Permalänk
Medlem

Fedora 15 & SSD

Funderar på att uppgradera min Asus 1215B med en SSD då den nuvarande 5400RPM disken från Seagate inte imponerar direkt. Har tagit en titt på Sweclockers stora test av SSD diskar och kom fram till att Corsair Force Series™ GT fungerar bra för mina behov och ligger på runt 1300:- för en 60GB disk.

Nu är frågan dock hur pass bra dessa nyare SSD diskar fungerar med Linux? Kanske inte har betydelse vilket operativsystem man använder, men vet i alla fall att vissa mekaniska diskar där ute på marknaden är anpassade för Windows, så försöker ta reda på så mycket info som möjligt innan jag slänger ut 1300: på något som visar sig fungera sämre i Linux. Har nämligen gjort det misstaget innan när det gäller köp av hårdvara. Någon annan SSD ni rekommenderar från Sweclockers test? OCZ verkar intressant med.

Edit: Har fått svar på ett annat forum och det ska gå bra med SSD och Linux. Behöver bara göra lite ändringar i fstab för att få ut bäst prestanda. Angående Asus 1215B så har den bara stöd för SATA2.