig vad exakt det är hon "exploderar" över och försöka bättra dig. Att hon är anal och vill ha saker gjort på ett särskilt sätt, nej jag tror inte att det går att prata bort det är ett karaktärsdrag du får acceptera och leva med och göra det bästa du kan av, om du nu ska vara med henne.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Jag är en sådan som inte tror så mycket på att prata, mina erfarenheter av att prata är att det inte leder någon vart. Man pratar, alla poänger når inte fram kanske blir man tom ovänner. Vissa (ganska många) människor är inte särskilt stora på det där med kommunikation, särskilt inte muntlig, det blir missförstånd och inte tillräckligt tydliga kompromisser och gränser. Mitt tips till dig är att lära dig vad exakt det är hon "exploderar" över och försöka bättra dig. Att hon är anal och vill ha saker gjort på ett särskilt sätt, nej jag tror inte att det går att prata bort det är ett karaktärsdrag du får acceptera och leva med och göra det bästa du kan av, om du nu ska vara med henne.

Kan förstå vad du menar, men prata är fortfarande de bästa.
Om du nu tror du känner varför hon reagerar som hon gör, tänk om de är fel så hon blir ännu mer förbannad.
Bättre då att faktiskt snacka om det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Kan förstå vad du menar, men prata är fortfarande de bästa.
Om du nu tror du känner varför hon reagerar som hon gör, tänk om de är fel så hon blir ännu mer förbannad.
Bättre då att faktiskt snacka om det.

Man lär av sina misstag, det faktum att hon blir arg över saker som han gör fel tycker jag talar tydligt om att hon inte är typen som kommunicerar väl. Hon verkar bli arg för att han inte fattar att han gör fel, om han då frågar något som enligt henne borde vara uppenbart finns risken att hon blir ännu argare. Jag tror att killen vet ganska väl vad som irriterar henne, han känns lite bekväm och troligtvis även fått sin stolthet törnad. Jag är inne på Alakai's spår, gör om gör rätt.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk

Först så undersöker du om det är lingonveckan. Om det är så, så ta på dig ett par bra hörselskydd. Om det inte är så. dumpaaaaaaaaaaaa!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Tack för alla inlägg. Det har hänt mycket sedan jag skrev denna tråd.

Från och med i tisdags är jag officiellt singel, tjejen (mitt ex nu) sa att det kanske gått för fort framåt.
Detta är rätt så komiskt då hon i början ville att jag skulle flytta in, att vi skulle förlova oss och skaffa barn och allt.

Nu är hon gravid faktiskt och ska göra en abort, och jag frågar henne varför hon inte visar känslor och sånt, vilket har varit ett problem ett tag nu. Och det var efter detta hon vräkte ur sig att det gått för fort fram. När det från början var hon som ville, hon säger att svenskar oftast bara säger "Vi kanske borde vänta ett tag" osv osv.

Och jag försökte visa att jag inte är som dessa svenskar (jag är svensk och hon är utländsk), och nu helt plötsligt har det gått för fort fram?

Det intressanta är alla de tidigare saker jag skrivit om i forumet, om henne och vårat förhållande. Och nu är det slut på detta, är lite chockad!

Någonstans kände jag väl att det förr eller senare skulle bli min tur. Och nu är det så. Det känns lite som om det inte finns karma för min del att träffa någon som faktiskt vill lika mycket, eller så! Jag har tendens att träffa kvinnor som visar goda sidor i början och sedan visar en annan sida av sig senare. Och detta är väldigt väldigt tråkigt.

Det är rätt komiskt det här med tjejer. När jag träffade mitt ex så vart hon förvånad över att jag inte ville hoppa i säng det direkt, utan hellre ligga och prata (kvällen jag mötte henne och åkte hem med henne) att hon fann mig intressant som person pga detta.

Hon ville testa mig och se hur jag var, så hon gav mig nästan ett ultimatum det första hon gör, genom att vilja veta vad jag ville med oss och så, hon berätta att tidigare killar dragit för dom funnit henne desperat, hon vill att man verkligen satsar och så, vilket jag gjort från början.

Nu som sagt så tycker hon att det gått för fort fram och därför finns inga känslor kvar. Och här kommer nästa komiska sak, hon sade förut att hon funkar så att man tar tag i problem och pratar ut om det, men detta problem har hon tydligen gått med några veckor utan att säga något.

Hon som var sån som ville att saker skulle hända? Ville man skaffa barn efter några månader för att
Båda vill det, så skulle man det. Men nu tycker hon alltså att det gått för fort fram? Och därför dog känslorna och då dumpar hon mig istället.

Jag har alltid gått efter hennes vilja och sätt. Och det har funkat för mig.

När hon väl började visa en mörk sida, som innebar allt från kränkningar och nertryck på mitt självförtroende och psyke, där jag aldrig dög vad jag än gjorde! Så började jag fundera vad tusan det är som har hänt.

Tyvärr funkar man ju som man gör, och det enda man tänker tillbaka på är den fina sida hon visade i början, inte hur hon senare behandlat en. Det är typiskt faktiskt.

Undrar när verkligheten hinner ikapp en? När man inser att man åter igen står på egna ben, inte har någon att längta hem till, eller sova och vakna tillsammans med. Eller för den delen, få fina sms av.

Det är väl då man kommer in i den mentala situationen med sorg och panik och allt som hör till.

Jag kan ärligt talat säga att jag redan vet att jag kommer börja tänka i banor som att jag aldrig
kommer träffa en så snygg och rolig/fin (när hon hade sin fina sida) tjej igen,men det är bullshit.

Hon är 29 och jag 25, har alltid velat ha äldre av den anledningen att jag alltid trott att det kan bli mer seriöst och så, men det har visat sig att det inte alls behöver vara så.

Kan tillägga att hon nu i helgen som var så bråkade vi pga att jag var ärlig och tog upp allt som jag hade Inom mig gällande hur hon behandlat mig, då sa hon "jag älskar dig men efter detta kan jag inte vara med dig" när jag svarade "nej då ska vi nog inte vara det" så blev hon tyst och sen började hon visa känslor igen, nu är det tisdag och helt plötsligt har hon inga känslor kvar, hon säger sig gått med detta ett tag, ärlighet var viktigt? Jovisst! Men inte från hennes sida tydligen.

Min första panikattack kom faktiskt i tisdags på jobbet, grät på toan och sen såg min chef att jag inte mådde bra, han tog in mig på ett kontor så vi kunde prata, jag berättade om allt, och han sa bara "en sådan tjej kommer aldrig kunna ha en sund relation" han sa att jag skulle satt ner foten redan från början när hon började trycka ner mig.

Var och hämtade lite grejer i onsdags, hennes dotter hade jätte svårt att släppa mig, hon tycker mycket om mig och jag henne. Tjejen "beklagade verkligen att det blivit såhär" hon som från början velat att allt skulle gå fort, nu är hon gravid med mitt barn och ska göra en abort, hon tycker som sagt att allt gått för fort, motsatsen mot vad hon tyckte och ville i början. Hon blev gravid nästan direkt efter hon slutade med p-piller.

Barnet är 5 veckor gammalt , och nu har Hennes känslor försvunnit till stor del pga allt gått för fort.

Förstår verkligen ingenting. Hur hon behandlat mig och skyller allt på graviditeten. Och ger mig falska förhoppningar, t ex att hennes känslor kanske kommer tillbaka när hormoner och allt lagt sig.

Men det hon gjort och sagt till mig kan jag inte tänka mig ha med hormoner, man säger inte sånt till någon man älskar.

Andra panikattacken kom på tunnelbanan hem från henne då hon skickar ett sms där det står "så nu har jag packat dina grejer så du kan hämta det på fredag ", varför en smilie? Är hon inte det minsta ledsen över att det är slut?

Fattar ingenting, det jag skrev i tidigare inlägg hjälper inte, hur hon än behandlat mig och hur mkt jag än tänker på tidigare förhållanden och hur jag går igenom samma procedur igen, så mår jag ta mig f*n lika dåligt psykiskt igen.

Känner mig verkligen ensam och har inte något ben på jorden känns det, hon lyckades verkligen trycka ner mig så pass att självförtroendet och sexlusten försvunnit helt, och fått mig helt beroende av henne, så pass att jag känner att utan henne är jag inget.

Vet inte riktigt vad som är värst, att jag inte inser att detta är det bästa för min del som kunde hänt, eftersom hon inte behandlat mig som hon borde, jag har ju som sagt fått stå ut med väldigt mycket, och jag har försökt göra så gott jag kan.

Eller att jag faktiskt någonstans bara försöker tänka positivt och försöker få mig själv att tänka att hon bara varit så pga hormoner pga graviditeten.

Jag hamnar i ett läge där jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen, tanken av att hon går ut någon helg och hittar en ny kille som hon går hem med och har sex med, dödar mig inombords.

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag varit svartsjuk för vissa saker, men det har även hon varit, helt normal svartsjuka, inte överdriven.

I början när jag träffade henne var jag stolt över att killar suktades efter henne, eftersom hon hade valt mig som pojkvän.

Men eftersom det kom upp så mycket från henne, där hon berättat historier om sitt tidigare sexliv, vad för tekniker som hade används och så, så blev jag mer och mer illamåendes av andra killar, vet inte riktigt varför. Det som hände förr hände ju som sagt förr? Varför ta illa vid, men hur som helst.

Jag tänkte att om jag nu tar illa vid så kanske hon kan respektera det och hålla allt som hänt tidigare, för sig själv. Men det kom ut ett och annat ändå.

Kravet om mycket sex och påminnelsen om att vi inte hade haft sex på några dagar gjorde att jag tappade lusten, att hon dessutom ratade min penis eller "skämtade" som hon menade, dvs att jag hade liten penis (jag har normal storlek) satte även det sina spår.

Jag har ingen sexlust just nu, men tanken att hon går på krogen och går hem med en kille gör mig så ledsen inombords.

Hur ska man komma över dessa tankar? Hon är fri nu, hon får göra som hon vill, jag äger inte henne, hon äger inte mig, men min tanke är inte att springa ut och hitta kvinnor att ligga med, för det är ju denna kvinna jag älskar fortfarande, även fast hon behandlat mig som hon gjort.

Jag kan inte komma över dessa tankar, dom biter sig fast inom mig hela tiden, jag mår ständigt dåligt pga detta.

Hon skickar SMS hela tiden med smilies, hon kan avsluta med "puss och kram", det låter som hon inte alls är ledsen över att det är slut, att hon inte alls tänker på hur bra vi hade det egentligen, att jag och hennes dotter kommer jätte bra överrens, att jag har barnsinne och kan leka med bra = kan alltså bli en bra pappa som bryr mig.

Jag ställde upp för dottern, jag hämtade henne från skolan/fritis, jag var barnvakt när hon var sjuk från skolan, fast jag hade skolarbete att göra så lekte jag med henne och spelade Wii och så.

Detta verkar inte ha betytt något alls? Hon gör slut för att hon tycker allt gått för fort fram, och jag kan inte sluta tänka. Varför? Det var du som ville gå fort fram, du ville att jag skulle flytta in, du pratade om att ha bil, vi köpte bil, du pratade om barn, du blev gravid. Och nu helt plötsligt gör du slut för du tycker det gått för fort fram?

Inte försöka lösa det genom att t ex bo enskilt och träffas vid lediga tider, inte försöka ta allt långsamt? Nej! Sätta stopp för det helt bara sådär.

Fy fan! jag förstår verkligen inte, någon här i denna tråd som förstår? Någon som kan hjälpa mig förstå? Kanske har någon teori eller något? Upplevelse av samma sak, råkat ut för samma sak?

Hon var verkligen rätt för mig när hon var som hon var i början, omtänksam, visade kärlek öppet, rolig, mysig, snygg (i mitt tycke), och jag har aldrig känt såhär för någon, inte ens med mitt tidigare ex som det ändå höll i nästan 4 år med.

Sen blev hon som hon blev, och jag började tänka "Kanske ska jag flytta hem?" och "Hon kan inte behandla mig såhär, hon må vara snygg men personligheten dödar detta" och jag blev stark, trodde inte jag skulle bli såhär ledsen ifall det tog slut, eller att jag gjorde slut (vilket många förespråkade för, eftersom hon behandlade mig som hon gjorde"

Men nu gjorde hon slut, anledningen "Det har gått för fort fram"

Jag står helt still, känner mig ensam, var ute igår med två vänner, hjälpte det? Kanske! Men dom spelade självklart musik som mitt ex älskar, detta påminde mig om henne, bilderna dök upp i huvudet, hur hon dansar sexigt med någon kille och sen åker hem och har sex med denna person.

Det hjälper inte att supa, jag var berusad. Inte jätte full, men sådär salongsberusad, mådde jag bättre? Nej!

Jag känner inte suget efter att träna heller, hon tryckte ju ner mig på även denna punkt, hon sa "Börja träna, få lite muskler så du blir mer manlig, din saltpinne".

Detta säger alltså personen som älskade mig för den jag var, varför ska jag behöva förändra mig? Okej om jag var smällfett och min hälsa var i fara, men jag är bara vanlig. Jag ser yngre ut än vad jag är, jag har inte så mycket muskler, jag är inte lång.

Dvs långt ifrån hur en "man" ska se ut, men jag trodde jag dög för den jag var, eftersom hon "älskade mig", men tydligen inte?

Det är sommar, man ska vara glad, men jag är inte glad. Jag mår dåligt, allt jobb som kommer nu, flytten ska ske idag, en kompis hjälper mig flytta över alla mina grejer, hem till min mamma. Har ingen annanstans att ta vägen just nu.

Måste göra en adressändring (gjorde ju en för bara några veckor sen) igen, så posten kommer till min mamma.

Sen måste vi sälja bilen, jag måste hjälpa med detta, fast bilen står på henne, men tydligen så måste jag ändå hjälpa eftersom vi "var två när vi köpte den". Och jag förstår! Men jag känner bara att jag vill bli av med allt som har med henne att göra, så jag kan glömma och gå vidare.

Jag vill känna som jag gör för mitt tidigare ex, dvs att jag kan tänka på henne, men inte känna något, ingen sorg eller något. Möjligtvis sakna vissa saker man gjort, eller minnena. Men inte gråta och vara jätte ledsen.

Detta var min drömtjej, i alla fall den tjej hon var i början av våran korta relation. Någonstans vet jag väl att jag troligen kommer glömma henne, men det är jobbigt att vi båda bor i Stockholm, för jag vet att jag kommer att träffa på henne, hade detta varit ett distansförhållande så hade det underlättat.

Fy tusan! Det är fredag idag, men jag kommer nog inte orka göra något. Imorgon kanske jag ska träffa en gammal barndomsvän och hans tjej, bara för att göra något så man inte tänker så mycket, men tänka kommer man ju göra ändå. Att se deras barn och veta att jag själv hade kunnat bli pappa också, eftersom mitt ex är gravid i femte veckan (ska ju göra abort) kommer även kännas hårt i mitt hjärta.

Hur kan en människa som sägs ha varit så kär och älska en, att man var rätt kille, för att sedan såra en så pass, gå vidare och fortsätta skicka SMS med smilies och ibland puss och kram, som om ingenting ha hänt, verkligen älskat en?

Förtjänar jag detta? Karma? Kan inte komma ihåg att jag gjort något dumt, är detta ett straff? Ett test för att se hur mycket jag klarar av? Ibland känns det som om jag bara skulle vilja vara ett djur och följa livet som t ex buffel.

Ibland tänker jag hur skönt det vore att bara gå igenom livet och bli gammal, och sedan dö. Slippa alla dessa känslor som medföljer när man blir kär och sedan älskar en person fullt ut, för att sedan bli dumpad och stå ensam.

Men när sorgen väl kommer så är det svårt att tänka på en ljusare framtid.

Min magkänsla har ju många gånger haft rätt. Idag när jag och min vän kom till parkeringen där hon bor, så ser vi henne gå längst gatan, och jag frågar min kompis "Varför går hon där? Var är *dotterns namn*?" Det är ju hennes vecka, nu när det är fredag och allt, vad skulle kunna sätta stopp för att dom ska umgås? Hon ser mig alltså i bilen för vi får ögonkontakt, men hon verkar inte reagera alls, sen ser jag henne typ springa mot sin bil eller mot bussen ( beroende på om hon tog bilen eller ej)

Sen sa jag, "Jag lovar dig! Hon ska säkert ut", sen kommer SMS'et medan vi packar klart det sista "Hej! bla bla bla (oväsentligt babbel) Jag såg att ni inte hade kommit än, jag ska ut med några kollegor "

Som jag sa, hon har alltså lämnat bort sin dotter till pappan för att dra ut, men när vi var tillsammans så klagade hon bara på att jag ville gå ut (vilket är skitsnack) och att hon saknar sin dotter så mycket och vill träffa henne mer, men att det inte går pga schemat hennes. Och nu är det fredag, hon har hela helgen på sig men väljer alltså att gå ut på krogen? Något hon inte ville när vi var tillsammans, då var det antingen ekonomin eller att hon var trött eller det bästa "Jag känner inte lika mycket för att gå ut på krogen" Men nu finns både tid, ekonomi, och viljan? Så hon t.o.m väljer att lämna bort sin dotter fast det är hennes vecka?

Det värsta är att hon skriver detta till mig, varför skulle jag vilja veta att hon ska ut på krogen med sina väninnor?

Då blir det säkerligen som min magkänsla sa, dvs att hon kommer dra ut på krogen som det vi hade, inte betytt ett skit, och sen dra hem med en kille och ha sex. Kanske t.o.m starta en ny relation med personen i fråga.

En sak är konstigt, hon frågade om jag gjort adressändring än, jag skrev att jag skulle göra det ikväll, då svarade hon typ "Du kan göra det när du vill, du behöver inte göra det nu". Nehe? Varför skulle jag vilja vara skriven hos dig, tror du att jag vill lägga 1 timme för att ta mig till dig för att hämta några brev och självplåga mig genom att se området vi bodde i, lägenheten etc etc, för att sedan åka hem igen och sitta 1 timme innan jag är hemma?

Har denna människa några känslor och förstående för mänskligt beteende och känslor? Det verkar inte som det, att hon lägger eller i sina SMS, t.o.m SMS'et om att hon ska ut?

Fy fan! Vad är det för kvinna jag varit med? Så olik den kvinna jag lärde känna.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Oj...
Andas, andas igen...
Bearbeta, kanske du behöver lite samtalsterapi?
Tids nog kan du gå vidare, en klyscha men du kommer nog att gå starkare ur det här.

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem

Det var nog bland det längsta inlägg jag läst härinne, men det är nog bra att skriva av sig lite.

Jag håller helt med din chef här om att den tjejen aldrig kommer att kunna bilda någon vettig relation med någon.
Hon verkar vara i stort behov av psykologhjälp. Hon verkar ha ett synsätt på relationer som ett barn.
Sunda vuxna människor ändrar inte känslor och beteende sådär totalt dag för dag. Att hon redan har ett barn från tidigare förhållande säger ju något om hennes oförmåga att hålla samman en relation.
Personer som inte tar en relation på större allvar än någon sorts sjuk lek där partnern måste säga exakt rätt saker hela tiden är inte värda att tas på allvar.

Förmodligen gjorde hon dig en tjänst genom att försvinna från ditt liv. Nu kan du kanske så småningom finna någon ny vettigare tjej.
SMS:a gärna till då till henne om dina nya äventyr och hur trofast och trevlig den nya tjejen är.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Den där kvinnan verkar ohälsosam. Lyssna på chefen och försök se det som att du kommit någorlunda oskadd ur en naturkatastrof.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

men oh my lord,du kunde inte ha gjort inlägget liiite längre sweman2k;),kanske är jag som är trött nu men huvudet känns jäkligt tungt efter att ha läst igenom allt:P..nädå,skämtar bara.

min spontana tanke till det ja lästa var,klipp banden helt och hållet.
ha ingen kontakt med henne,du mår dåligt över att hon tar brytningen så bra,du mår dåligt över tanken att hon kanske har träffat en annnan osv,whats the point att ha någon som helst kontakt med henne?hoppas du på en vänskap med henne?isf kan jag här och nu säga att du gräver din egen grav..du har uppenbarligen känslor för henne och hur skulle det kännas om du får reda på att hon har skaffat en ny?tror du en vänskap ens är möjlig om den ena har känslor och den andra inte?

smsa inte,ring inte,träffas inte,lägg ner kontakten helt så ska du se att du kommer må mycket bättre då du inte behöver fundera vad hon gör,ska göra,kommer göra eller har gjort efter varje kontakt med henne.

har själv varit i samma sits...blev dumpad,frågade om en vänskap var möjlig vilket hon gick med på,tiden gick och man fick redapå att hon skaffat en ny,eftersom jag hade känslor kvar och jag innerst inne hade hoppats på att det skulle bli vi igen så kom svartsjuka in i bilden,svartsjuka ledde till hat,hat ledde till bråk,bråk ledde till totalt kaos där vi båda klippte banden som ovänner.

så mitt råd är att du lägger ner henne genast.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ingen normal mamma drar hem killar från krogen hur som helst heller när dom har barn i den åldern. (Tycker jag då).
Glöm bruden grabben, hårda ord.
Men jag tycker du förtjänar bättre!

Be strong!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kopia av episoder ur mitt liv, sweman2k. Dock utan barn inblandade, tack och lov.
Då fick jag rådet att skita i henne, allt som den hemska människan och jag hade gemensamt vilket inkluderade egendom och skulder oavsett om det var mina eller hennes, samt även lämna hennes trevliga vänner och bekanta varav åtminstone en av dem jag hade en givande relation med. Efter ett mordförsök och en misshandel och en rättegång senare kan jag säga att jag borde lyssnat mer på de som gått före mig och verkligen lämnat allt sådant fortast möjligt och varit lite mer stolt och rakryggad.
Svårt när man är nedbruten, jovisst. Själv klarar man ingenting när man kryper. Alltså, ta hjälp av vänner och bekanta, de du vet av erfarenhet att du kan ta hjälp av. De uppskattar om de får känna sig som riktiga vänner och får chansen att hjälpa dig, precis som du önskar hjälpa dina vänner när de är i nöd.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Samma visa förutom barn hände mej fast det var jag som var för frammåt men blev neggad nästan totalt vilket jag inte tänkte på just i förhållandet utan kom fram till det en väldigt bra stund senare, du har redan kommit fram till att du blev neggad i relationen. Tycker som många skriver att säg upp kontakten snarast möjligast, skickar hon ett sms är det bara skriva "tyvärr är jag inte redo att prata med dig ännu", "jag hör av mig när jag känner mig redo att prata med dig igen" eller något liknande.

Tror det är lite av de utländska tjejers sätt att se hur bra en kille egentligen är (vet inte ursprungen på ditt ex men ja) man måste vara som en far för många tjejer, speciellt de med utländsk ursprung med att vara hård men rättvis och våga slå näven i bordet ibland och säga att det räcker, vi svenskar killar är egentligen mentalt mesigare vilket gör att vi bli ja'are och gör för mycket för tjejen och hoppas på belöning (sex, tillagad mat whatever), nu säger jag inte att ALLA svenska killar eller utländska personer är såhär men börjar man lära känna folk som är från båda sidorna och lyssnar på deras förhållande så märker man att det finns en klyfta i mentalitet, svenskar tar emot skit, utländska ger helst skit eller visar iallafall så lite rädsla som möjligt och försöker stå på sig mer ut i det sista.

Permalänk
Avstängd

Ta hand om dig!:)<3

Skrivet av No:

Oj...
Andas, andas igen...
Bearbeta, kanske du behöver lite samtalsterapi?
Tids nog kan du gå vidare, en klyscha men du kommer nog att gå starkare ur det här.

I en annan tråd (tror det var "Psykisk sjukdom"-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil... ) togs detta med samtalsterapi upp. Där var det en medlem Total_Cu, 2009-10-23, kl. 00:10 som började sitt inlägg med: "Enkronan, jag kan i mycket hålla med dig.(...)". Läs hans svar.:) Tycker det var intressant. Tror att - efter att ha läst hans svar - terapi inte är den bästa vägen (även om tidningarna trummar ut att "fler män borde gå i terapi") utan sysselsättning i någon form.^^

Jag tror att terapi är mer för de ensamma medan de som har ett kontaktnät bör undvika detta. Varför? Jo, för att terapi är lite som ett sistahandsval tror jag. Vem skulle du välja om du hade dålig ekonomi och behövde hjälp med den: kommunens budget och skuldrådgivning där man bara är en i raden av X antal tusen fall som står på kö (läs: intresset från budget och skuldrådgivaren att hjälpa dig är inte stort då du bara är en i raden) eller betala någon krona för att få hjälp av en revisor/ekonom? Jag skulle tagit revisorn/ekonomen.:)

Skrivet av Xellofan:

Den där kvinnan verkar ohälsosam. Lyssna på chefen och försök se det som att du kommit någorlunda oskadd ur en naturkatastrof.

Håller med. Kvinnan verkar (på din beskrivning) vara en person som manipulerar och det är/kan vara farligt framgent.

Skrivet av Eptk:

Ingen normal mamma drar hem killar från krogen hur som helst heller när dom har barn i den åldern. (Tycker jag då).
Glöm bruden grabben, hårda ord.
Men jag tycker du förtjänar bättre!

Be strong!

Håller med. Dumpa/akta dig för henne. Hjälp henne med processen att göra abort (om hon vill) gå sen vidare med andra mer meningsfulla, roliga och karaktärsdanande aktiviteter som höjer ditt självförtroende i positiv riktning istället för negativ. Utmana dig själv: klättra i berg, träna, råna en bank, begå skattebrott, fly utomlands.:D;) Jag *garanterar* att detta ger dig en kick utöver det vanliga.:D Skämt å sido angående de sista sakerna, men jag hoppas du missförstår mig rätt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Klart det känns förjäkligt när en person verkligen byter personlighet sådär så man knappt vet vem hon (i detta fallet) är.

Alkoholen hjälper bara för stunden, så detta är inget du ska ha som anledning till att ta till flaskan...

Liten annan notering: bara en person kan stå på en bil, så du måste inte vara med när bilen ska säljas. Hur ni löste betalningen osv vet jag inte, så det får du kolla upp.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vad hon har för nationalitet.

Var ihop med en polska en gång och det var verkligen upp och ner. Glad att jag INTE tog den skiten hon började bre ur sig.

Det jag gör när ett förhållande går åt skogen är att hitta bekräftelse någon annanstans. Det bästa är att hitta någon att ligga med och sen att hitta på saker för att glömma det.

Kan inte säga annat än att det må suga just nu, men i längden så är nog det här bättre för dig. Se bara till att hon verkligen gör en abort, för du vill inte ha ett barn med en sån människa.

Permalänk
Medlem

Whoa.. vilket läge.. :/

Måste ändå säga att det var bra gjort av din chef iallafall!

Det där med att hon använder smileys och berättar att hon ska ut på krogen fortfarande är nog för att hon får någon sorts tillfredställelse att se dig lida. Byt nummer om det fortsätter.

Förstår hur du känner och jag har kännt likadant med mitt ex, men hon höll inte på såhär.. Men att få bort alla minnen och saker som för tankarna åt det hållet, och bara se framåt.

Mycket sjuk människa.. Du kommer hitta någon vettig det är jag 100a på

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av mangemani:

smsa inte,ring inte,träffas inte,lägg ner kontakten helt så ska du se att du kommer må mycket bättre då du inte behöver fundera vad hon gör,ska göra,kommer göra eller har gjort efter varje kontakt med henne.

This.

Hon var uppenbarligen inte en människa man vill ha en relation med som folk redan har sagt. Att fortsätta ses, prata, smsa och sånt kommer bara göra det jobbigare för dig att komma över henne.
Känslan att du aldrig kommer träffa någon som henne kommer alltid finnas hos någon som blir dumpad av någon man verkligen älskar. Det kommer ta sin tid och det kommer kännas för jävligt, men du kommer komma över henne och du kommer träffa någon mycket bättre.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Måste hålla med mangemani och Forsberg1

Det sundaste och bästa nu är bara att inte ha nån kontakt somhelst, du kommer må bättre även om det kanske kommer ta ett tag men i slutändan så.

Var en hel del att läsa, men jag läste iaf halva inlägget och det där var ju <insert eget ord>

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweman2k:

wall of text

var vi ihop med samma kvinna eller? för ca ett år sen kunde jag skriva i princip allt det du nyss skrev, gradivitet, för snabbt fram...ja det mesta fanns med. just det, även jag valde en äldre dam för jag trodde(i min naivitet) att ålder gör dom mer vettiga, det stämmer inte någonstans kan jag ju säga direkt.

lider verkligen med dig men det kommer bli bättre, tro mig jag vet att det inte är någonsom hellst tröst nu.

mitt ex var likadan efter uppbrottet, skickade smilies och låtsades som inget hade hänt så jag sa att det var jobbigt och att jag kontaktar henne när jag mår bättre, har inte gjort det än haha.
sen blir dom så JÄVLA känslokalla.

du ska ha din sorgeperiod inget snack om saken men gräv inte ned dig, ut och gör saker med släkt/vänner när du kan även om det känns lite jobbigt ibland. aktivera dig! skaffa en hobby eller 2.

mådde lika dåligt som du gör nu, fick bita mig hårt i läppen för att hålla tårarna borta, på jobbet valde jag alltid jobb där jag fick vara ensam till en början så folk slapp se eländet man var i.

MEN det kommer bli bättre men dessvärre tar det ett tag, mig tog det säkert 3 månader innan jag började känna mig på banan igen.

dom är svin helt enkelt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Funderingar...

Intressanta infallsvinklar på kvinnor. Trodde män/killar "som mest" bara hade problem med vårdnadstvister (och vårdnadstvister med lite pengar i botten?) och kanske lite tjafs om vem som ska äga hunden/bilen.:O

Jag menar: för det mesta är den bild som ges att män "bara är tagare" och kvinnor "alltid är givare"... Intressant som sagt.:) I och för sig kan jag tänka mig att kvinnor ofta håller sig mer framme när det kommer till pengar men så har det ju varit i alla tider mer eller mindre vad det verkar. Tricky thing det där...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tack för era inlägg! Jag har haft min mobil avstängd nu ett tag, det känns bra att veta att hon inte kan nå mig. Jag jobbar med mig själv och försöker se det ljuset av detta, att jag slipper detta.

Det kommer perioder jag mår dåligt, men jag mår bra för det mesta, speciellt på jobbet då jag är runt människor, sen tackar jag inte nej när folk frågar om jag vill hitta på saker, för det hjälper också för stunden.

Jag ska försöka börja träna, min bror skulle hjälpa mig komma igång, han har hållt på ett tag så kan nog få några tips av honom.

Jag har gjort som de flesta av er redan sagt åt mig att göra, dvs att inte hålla kontakten med henne. Jag har valt att ha mobilen avstängd, lättast så. Men kommer åter sätta på den nästa vecka, det kommer säkerligen att ramla in massor av SMS från henne, arga SMS och så. Men jag kommer nog säkerligen dissa att besvara dom, möjligen svara om det är något riktigt riktigt viktigt. Men annars så kommer jag avstå att besvara.

Någon som vet om man kan göra en adressändring och få dom att skicka alla papper hem till den adress jag bor på nu? Vill verkligen inte åka hem till henne för att hämta dom. Eftersom jag fortfarande står skriven hos henne, så kommer dom ju skicka dit allt för det är där jag står.

Men jag vill verkligen inte ta mig dit, jag orkar inte se henne igen. Tror ni det går?

Att ringa alla företag man har räkningar hos borde ju gå att lösa genom att ringa och be dom säga OCR och allt till en direkt, så man skriver ner. Så har man löst räkningarna iaf.

Det sista jag vill är att prata med henne, och se henne.

När ett förhållande tar slut och man är ledsen så brukar man vilja kontakta och höra av personen, i mitt fall är det tvärtom, jag vill varken höra av mig eller att hon hör av sig till mig om jag ska vara seriös.

Detta beror nog säkerligen på hur hon behandlat mig och sedan bara dumpar mig sådär, skyller på att det har gått för fort fram, när det från början var hon som ville att det skulle gå fort fram.

Att vi svenskar är, som hon sa "Svenskar ska alltid vänta på allt, varför inte bara följa hjärtat och göra det man vill? Vill jag något så gör jag det utan att vänta", och se vad hon sedan gjorde? och skyllde på dessutom? fy fan!

Hon talade väldigt illa om Sverige och Svenskarna, och sa man något om hennes land så kunde det bli krig så att säga. Vet inte hur jag orkade med att hon klagade på alla svenskar och sverige, jag är själv svensk. När hon talar om alla, så talar hon även om min familj och mina vänner, det är ju oacceptabelt egentligen.

Skrivet av Aka_The_Barf:

var vi ihop med samma kvinna eller? för ca ett år sen kunde jag skriva i princip allt det du nyss skrev, gradivitet, för snabbt fram...ja det mesta fanns med. just det, även jag valde en äldre dam för jag trodde(i min naivitet) att ålder gör dom mer vettiga, det stämmer inte någonstans kan jag ju säga direkt.

lider verkligen med dig men det kommer bli bättre, tro mig jag vet att det inte är någonsom hellst tröst nu.

mitt ex var likadan efter uppbrottet, skickade smilies och låtsades som inget hade hänt så jag sa att det var jobbigt och att jag kontaktar henne när jag mår bättre, har inte gjort det än haha.
sen blir dom så JÄVLA känslokalla.

du ska ha din sorgeperiod inget snack om saken men gräv inte ned dig, ut och gör saker med släkt/vänner när du kan även om det känns lite jobbigt ibland. aktivera dig! skaffa en hobby eller 2.

mådde lika dåligt som du gör nu, fick bita mig hårt i läppen för att hålla tårarna borta, på jobbet valde jag alltid jobb där jag fick vara ensam till en början så folk slapp se eländet man var i.

MEN det kommer bli bättre men dessvärre tar det ett tag, mig tog det säkert 3 månader innan jag började känna mig på banan igen.

dom är svin helt enkelt!

Nu vill jag inte vara sån, men du bor i Råcksta, hon bor också i Råcksta, och jag bodde där ett tag, vi har säkerligen sett varandra utan att veta om det. Om vi varit med samma tjej vet jag inte, men om vi har det så Tja! Då vet både du och jag hur läget ligger till, vad båda varit med om. Fan vad läskigt!

Nu tror jag inte det är samma tjej, men om du var tillsammans med en tjej som bor i Råcksta så grattis! Då är det nog sannerligen samma tjej.

Denna tjej är inte speciellt lång, svart hår och utlänning, har en dotter. Hon bor i området nära sjukhuset (det stora, vet ej vad det är för sjukhus dock) i 3 våningshusen där alla gårdar ser likadana ut ungefär.

Där buss 115 stannar utanför en pizzeria, korsa bara vägen och du vet vilka hus jag talar om.

Bara en varning om du skulle falla för en tjej och det råkar vara henne, då går du in i ett liknande förhållande du hade tidigare, som jag nu råkade ut för. Det som talar för, hon har en grymt snygg kropp, tränad och allt, men resten tja, det har jag berättat. Bara negativt så att säga.

Hon kan lida av något psykiskt, borderline/Asberger eller något annat.

Hur som helst är det något fel på henne, hon kommer från ett krigsdrabbat land så det kan ha med saken att göra också, vet inte!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

ang arga sms efter en veckas avstängning...sure,det kommer det säkert vara,men låt dej inte bli nere eller ta åt dej utav det,när hon har fått all ilska ur systemet så lättar det och du kan gå vidare...ang själva smsen så är det bara att radera,läs dom inte ens om du är rädd för att hon ska försöka sej på person angrepp eller nått,ge tfn till en kompis som ej är involverad och be honom radera om du vill vara på den absolut säkrasste sidan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweman2k:

Nu vill jag inte vara sån, men du bor i Råcksta, hon bor också i Råcksta, och jag bodde där ett tag, vi har säkerligen sett varandra utan att veta om det. Om vi varit med samma tjej vet jag inte, men om vi har det så Tja! Då vet både du och jag hur läget ligger till, vad båda varit med om. Fan vad läskigt!

Nu tror jag inte det är samma tjej, men om du var tillsammans med en tjej som bor i Råcksta så grattis! Då är det nog sannerligen samma tjej.

Denna tjej är inte speciellt lång, svart hår och utlänning, har en dotter. Hon bor i området nära sjukhuset (det stora, vet ej vad det är för sjukhus dock) i 3 våningshusen där alla gårdar ser likadana ut ungefär.

Där buss 115 stannar utanför en pizzeria, korsa bara vägen och du vet vilka hus jag talar om.

Bara en varning om du skulle falla för en tjej och det råkar vara henne, då går du in i ett liknande förhållande du hade tidigare, som jag nu råkade ut för. Det som talar för, hon har en grymt snygg kropp, tränad och allt, men resten tja, det har jag berättat. Bara negativt så att säga.

Hon kan lida av något psykiskt, borderline/Asberger eller något annat.

Hur som helst är det något fel på henne, hon kommer från ett krigsdrabbat land så det kan ha med saken att göra också, vet inte!

inte samma tjej men jag brukar käka på pizzerian och bor väldigt nära så jag har nog sett er utan att jag lagt märke till det. jag bor i dom husen oxå.

nåja bra att veta att jag ska gå åt andra hållet om det kommer en snygg utländs tjej med en unge. nu kommer jag iallafall lägga märke till henne.

nästan lite konstigt att snacka med nån på nätet som man troligtvis sett ett flertal gånger.

tjejer är helt enkelt lite knepiga...eller ja inte så lite alla gånger sen att dom har dubbelmoral är mer regel än undantag, mitt ex sa alltid att hon var "föränderlig" när jag anmärkte på henne dubbelmoral och när hon sa imot sig själv.

du kommer fixa det här men som sagt tar det tid men det ska det. jag bröt helt med mitt ex och har fortfarande inte hämtat mitt supernintendo och lite andra saker, får väll ta mod till mig att göra det snart. du blir nog tvungen att säga till henne som jag sa att du kontaktar henne när du är redo. sen kommer du inse att hon kanske inte var allt som du trodde att hon var.
jag är nog lite som du och vill bryta helt medan många ringer och bara gör ALLT för att få tillbaka sin älskade. många tipsade mig om att INTE göra sådant. känner även ett par som börjat stalka sitt ex och det är riktigt illa.

lite lustigt är att min bror oxå började träna innan mig och jag tog tips av honom :). träna är bra, jag fick ur mig mkt(ilska,sorg...ja den hjälpte helt enkelt) av träningen och nu har det blivit en vana som jag inte vill sluta med för jag mår så bra helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Tipset är att ni killar "väntar" lite och försöker se bakom allt det som kan "blända" er hos en kvinna.:) Jag menar: många kvinnor (tror killar inte är lika skickliga på detta:P), speciellt när de vill ha en kille badly, förför ju honom med sitt sätt, sina ord, är extra mysig mot honom, har mer överseende med olika "flaws" som killen har etc. sedan kommer de verkliga sidorna fram och förhoppningsvis är de bra sidor. Eller man kanske skulle säga så här: om en kvinna fortsätter att vara "sådär bländande fin" (i sitt sätt) en bit in i förhållandet, då är chansen ganska stor att du hittat rätt kvinna att leva tillsammans med.:)^^

Jag blir ofta förförd av kvinnor (se: "Vad värderar en kvinna högst"-tråden) så jag brukar alltid vara laid back och vänta ut henne en stund för att veta att allt det bländande inte bara är ett "skådespel" utan innerligt, djupt och äkta hos henne.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jisses vad det var att dra alla kvinnor över en kamm i denna tråd, kvinnor är så osv osv gör att jag som kvinna funderar över om jag är onormal eller något :/ Är inne på år nummer 11 tillsammans med min pojkvän och tillika sambo samt hoppas på många fler fina år tillsammans, visst retar jag mig ibland på att han inte gör vissa saker men inte älskar jag honom mindre för det. Han hjälper till så gott han kan fast han hatar att städa mm och det är jag glad för, jag har tagit honom som han är och vill inte att han ska vara annorlunda om än vissa saker retar mig för att jag älskar honom innerligt.

Till TS: Beklagar att du har fått uppleva det du upplevt men jag hoppas för din skull att allt bara blir bättre framöver och att du en dag hittar någon som älskar dig precis som du är. Lycka till med allt

Permalänk
Medlem

Drygt att höra Sweman, känner med dig.

Det där om att hon avslutar sina sms onödigt glatt bör nog förstås som att hon egentligen är ledsen. Att låtsas vara oberörd är hennes sätt att antingen a) fiska reaktioner, b) göra dig ledsen genom att visa att hon kan klara sig själv "jättebra utan dig" (att hon vill göra dig ledsen innebär att du betyder mycket för henne) eller både och.

Om hon inte känner någon sorg över detta så är hon inte bara lite bitchig, utan en psykopat. Av allt att döma så är hon inte det. Alltså; hon känner också sorg, glöm inte det. Hon hade drömmar om att vara tillsammans med dig, och förlorade dom. Precis som du. Kanske är det inte den bästa saken att säga när du ska glömma henne, men jag är absolut övertygad om att det är så att döma av hennes uppförande. Du var, och är fortfarande inte betydelselös för henne, vilket allt hon gör som du skriver om (även smsen) visar med all önskvärd tydlighet.

Dessutom, well. En tjej på 29 år med ett barn är i ett helt annat läge än vad en 25 årig kille är. Speciellt om hon är gravid, för att dra jämt skägg med en sån tjej måste man nog pissa sittande och lära sig att älska Lets Dance osv. Någon skrev tidigare i tråden att man träffar en tjej när hon är "fin", och att hon sedan blir "ful" när hon visar sitt riktiga jag. Det är väl delvis sant, men samtidigt måste man ha förståelse för att man kan vara i olika perioder i livet. En gravid tjej kommer, såvitt jag förstått saken, att vara hispig som ett asplöv och kommer nog i ett tag kräva att man sitter stilla i båten. Men det är väl inte alltid så. För övrigt kommer man själv kanske att vara i såna perioder då man behöver extra hjälp och stöd, inget konstigt alls med det.

That being said, du verkar ha haft överseende med väldigt mycket Sweman. Jag tror att du klarar dig bättre utan henne, akta återfall. Alla riktiga män kan räkna med att få toffla en smula, men den där tjejen verkar inte vara helt klockren att döma av allt hon gjorde med dig. Fuck that! Lycka till med träningen, du kommer ur det här klokare och grymmare än du var förut.

EDIT: Förresten, vad händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Drygt att höra Sweman, känner med dig.

Det där om att hon avslutar sina sms onödigt glatt bör nog förstås som att hon egentligen är ledsen. Att låtsas vara oberörd är hennes sätt att antingen a) fiska reaktioner, b) göra dig ledsen genom att visa att hon kan klara sig själv "jättebra utan dig" (att hon vill göra dig ledsen innebär att du betyder mycket för henne) eller både och.

Om hon inte känner någon sorg över detta så är hon inte bara lite bitchig, utan en psykopat. Av allt att döma så är hon inte det. Alltså; hon känner också sorg, glöm inte det. Hon hade drömmar om att vara tillsammans med dig, och förlorade dom. Precis som du. Kanske är det inte den bästa saken att säga när du ska glömma henne, men jag är absolut övertygad om att det är så att döma av hennes uppförande. Du var, och är fortfarande inte betydelselös för henne, vilket allt hon gör som du skriver om (även smsen) visar med all önskvärd tydlighet.

Dessutom, well. En tjej på 29 år med ett barn är i ett helt annat läge än vad en 25 årig kille är. Speciellt om hon är gravid, för att dra jämt skägg med en sån tjej måste man nog pissa sittande och lära sig att älska Lets Dance osv. Någon skrev tidigare i tråden att man träffar en tjej när hon är "fin", och att hon sedan blir "ful" när hon visar sitt riktiga jag. Det är väl delvis sant, men samtidigt måste man ha förståelse för att man kan vara i olika perioder i livet. En gravid tjej kommer, såvitt jag förstått saken, att vara hispig som ett asplöv och kommer nog i ett tag kräva att man sitter stilla i båten. Men det är väl inte alltid så. För övrigt kommer man själv kanske att vara i såna perioder då man behöver extra hjälp och stöd, inget konstigt alls med det.

That being said, du verkar ha haft överseende med väldigt mycket Sweman. Jag tror att du klarar dig bättre utan henne, akta återfall. Alla riktiga män kan räkna med att få toffla en smula, men den där tjejen verkar inte vara helt klockren att döma av allt hon gjorde med dig. Fuck that! Lycka till med träningen, du kommer ur det här klokare och grymmare än du var förut.

EDIT: Förresten, vad händer?

Är det ett måste att gilla Lets dance om man är kvinna och 29 år gammal? Nu känner jag mig ännu mer onormal, jag hatar Lets dance och andra jävla skitsåpor som "tjejer" ska gilla. Snacka om trångsynthet att häva ur sig att tjejer är så eller gillar det osv, vi är inte individer tydligen utan precis likadana för att vi är kvinnor eller vadå?

Permalänk
Medlem

Det var dumt att skriva så. Jag ville säga att man av allt att döma måste anpassa sig väldigt mycket till tjejan sin, då graviditeten är ett känsligt läge. Vad anpassningen går ut på vet jag inte, men jag gav några medvetet stereotypa uppslag.
Det var nog som sagt inte jättesnyggt kanske.