Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vit sleeving. Söker råd

Hej!
Sitter kikar på lite olika typer av sleeving.
Jag är väldigt inne på att köra vitt och svart. Men undrar då hur det blir med den vita sleeven.
Blir den lite rosa färgad om det t.ex. är en röd sladd? Då känns det ganska meningslöst med vitt.
Här är sleeven: http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=10

Hur mycket borde man beställa? Tycker att 10m svart och 10m vitt borde räcka, men har ingen aning.
Det som ska sleevas är 1x 24pin förlängare. 2x PCE-e sladdar, 1x 4pin. Samt några fläktar.
Hur mycket beställde du?
Kan även ta emot lite tips om färgkombinationer eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig.

Chassit jag kommer använda: https://www.inet.se/artikel/6900683/fractal-design-define-r3-...
Moderkort:

Kan då alltså tänka mig någon kombo med blått också.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

Tejpa alla kablar som ska ha vit sleeve med vit eltejp innan du trär på sleeven så blir det bra : )

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Tejpa alla kablar som ska ha vit sleeve med vit eltejp innan du trär på sleeven så blir det bra : )

Eller om man är riktigt seriöst kan man ju byta alla kablar till vita kablar ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Tejpa alla kablar som ska ha vit sleeve med vit eltejp innan du trär på sleeven så blir det bra : )

Känns som att det kan bli riktigt dåligt när man böjer kablarna.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Man kan antingen tejpa kablarna med vit kvalitets eltejp eller byta ut dem mot vita kablar istället, kommer att behöva minst 40m till dina kablar så börja med 20m utav varje för att vara på den säkra sidan

Permalänk
Medlem

säger som dom andra..tejpa kablarna, det blir inte dåligt när du böjer kablarna o har dig

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Man kan antingen tejpa kablarna med vit kvalitets eltejp eller byta ut dem mot vita kablar istället, kommer att behöva minst 40m till dina kablar så börja med 20m utav varje för att vara på den säkra sidan

Okej, man behöver så pass mycket alltså. Ser ju att du vet vad du pratar om så det är väll bäst att lyssna :D,

Skrivet av Andyah:

säger som dom andra..tejpa kablarna, det blir inte dåligt när du böjer kablarna o har dig

Okej. Vet inte om det blir vitt ändå. Funderar på Svart, rött, blått. Kan inte bestämma mig..

Visa signatur

The computer is a moron.