Permalänk
Medlem

Söker lcd display till chassi

Har ett datorbygge på gång där det finns plats för en lcd display som kommer monteras vertikalt. Måtten är på följande:

(BxH) 65mm x 130mm

Någon som har tips på vart man kan köpa lcd display för datormodifikationer och vilken typ som är enklast att använda?

Permalänk
Medlem

Kjell&co Har ett par stycken olika.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Finns ngra stycken på tradera.
Tillexempel

Permalänk
Medlem

Orkade inte räkna ut vilken tum det blev men chansar på runt 5"? Isåfall kör med en liten lilleputt skärm, finns några med usb anslutning och penskärm som är billiga

Edit: efter snabb huvudräkning så blev det nog ca 4,5" och rätt avlång skärm, runt samma som dagens smartphones så att hitta en bildskärm blir småsvårt, tycker du det är kul att löda så köp ett stprpack med lysdioder och gör en liten egen display, finns massor av fina guider på nätet och färdig programvara för att styra det.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, ska leta vidare. Är dock väldigt svårt att hitta displayer som kan visa text vertikalt.

Permalänk
Medlem

Beroende på hur mycket pengar du vill lägga så fina det alternativ, dra bort skalet runt denna så är displayen nästan perfekt fitt för ditt hål, så expanderar du ditt skrivbord i ditt os till denna och roterar skärmen så blir det jätte fint

http://www.eio.com/p-1173-lilliput-rv451-np-45-lcd-monitor.as...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Beroende på hur mycket pengar du vill lägga så fina det alternativ, dra bort skalet runt denna så är displayen nästan perfekt fitt för ditt hål, så expanderar du ditt skrivbord i ditt os till denna och roterar skärmen så blir det jätte fint

http://www.eio.com/p-1173-lilliput-rv451-np-45-lcd-monitor.as...

Är ute efter en simpel lcd display som sagt, så tror du missförstod mig eller så försöker du vara rolig? Vet i alla fall att ingen vettig människa betalar ca 910kr + frakt för en produkt som sedan ska förstöras bara för att man vill åt displayen...

Men du kanske menade att jag skulle montera en extra liten datorskärm på chassit för att visa skrivbordet? Vad fyller det för funktion förutom att det är pimp?

Är mer ute efter något av den här typen lcd display http://www.crystalfontz.com/products/index-grph.html

Fanns några som visar information på en vertikal display, men allt för stora och jag har inte plats att modda chassit för att göra hålet större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JWLinux:

Är ute efter en simpel lcd display som sagt, så tror du missförstod mig eller så försöker du vara rolig? Vet i alla fall att ingen vettig människa betalar ca 910kr + frakt för en produkt som sedan ska förstöras bara för att man vill åt displayen...

Men du kanske menade att jag skulle montera en extra liten datorskärm på chassit för att visa skrivbordet? Vad fyller det för funktion förutom att det är pimp?

Är mer ute efter något av den här typen lcd display http://www.crystalfontz.com/products/index-grph.html

Fanns några som visar information på en vertikal display, men allt för stora och jag har inte plats att modda chassit för att göra hålet större.

Jo du missförstog mig nog, hålet du pratar om är rätt stort och en extra skärm skulle sitta fint den skulle fylla samma funktion som en liten punktskapat, det finns jättefina program som fyller extra skärmen med mycket nyttig information om datorn och program Så jag var allvarlig i vad jag sa Sen skrev du LCD display utan specifiering och med tanke på hålets storlek tänkte jag direkt på småskärmar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.