Nokia släpper sin första MeeGo telefon, N9

Permalänk
Medlem

ICS kommer att släta ut det argumentet snart. Sen stämmer det bara till en viss gräns. SGSII är bra mycket kraftfullare. Men poängen med listan är att det inte bara är prestandan som skiljer, även funktioner och stöd för olika filformat. En hel del, kolla själv:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=838917,923107

Går inte att komma ifrån att SGSII är ett bättre och billigare val...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Men poängen med listan är att det inte bara är prestandan som skiljer, även funktioner och stöd för olika filformat.

Filformatstödet är ju nu en sak det går att ändra på rätt mycket med hjälp av nya mjukvaror, men så vitt jag kan se stödjer SGSII bara 2 format N9'an inte stödjer rakt ur lådan?
Funktioner som skilljer... Uh, N9'an har GPS och NFC, SGSII har push to talk, och DLNA stöd. SGSII har bättre blåtandsstöd, N9'an har inbyggd FM sändare. SGSII har större skärm, N9'an har högre upplösning, vilket ger fler pixlar på en given yta. Av specs ser jag egentligen inget som gör den ena mycket bättre än den andra. SGS är kanske lite mer flexibel med kortläsare, N9'an får man slanta upp lite extra och köpa modellen med mer minne från början, om man vill ha det, eftersom kortläsare inte är ett alternativ.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Min är på väg orkade inte vänta på den vita. Tycker N9 känns som riktigt bra kvalité. I alla fall butiksexemplaret jag pillade på hos 3. Samt inget lagg/hack alls.

Kul med nån man känner igen:) man får höra så mkt bra och dåligt från olika personer, så det är svårt att få en uppfattning. Mvh Redstar aka Claw @ Vanity_Aoc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte min N9a för någon dag sedan och det jag har reagerat mest på är den väldigt dåliga betraktningsvinkeln, det räcker ju att bara se lite snett uppifrån på den för att den ska få ett ljusblått filter över hela skärmen. Är det så med denna paneltyp eller är det något fel med mitt ex?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Experto:

Jag köpte min N9a för någon dag sedan och det jag har reagerat mest på är den väldigt dåliga betraktningsvinkeln, det räcker ju att bara se lite snett uppifrån på den för att den ska få ett ljusblått filter över hela skärmen. Är det så med denna paneltyp eller är det något fel med mitt ex?

Du har fått en skadad telefon, lämna tillbaks och få en ny.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Kul med nån man känner igen:) man får höra så mkt bra och dåligt från olika personer, så det är svårt att få en uppfattning. Mvh Redstar aka Claw @ Vanity_Aoc.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjenare jo klart man hamnat här när man va sugen på ny telefon. Är supernöjd med den än så länge och har inga planer på att ändra på det ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG