Windows 7 version... batteri tid påverkar?

Permalänk
Medlem

Windows 7 version... batteri tid påverkar?

Hejsan jag ska köpa en bärbar dator och den kommer att medfölja Windows 7 starter...
Och batteri tiden uppskattas vara upp till 8 timmar. Datorn heter Acer Aspire One D255
Min fråga är kommer det att påverka batteri tiden negativt eller postivt om jag byter från Windows 7 starter till Windows 7 home premium?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm ja ungefär, uppgraderar du version kommer du säkert ha nån mer process som utför arbete...

Din batteritid kommer inte minska speciellt mycket dock.

Permalänk
Medlem

Vet du på ungefär hur mycket?

Eftersom windows 7 starter är väldigt dåligt, vad jag har hört... Det går knappt att göra något

Permalänk
Medlem

Starter är ingen höjdare, på min kunde jag inte få igång aero, ingår inte men ska gå att få dit, blev galen på det så slängde ut det och skaffa en Home premium istället, Har bra batteritid, dock så bra som fabrikanten säger har jag aldrig fått med nån bärbar, oavsett OS, räkna med att dom där 8 timmarna mer är 4-5 istället som bäst med eller utan starter

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Men vilken drar minst batteri?

Windows xp, Windows 7 starter eller Windows 7 home premium?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det beror ju helt och hållet på vad du gör med datorn och vilka applikationer/processer som körs..
Det du kan/borde göra är att stänga av precis allt som inte är absolut nödvändigt att ha körandes.

Men f.ö är det W7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naxster:

Men vilken drar minst batteri?

Windows xp, Windows 7 starter eller Windows 7 home premium?

Skiljer inte mycket, utan vad som avgör är hur man använder datorn, och hur man ställer in dom olika energialternativen, tror nog att man kan komma till dom där 8 timmarna, men då kan man nog inte använda datorn istället, man får ha max savings, så allt går segt som sirap, samt dra ner ljustyrkan så man bara kan se lite grand i ett övrigt kolsvart rum osv

Räkna med 4 till 5 timmar med normal användning oavsett starter eller home premium, och vid lite mer intensiv användning med högre prestanda 2 till 3 timmar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300