Permalänk
Medlem

Corsairs CX-serie

Vet att ni alla är snabba med att påpeka hur dålig Corsairs CX-serie är; men är det verkligen så farligt?
Deras CX600 är i stort sett dett enda nätaggregatet i min prisklass som har dubbla 8-pinnars PCI-Express.

Tack.

Permalänk
Medlem

Sorry men

100 spenn mer : http://www.inet.se/artikel/6900306/fractal-design-tesla-650w-...
150 spenn mer : http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w

Jag kan gå så långt at säga at du kan heller köpa http://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w med 2 molex -> 8pin

Vi pratar om någon påsar chips i skillnad Och med http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid... behöver du inte betala frakten.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Vet att ni alla är snabba med att påpeka hur dålig Corsairs CX-serie är; men är det verkligen så farligt?
Deras CX600 är i stort sett dett enda nätaggregatet i min prisklass som har dubbla 8-pinnars PCI-Express.

Tack.

Du får tänka på att du befinner dig i ett entusiast-forum. Svaren blir därefter...

För en vanlig Svensson som inte "vet" bättre duger väl CX serien antagligen.

Permalänk
Medlem

Entusiast eller inte, det skal vara common sense att inte snåla på något som ger kraft til din dator.

Han vil ha 2x 8 pin pcie. Min första tanke är high end gfx kort. Den är helt ok för en low end dator, där den inte kommer at belastas så mycket. Så snart något mer kraftigt börjar dra kraft, så får du et problem med spänning.

CX serien blir uppgraderad om kort tid med CX v2, den får 80+ cert och 3 års garanti.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

CX serien blir uppgraderad om kort tid med CX v2, den får 80+ cert och 3 års garanti.

Dock är den bara tweakad för bättre effektivitet, den har fortfarande samma dåliga komponenter enligt en från Corsair.

Permalänk
Medlem

Det sitter kina kondingar i cx agget tror inte äns det var 105c. Xfx har 105 c japanska och seasconic tillverkat 2 års längre garanti finns absolut ingen anledning att köpa cx

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Har läst på på andra internationella forum och har alltså kommit till slutsatsen att CX-serien är ingenting jag vill ha och göra med.

Men ska jag satsa på Teslan eller XFXs Core Edition? Gillar att teslan har vita kontakter, kommer passa fint i mitt vita Define R3, sen så är de långa nog att räcka för till och med ett fulltower-chassi om jag nu skulle uppgradera till det. Vad är det med Core Edition som gör det så dyrt i jämförelse?

Permalänk
Medlem

XFX har mycket bättre kvalite. Enbart japanska kondingar bästa du kan få seasconic tillverkat 550 w vid 40-50 grader vilket innebär att du förmodligen får ut över 600w!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Har läst på på andra internationella forum och har alltså kommit till slutsatsen att CX-serien är ingenting jag vill ha och göra med.

Men ska jag satsa på Teslan eller XFXs Core Edition? Gillar att teslan har vita kontakter, kommer passa fint i mitt vita Define R3, sen så är de långa nog att räcka för till och med ett fulltower-chassi om jag nu skulle uppgradera till det. Vad är det med Core Edition som gör det så dyrt i jämförelse?

Båda är bra, men 550w har inte 2x 8pin, så du må bruke konvertere. Dom andra två, som kostar lite mer, har det.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Har ett CX nätaggregat i den ena datorn där hemma, en dator som används för helt vanligt bruk, dvs surfa och skriva. För det fungerar det utmärkt.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650