Nokia släpper sin första MeeGo telefon, N9

Permalänk
Medlem

http://www.mobil.se/nyheter/guldmobilerna-har-delats-ut-1.492...

Går bra för N9.

Årets mobildesign
Årets mobilkamera
Årets mobil

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

klk: Några av de recensioner jag läst har iallafall uttryckt sig som så att N9an är utdömd. Det kan du ju även se i texten från teknikbloggen. Jag själv har inte brytt mig nämnvärt om detta eftersom jag är ägare av en Android-telefon så jag vet hur det är att ha en döende produkt.

Men då glömmer du aktieägare..

Om du varit aktieägare så tror inte jag att du skulle vilja att företaget du ägde aktier tog dåliga beslut. Det är en sak om man tror att Nokia kan börja sälja massor av WP mobiler. Men om man inte tror det så kommer aktieägarna nog tycka det är ganska dumt och inte sälja andra mobiler där man kan tjäna mycket mer pengar.

Det finns inte en chans att Nokia kan sparka igång WP försäljningen, operativsystemet är för dåligt. Möjligen om Microsoft varit ett år tidigare så kanske.
När Android säljer två kärniga processorer med mycket bättre upplösning och mer funktionalitet för 2000 - 6000, vem är då så korkad att den köper en WP mobil för drygt 4000 som är klart sämre?

Permalänk
Medlem

Kul att Nokia tog hem tre priser.
Fanns det någon info om vilka andra telefoner som den tävlade mot?

klk: Varför tror du inte det? Windows Phone är en mycket kompetent produkt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

klk: Varför tror du inte det? Windows Phone är en mycket kompetent produkt.

Om du vetat lite mer om det tekniska så märker du snabbt att WP inte är någon kompetent produkt

Permalänk
Medlem

klk: Du kan informera mig privat om det tekniska så slipper vi söla ner tråden som du lyckats göra så bra i många andra trådar.

Får hoppas att Nokia N9 får ännu mer publicitet efter vinsterna.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Till er som har Nokia N9:

Jag har på allvar börjat funderar om jag ska ha en. Men de som avskräcker mig just nu är hur mycket man måste använda Nokias PCSuite som jag haft till en annan telefon och hatade.

Jag förutsätter att man behöver det när man uppdaterar mobilen, det gör man väl andra sidan bara typ två gånger om året.

Jag hörde dock någon skräckhistoria att man var tvungen att koppla ur internet till datorn när man skulle uppdatera, sådant lever jag gärna utan. Hatar att ingen mobiltillverkare förstår att jag inte vill ha deras buggiga klienter.

Men behöver man använda det fler gånger; t ex för att synka kontakter, mail, kalendrar eller filer som musik på datorn?

Jag har för mig att man med Google Nexus Prime (som jag överväger att köpa istället (men som ser sjukt plastig ut och inte har lika najs gränssnitt)) behöver man väl bara dra över musikfiler till en mapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Om du vetat lite mer om det tekniska så märker du snabbt att WP inte är någon kompetent produkt

Kommer från killen som inte har en aning om vad Linux är men tycker att MeeGo är absolut bäst och felfritt i grunden eftersom att det bygger på Linux.

(om ni inte har förstått det så är han ett troll som bäst behandlas genom att inte svara på honoms inlägg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Till er som har Nokia N9:

Jag har på allvar börjat funderar om jag ska ha en. Men de som avskräcker mig just nu är hur mycket man måste använda Nokias PCSuite som jag haft till en annan telefon och hatade.

Jag förutsätter att man behöver det när man uppdaterar mobilen, det gör man väl andra sidan bara typ två gånger om året.

Jag hörde dock någon skräckhistoria att man var tvungen att koppla ur internet till datorn när man skulle uppdatera, sådant lever jag gärna utan. Hatar att ingen mobiltillverkare förstår att jag inte vill ha deras buggiga klienter.

Men behöver man använda det fler gånger; t ex för att synka kontakter, mail, kalendrar eller filer som musik på datorn?

Jag har för mig att man med Google Nexus Prime (som jag överväger att köpa istället (men som ser sjukt plastig ut och inte har lika najs gränssnitt)) behöver man väl bara dra över musikfiler till en mapp?

Länge sen man läste här, nåja nångång skall man väll dra en kommentar.
Jag har aldrig haft telefonen kopplat till datorn annat än i masslagringsläge för att föra över lite musik. Allt sköts OTA, meddelande om uppdateringen kom som notifikation men väntade tills jag kom hem att ladda ner 800mb totalt (os + programuppdateringarnas totala storlek). Samma gäller kartor, bara klicka in dig i telefon och välja bland de 52? länder vilka du vill uppdatera.

Kontakter förde jag över från SGS med bluetooth (föredrar att inte ha dem på nätet), den synkar dessutom mot Android, iOs och Symbian. Du kan även synka mot Google Facebook och massa annat minns inte. Kan inte komma på när du skulle behöva Pc Suite. Sätter du dessutom igång developermode (flik i inställningar) kan du ssh till telefonen samt du får tillgång till terminalen och massa annat.

Enda jag kan rekomendera är att kolla vilka program du verkligen måste ha, kolla på Nokiastore om dom finns eller dra en fråga om de är pågång. Dyker förövrigt upp nya saker hela tiden. Tyvärr är de som med allt annat som gäller Meego att Nokia kommer inte presentera någon statistik.

Jag är mer än nöja och kommer inte gå tillbaka till Android innan dom har ett lika smart ui design kan lika bra köra dumtelefon då N9 blir så gammal.

Jag kan förövrigt inte förstå mig hur dum en VD kan bli. Man går väll för fasiken inte ut och säger att Symbian är en brinnande plattform och Meego är för dåligt utvecklat. Vi kommer nu att köra på Windows Phone men de tar 2 år innan vi är igång. Lite får man nog för fan tänka på aktieägarna. Skulle jag sitta i styrelsen skulle den idioten ha åkt ut direkt. Dessutom varje gång det pratas Windows åker kursen i ner och då det istället pratas N9 får kursen ett sving upp. Redan där borde det ringa klockor. Glad att man inte hade några stora pengar satsade då idioten tog över VD posten, att lyckas sänka ett företags aktiekurs med 40% tror jag det är nu kan de inte vara många som lyckats med.

Edit: Skall även ha kommit nu PC Suite i veckan som funkar fin fint till N9 utan massa krångel vid installation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Kommer från killen som inte har en aning om vad Linux är men tycker att MeeGo är absolut bäst och felfritt i grunden eftersom att det bygger på Linux.

(om ni inte har förstått det så är han ett troll som bäst behandlas genom att inte svara på honoms inlägg)

skall du verkligen ge mig sådan där straffsparkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icee:

Länge sen man läste här, nåja nångång skall man väll dra en kommentar.
Jag har aldrig haft telefonen kopplat till datorn annat än i masslagringsläge för att föra över lite musik. Allt sköts OTA, meddelande om uppdateringen kom som notifikation men väntade tills jag kom hem att ladda ner 800mb totalt (os + programuppdateringarnas totala storlek). Samma gäller kartor, bara klicka in dig i telefon och välja bland de 52? länder vilka du vill uppdatera.

Kontakter förde jag över från SGS med bluetooth (föredrar att inte ha dem på nätet), den synkar dessutom mot Android, iOs och Symbian. Du kan även synka mot Google Facebook och massa annat minns inte. Kan inte komma på när du skulle behöva Pc Suite. Sätter du dessutom igång developermode (flik i inställningar) kan du ssh till telefonen samt du får tillgång till terminalen och massa annat.

Enda jag kan rekomendera är att kolla vilka program du verkligen måste ha, kolla på Nokiastore om dom finns eller dra en fråga om de är pågång. Dyker förövrigt upp nya saker hela tiden. Tyvärr är de som med allt annat som gäller Meego att Nokia kommer inte presentera någon statistik.

Jag är mer än nöja och kommer inte gå tillbaka till Android innan dom har ett lika smart ui design kan lika bra köra dumtelefon då N9 blir så gammal.

Jag kan förövrigt inte förstå mig hur dum en VD kan bli. Man går väll för fasiken inte ut och säger att Symbian är en brinnande plattform och Meego är för dåligt utvecklat. Vi kommer nu att köra på Windows Phone men de tar 2 år innan vi är igång. Lite får man nog för fan tänka på aktieägarna. Skulle jag sitta i styrelsen skulle den idioten ha åkt ut direkt. Dessutom varje gång det pratas Windows åker kursen i ner och då det istället pratas N9 får kursen ett sving upp. Redan där borde det ringa klockor. Glad att man inte hade några stora pengar satsade då idioten tog över VD posten, att lyckas sänka ett företags aktiekurs med 40% tror jag det är nu kan de inte vara många som lyckats med.

Edit: Skall även ha kommit nu PC Suite i veckan som funkar fin fint till N9 utan massa krångel vid installation

Ok, kanske ska köpa mig en liten N9 i alla fall då. Den vita är så jävulsk smexig. Bryr mig inte så värst om apps. Har haft en iPod Touch (1G) sen de kom och har hunnit tröttna lite på skiten. Det ända tråkiga är att jag inte skulle kunna köra wordfeud, men andra sidan byter de ju spel hela tiden och de finns ju fall där AMOLED-displayer har bränt.

Valet och kvalet står i mellan GSII, GN eller en N9...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Det ända tråkiga är att jag inte skulle kunna köra wordfeud, men andra sidan byter de ju spel hela tiden och de finns ju fall där AMOLED-displayer har bränt.

Alien Dalvik ska kunna köra Android apps på N9'an, när det är färdigt. Fast jag måste ju säga det närmast är skönt att slippa Wordfeud, eftersom man då slipper ha någon som tömmer batteriet på luren hela tiden. Alltid är det någon som ska spela. Inte heller är det speciellt socialt när de beroende sitter och 'feudar'...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Har nu suttit och pillat med en N9 i två dagar. Skriver lite vad jag tycker här
Det jag ogillar
Det Skramlar om knapparna.
Luckan för simkortet knakar när man trycker på den.
Och den laggar faktiskt vilket är rätt störande med tanke på att gränssnittet ser ut som det gör.
Den verkar inte koppla ihop med ovi suite eller något annat sådant?
Man kan inte få liggande tangentbord överallt (eller?)
endel buggar (tror jag det var i alla fall)

Det jag gillar
Byggkvaliteten i övrigt.
Skärmen och kameran är överlägsna min optimus 7.
Gränssnittet är helt ok i alla fall när det inte hackar. (kanske handlar om uppdateringar)
Känns inte som man behöver bry sig om att skaffa något skydd åt telfonen.
ingen batterilucka som kommer börja glappa osv.
Känns enkel att lära sig

Skulle jag varit ute efter ny telefon nu hade detta säkert varit en kandidat.
(det var en bekant som köpte telefonen och jag har suttit med den för att lära mig den så att jag sedan kan lära henne den:P)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Låter som ett måndagsexemplar på följande punkter:
*Det Skramlar om knapparna.
*Luckan för simkortet knakar när man trycker på den.
Låter som handhavandefel (inget negativt, jag kan inte allt första gången jag gör något ):
*Den verkar inte koppla ihop med ovi suite eller något annat sådant?
Låter tveksamt:
*Och den laggar faktiskt vilket är rätt störande med tanke på att gränssnittet ser ut som det gör.
Det har rapporterats lite småhackande i animationer när man har 20+ apps igång och sägs vara nästintill eliminerat i nästa uppdatering som kommer mycket snart.

De andra punkterna har jag ingen aning om.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Låter som ett måndagsexemplar på följande punkter:
*Det Skramlar om knapparna.
*Luckan för simkortet knakar när man trycker på den.
Låter som handhavandefel (inget negativt, jag kan inte allt första gången jag gör något ):
*Den verkar inte koppla ihop med ovi suite eller något annat sådant?
Låter tveksamt:
*Och den laggar faktiskt vilket är rätt störande med tanke på att gränssnittet ser ut som det gör.
Det har rapporterats lite småhackande i animationer när man har 20+ apps igång och sägs vara nästintill eliminerat i nästa uppdatering som kommer mycket snart.

De andra punkterna har jag ingen aning om.

Knapparna har fått dåligt omdömme på flera recensioner jag läst så tror nog de ska skramla och även luren i butiken vi kände hade detta problem. (skramla kanske är överdrivet men lägger man ner telefonen på ett bord lite hårt hörs det att dom(knapparna) inte är av bästa kvalitet.)
jag vet inte hur jag kan ha tryckt in simkortsluckan felaktigt så den knakar när man trycker på den, får nog skylla på nokias kvalitetsval även där Men inget av det är egentligen något större problem om man inte är superpetig.

Jag är inte nybörjare på nokia telefoner men lyckades ej. Får la göra ett nytt försök när hon behöver hjälp igen (första pekskärmstelefonen för henne )

När den laggade/hackar hade jag nog webbläsare angrybirds musik och kameran igång så inga 20 apps där dock vet jag inte om den körde senaste uppdateringen.

Men trots detta tycker jag inte telefonen är dålig jag gillar den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Min är på väg orkade inte vänta på den vita. Tycker N9 känns som riktigt bra kvalité. I alla fall butiksexemplaret jag pillade på hos 3. Samt inget lagg/hack alls.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om hack i UIt ibland.
Skallrande knappar och knakande SIM-kortshållare än inget jag märkt av.
Försökte precis filma när jag provade dessa två punkter. Kamerans batteri var dessvärre slut men det var inga problem med materialvalet i min telefon.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kan hålla med om hack i UIt ibland.
Skallrande knappar och knakande SIM-kortshållare än inget jag märkt av.
Försökte precis filma när jag provade dessa två punkter. Kamerans batteri var dessvärre slut men det var inga problem med materialvalet i min telefon.

http://symbianworld.org/10434-nokia-n9-noisy-buttons-video/ Där ser ni precis vad jag snackar om angående knapparna. Jag har pillat på 2 riktiga och 1 såndär fejk n9 som finns i butik och alla 3 har lidit utav denna kvalitetsbristen men det verkar ju bra att det inte gäller alla:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag var och klämde på en lur hos "The Phone House". Visst, knapparna är sådana. Men det är samtidigt inget som skramlar om man inte medvetet försöker få dem till det. Det hörs inget rasslande när man lägger telefonen ifrån sig osv. Jag tror inte det är en kvalitetsfråga, uta en design fråga. Iom att huset är CNC-bearbetat, och inte byggt i flera bitar, så "ligger" knapparna löst på sidan. Eftersom knapparna även är av ett hårt material, och inte av membrantyp, så kommer de kunna röra sig lite. Att knapparna inte flyttar sig mer än de gör är nog snarare ett tecken på hög precision vid bearbetning och montering. De har säkert en liten asiat som bara monterar de där knapparna...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Skulle hjälpa hon som köpte n9an med lite saker. Men det gick inte särskillt bra, finns det inget synkprogram till den? Senaste nokia suite stödjer inte N9 vad ska man använda till N9 ?
Hur uppdaterar man den? Man vill ju inte att den ska hacka sönder i menyerna i onödan Jag brukade alltid göra det via Ovi/nokia suite på min gamla nokia men denna verjar ju somsagt inte stödja dessa.
Finns angrybird i fulllverision? Hon har klarat demot och klickar på "buy full game" men vi har inte lyckats hitta något vi att köpa det och i marknaden hittar man inget om man söker på det. På väg eller?

Skrivet av -=Mr_B=-:

Det hörs inget rasslande när man lägger telefonen ifrån sig osv.
B!

Det är ju precis så jag upptäckte det och började irritera mig på det men jag är la bara för känslig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den jag kände och klämde på lät bara när man "klappa" på knapparna. vibrator funktionen fick knappt luren att skramla mot bordsskivan, och långt mindre så man hörde knapparna. Fast din väninna kan ju haft otur och fått en med "sämsta möjliga" passform. Jag vet inte om the phone house handplockar demo lurarna, men deras kan ju ha varit "bästa möjliga" passform. Jag stör mig nog mer på ringvolym, och vibrationsstyrka än knapparnas möjlighet till skrammel.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag kände på en hos Telia och byggkvalitén var gudomlig men jag kunde inte starta den trots att laddaren var ipluggad. Galaxy S2 och iPhone 4/4S gick att starta Telia är biased.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Ok, kanske ska köpa mig en liten N9 i alla fall då. Den vita är så jävulsk smexig. Bryr mig inte så värst om apps. Har haft en iPod Touch (1G) sen de kom och har hunnit tröttna lite på skiten. Det ända tråkiga är att jag inte skulle kunna köra wordfeud, men andra sidan byter de ju spel hela tiden och de finns ju fall där AMOLED-displayer har bränt.

Valet och kvalet står i mellan GSII, GN eller en N9...

Tror det blir en Galaxy Nexus för pålitligheten och för att jag skall slippa krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Tror det blir en Galaxy Nexus för pålitligheten och för att jag skall slippa krångel.

Nokia är sällan snabbast ut med produkter, däremot tror jag ingen slår dem vad gäller kvalitet.

Permalänk
Skrivet av klk:

Nokia är sällan snabbast ut med produkter, däremot tror jag ingen slår dem vad gäller kvalitet.

Är väl snarare som så att de brukar vara tidiga ute med produkter, ibland till och med för tidiga. NFC tex hade Nokia redan i sin 6131.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nokia är sällan snabbast ut med produkter, däremot tror jag ingen slår dem vad gäller kvalitet.

Nej alltså kvalitén på N9an är verkligen ingenting jag oroar mig över. Det är mer support med mjukvara och appar osv.

Permalänk
Medlem

Letar efter nåt att ersätta min 3GS med, kommer nog inte fortsätta med iPhone troligtvis. Har haft ögonen på galaxy s2, men nu ser jag den här, frågan är bara om man skjuter sig i foten om man köper en Nokia. Iofs ska jag inte byta förrän i april, så jag antar att tiden får avgöra:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer nokia suite stödja N9 någon gång eller väntar jag på något som aldrig kommer ske(Gjorde inte det förra veckan iaf)? Annars undrar jag hur det går att uppdatera den om "over the air" är uteslutet?

Skrivet av Redstar:

Letar efter nåt att ersätta min 3GS med, kommer nog inte fortsätta med iPhone troligtvis. Har haft ögonen på galaxy s2, men nu ser jag den här, frågan är bara om man skjuter sig i foten om man köper en Nokia. Iofs ska jag inte byta förrän i april, så jag antar att tiden får avgöra:)

Skickades från m.sweclockers.com

Skjuta dig i foten PGA att det är en nokia gör du absolut inte, Dom har ju dessutom släppt iprincip samma telefon fast med WP7 (lumnia 800) som du kan ta om du oroar dig för att Meego dör.
Nokia är nog mitt första val på mobiltelefon om dom har något intressant i prisklassen jag letar i när ja letar nytt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag är så sablars sugen på att uppgradera min åldrande N900 till N9!@#
Kanske man skulle slå till när skatteåterbäringen kommer ändå... Gah! Skulle inte ha råd...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Letar efter nåt att ersätta min 3GS med, kommer nog inte fortsätta med iPhone troligtvis. Har haft ögonen på galaxy s2, men nu ser jag den här, frågan är bara om man skjuter sig i foten om man köper en Nokia. Iofs ska jag inte byta förrän i april, så jag antar att tiden får avgöra:)

Skickades från m.sweclockers.com

Kollar man på dem sida vid sida så är SGSII bra mycket bättre samtidigt som den är billigare, så det beror på vad du menar med att skjuta sig i foten.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=838917,923107

Ska du vänta till april är SGSIII farligt nära, den kommer dra ifrån de andra rejält. Android blir ju bättre i en väldigt stadig takt, så jag ser ingen större anledning att välja en Nokia idag. Tycker företaget gjort en hel del konstiga beslut de senaste åren, N8 kunde fått en efterföljare med en snuskigt bra kamera och android, men de envisas med sina konstiga operativ. Hur många har de slängt i papperskorgen?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Kollar man på dem sida vid sida så är SGSII bra mycket bättre samtidigt som den är billigare, så det beror på vad du menar med att skjuta sig i foten.

Man bör tänka på att android behöver kraftigare hårdvara för att få samma hastighet som program skrivna i C++, andriod är java (även c++ kodade program för andriod körs som java)