Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Jag borde ju varit där då jag är här nere men har inte varit inne på sweclockers så mycket idag.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Najs bild ju! Synd med den tunna texten bara..

Permalänk
Testpilot

Lite väl mycket bas i D-hallen nu
Har inget emot hög musik men basen gör ju att man knappt ens hör något av musiken.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kan någon linka en bra sida där man kan se live stream från dreamhack ? helst tävlingar och typ bf3 och sånt om de finns.

Permalänk
Medlem

Fy fan. Quake duell finalen var fet som fan. Visste dock Cypher skulle ta hem det denna gången.
Men tredje matchen var riktigt grym alltså.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hahaha " where is the best place to sleep on dreamhack"

"i dont know first time here but i sleep on the tables and now i have nackspear" hahaha skön

Permalänk
Testpilot
Skrivet av add9400:

Kan någon linka en bra sida där man kan se live stream från dreamhack ? helst tävlingar och typ bf3 och sånt om de finns.

SVT sänder just nu CS-finalen: http://svt.se/dreamhack
Senare är det final i StarCraft 2, BF3 tävlas det inte i.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

SVT sänder just nu CS-finalen: http://svt.se/dreamhack
Senare är det final i StarCraft 2, BF3 tävlas det inte i.

Kommer dessa finnas att se i efterhand? Vill se hur Quake Live var på SVT haha,.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Varför VARFÖR VARFÖR är tejbz där och är misslyckad?
Han har inget med quake eller starcraft?

Permalänk
Medlem

Så underbart!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

klockren

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Spelar inte CS själv, men med så duktiga kommentatorer var det riktigt intressant att titta på!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom nyligen hem efter att ha spenderat kvällen på Dreamhack, och kvällen avslutades med Ezitsujs och holger DJs makalösa Hardstylespelning. Vilket drag! Dessa båda herrar får de gärna boka i framtiden också, då har de en given besökare i mig iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av el_genius:

Spelar inte CS själv, men med så duktiga kommentatorer var det riktigt intressant att titta på!

Håller med och de förklarade allt väldigt bra för oinvigda. De gick igenom banan innan start och berättade taktiker och förkortningar, blir annars lätt att bara CS-nördarna förstår vad det handlar om.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Kom nyligen hem efter att ha spenderat kvällen på Dreamhack, och kvällen avslutades med Ezitsujs och holger DJs makalösa Hardstylespelning. Vilket drag! Dessa båda herrar får de gärna boka i framtiden också, då har de en given besökare i mig iallafall.

Verkligen! Favorit DJsarna under hela DHW11! Skulle vara sjukt kul om dom kom i sommar också.. Skulle göra det ännu bättre än vad det redan kommer bli

Permalänk
Medlem

Tackar för mig nu grabbar. Det var kul att #swec.dhtrade blev aktiv ändå! Faktiskt ganska lyckat med kanalen. Varit aktivitet hela tiden i stort sett.
Tack för ett par trevliga dagar mina vänner!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Tackar för mig nu grabbar. Det var kul att #swec.dhtrade blev aktiv ändå! Faktiskt ganska lyckat med kanalen. Varit aktivitet hela tiden i stort sett.
Tack för ett par trevliga dagar mina vänner!

tack själv. synd träffen ej blev mer befolkad

hörs o ses i forumet framöver

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Jag jobbade tyvärr så hade lite svårt att ta mig dit =(

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tack för detta dh. Nu packar vi och åker hem. Hoppas vi ses nästa år

Visa signatur

Intel 2500K @ 5.0GHz. Asus Maximus IV GENE-Z. XFX 6950. Corsair 8GB 1866MHz.

Permalänk
Inaktiv

Tackar för mig oxå. Ska packa ned allt och ta mig hemåt =P

Permalänk

fan att man inte kom in i amd arenan, såg stream:en på starcraft finalen och även fast jag inte spelar det särskilt mycket (knappt nåt) var det skitepiskt. känns som man missade nåt. sen missade jag swec träffen för femte gången också xD

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

jag tackar också för mig, riktigt kul var det

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Tja jag tänkte på en sak, killarna mitt emot oss på dreamhack hade typ som en vit tub med som typ ett munstycke man satte mot munnen och ett handtag dom tryckte i så kom det typ gas in i munnen och dom höll för näsan så blev dom typ höga, vad var det dom tog det var fan läskigt att kolla på dom, såg helt förstörda ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

Jag hade fan dött. haha

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

http://www.youtube.com/watch?v=c10RlUOEfp0

Jag hade fan dött. haha

Haha, tekniska fel i 25 minuter eller? Lyssnar hällre på vitt brus!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

http://www.youtube.com/watch?v=c10RlUOEfp0

Jag hade fan dött. haha

Hahaha, satt på D9, 10 meter ifrån scenen, höll fan på o dö... :S Mitt knep var BF3 på hög volym + Zeldastep, så hörs inte mycket utifrån.. ^^

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Tja jag tänkte på en sak, killarna mitt emot oss på dreamhack hade typ som en vit tub med som typ ett munstycke man satte mot munnen och ett handtag dom tryckte i så kom det typ gas in i munnen och dom höll för näsan så blev dom typ höga, vad var det dom tog det var fan läskigt att kolla på dom, såg helt förstörda ut

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som lustgas;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lustgas

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

tack så mycket för informationen, kollade upp det och det var lustgas dom använde, det fan äckligt att kolla på dom, såg helt förstörda ut det var liksom massor folk som gick förbi där och tog och typ stallde sig och dansade efter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Testpilot
Skrivet av juckeyy:

tack så mycket för informationen, kollade upp det och det var lustgas dom använde, det fan äckligt att kolla på dom, såg helt förstörda ut det var liksom massor folk som gick förbi där och tog och typ stallde sig och dansade efter.

Jag skulle helt klart ha sagt till Crew så idioterna blivit utslängda, droger hör inte hemma på DH.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sist jag var på DH var för fem år sen, denna vinter hittade man en biljett till okej pris i veckan här så tänkte "vad fan", drog dit på egen hand och var där sporadiskt under tre dagar då jag jobbade torsdag och fredag natt. Bor i stan.

Tyckte allt hade förbättrats sen min sista erfarenhet av eventet, men reagerade starkt mot att det var förbud mot att ens ha en öppen påse med nötter vid sin dator "på grund av allergi", fine, är det någon stackare som är så allergisk att det räcker med en allergen på villovägar köper och respekterar jag det, men hur tänkte dem när man för att ta sig in eller ut genom södra entrén, vilket är enda vägen under dygnets mer skumma timmar, var tvungen att passera genom ett 30 meter tjockt svampmoln av tobaksrök från alla nikotinidkare som trängdes i direkt anslutning till dörrarna? Fett segt tycker jag, men som sagt, kanon i övrigt