bästa maskin för att generera bitcons?

Permalänk
Medlem

bästa maskin för att generera bitcons?

Hej jag är i stort behov av en ny dator, men har på senaste tiden blivit väldigt intresserad av bitcoin.
Vill testa att skapa lite pengar.
Så vad skall jag satsa på för system?
Jag betalar inte för elen så det är inget bekymmer.
Pris: får jag något för 6 - 8000

Permalänk

Ingen idé att börja nu. Tåget börjar trava in på slutstationen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraftcore:

Ingen idé att börja nu. Tåget börjar trava in på slutstationen nu.

På vilket sätt då?

Här är mitt förslag:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/557774/2011-06-24

och 2st
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=154516

Permalänk
Medlem

Titta på "Ny svårighetsgrad" tråden. Helt enkelt så lär du med ett sådant system komma runt 0.4BTC/Dag. Med nuvarande växelkurs 12USD/BTC skulle det betyda ca 30kr vinst/dag. Exklusive el. Visst kan kursen öka, eller totala ghash gå ner... Men vi är ju inte synska, så vi vet inte vad som kommer hända.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Titta på "Ny svårighetsgrad" tråden. Helt enkelt så lär du med ett sådant system komma runt 0.4BTC/Dag. Med nuvarande växelkurs 12USD/BTC skulle det betyda ca 30kr vinst/dag. Exklusive el. Visst kan kursen öka, eller totala ghash gå ner... Men vi är ju inte synska, så vi vet inte vad som kommer hända.

Det blir 900kr i månaden. Och som skrevs av TS har han gratis el, så han tjänar 900kr i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det blir 900kr i månaden. Och som skrevs av TS har han gratis el, så han tjänar 900kr i månaden.

Vilket gör att det tar nästan 1 år att tjäna in vad han la på datorn.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tror du den processorn skulle klara av kraften i dom grafikkortet? SKulle inte tro det...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konichiwa:

Tror du den processorn skulle klara av kraften i dom grafikkortet? SKulle inte tro det...

CPU är irrelevant när det gäller BTC-mining. Jag har själv samma processor till två 5850 och har klockat ner den till 1Ghz för att minimera strömförbrukningen/värmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Tror du den processorn skulle klara av kraften i dom grafikkortet? SKulle inte tro det...

Han ska mina bitcoin, inte spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

CPU är irrelevant när det gäller BTC-mining. Jag har själv samma processor till två 5850 och har klockat ner den till 1Ghz för att minimera strömförbrukningen/värmen.

Ahkey, trodde det flaskhalsade ändå. Och att man fick mer om man utnyttjade cpu.

My bad

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Härligt.
Alltså en dator behöver jag i alla fall.
Och det är inte de stora inkomsterna som gör dig rik utan de små utgifterna, med denna ekvation skulle jag få gratis internet och vpn, varje månad med denna dator, det är alltid trevligt.

Och skulle BTC öka i värde skulle det ge mera.

Hdd har jag redan så där blir det ändå lite mera chash.

Permalänk
Medlem

Är det någon ide att köra ner 3 st grafikkort i samma dator?
Eller är det bättre att ha två datorer?

Permalänk
Medlem

Ska du bara använda datorn till att generera bitcoins? Svårighetsökningarna har varit väldigt höga på sistone, det finns knappt någon lönsamhet kvar. Om du ändå har användning för en ny dator kan det möjligtvis vara värt att köpa ett lite häftigare grafikkort, men övriga investeringar kan du aldrig räkna hem.