SSd+lagringsdisk

Permalänk

SSd+lagringsdisk

Ny dator Vindovs 7 64 bits. OS och program på ssd.Om jag går in i datorhanterig,klickar på Ändra enhetsbeteckning och sökvägar.Vill föra över resten till disk D:Om jag ändrar till bokstaven B på D, då ligger ju den före C:, vilken programmen ligger på.Och då borde ju Mina Dokument m.m. gå in på B-disken.Tänker jag alldeles fel.Vill vara säker på detta.Ni får ursäkta mina bristande kunskaper, är 77 år,men tänker hålla pålänge än.Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Du kan sätta vilken enhetsbeteckning du vill, den disk du har OS'et på kommer ha "dokument" som default ändå, skulle du mot förmodan vilja lägga din dokument katalog eller andra användar kataloger på din sekundära disk så kan du även göra det genom att under egenskaper för katalogen ändra location/plats, den kommer då fråga om du vill flytta med innehållet och windows sköter då flytten & reg ändringarna åt dig.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::