Diskussionstråd kring Översättningsprogrammet

Permalänk
Medlem

Diskussionstråd kring Översättningsprogrammet

Detta kommer funka troligen tills December 1, 2011. Efter är det svårt att säga men troligen inte omöjligt att tro att det inte kommer fungera efter.

Programmeringstråden - Hur man kodar Google API Translate i C#

För er som inte är insatta i programmet finns det i tråden här samt DL länk här.

Index

  1. Stöd

  2. Förklaringar

  3. Problem

  4. Manual och användningsförklaring

  5. Externa länkar

  6. Fotnot

Stöds i:

Denna applikationen har inte stöd för det nyaste framework som lanserats (4.0) därför kan du behöva göra om din applikation en aning om du använder 2010 versionen och/eller ett framework högre än nedan nämnda:

  • .NET Framework 3.5 Client Profile.

  • .NET Framework 2.0

  • .NET Compact Framework 3.0

  • Silverligt 3.0


Hur får jag tag i det?

För intresserade av att bygga från scratch: kopiera och lägg till GoogleTranslateApi.dll (eller liknande) i din referens lista för din applikation och lägg till using Google.API.Translate; högst upp i den klass som sak använda den. Nedladdningslänk för filen här eller deras beskrivning kring filen här. Eller mitt programs källkod här (obs. färdigbyggd).

Problem

Om ni upplever problem med prestanda (ni som skriver applikationen) så skriver ni en ny TranslateClient som:

TranslateClient Translator = new TranslateClient(@"http://code.google.com/p/google-api-for-dotnet/"); //annars duger också: TranslateClient Translator = new TranslateClient("");

Något som är lite synd är att denna tjänstens hastighet kan vara ganska låg och kräver en internet anslutning.

Alla externa länkar:

Google API Translate: v. 0.3.1 - v. 0.4 (alpha)
Visual C#: v. 2010
Mitt projekt: v. 1.2 - källkod Zip - original tråden

Fotnot

Fråga gärna om ni har försökt men inte lyckats använda detta. Svarar gärna på frågor.

saknad fakta
Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

//Reserverat inlägg för updates

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40