Permalänk
Medlem

Svårt att bestämma mig för en ny mus!

Hej!
Jag funderar starkt på att köpa en Mionix Naos 5000, men efter att ha kollat runt lite så har jag märkt att den har fått en del negativa omdömen. Vissa säger att mjukvaran buggar, bl.a. att man måste starta om datorn efter ett tags användning och att den knappt funkar alls på 64-bitars system (omdömen).
Är detta skitsnack eller är det fler som har samma problem? Om musen är dålig, vilken mus borde jag köpa? Om den har lampor så vill jag kunna stänga av dem helt och helst ha möjligheten att byta färg.

Sedan om jag nu köper musen, vilken musmatta är att föredra? Jag funderar på Steelseries Qck.

Tack på förhand.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem

Razers deathadder är väl ett alternativ. Två makroknappar på ena sidan o bra komfort. Jag kör utan mjukvara på den och fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

mionix saiph 1800 och en steelseries Qck. du kan byta färg på scroll hjulet

Permalänk
Medlem

lånade en kompis deathadder och den hade seg responstid

Permalänk
Skrivet av smajlY:

lånade en kompis deathadder och den hade seg responstid

ok... för 99% av världens befolkning märker ingen skillnad på seg och snabb dpi, han måste ha låg sens i win/programmet för det är inget fel på deathadder och jag har den gamla t.o.m

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4366

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av smajlY:

lånade en kompis deathadder och den hade seg responstid

Skojar du eller? Deathadder har, precis som alla andra moderna "gaming"-möss, 1 millisekunds responstid.

Jag rekommenderar också Deathadder, men det viktigaste är att du tycker musen är skön. Skit i att kolla CPI/DPI och allt sånt, hitta bara en som har de knappar du behöver och som ligger bra i handen! Man kan stänga av all belysning på Deathadder förutom scrollhjulet, men det lyser inte alls starkt.

Permalänk
Medlem

Ace edge 3200? Kostar runt 400 och är grymt skön och bra.

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Skojar du eller? Deathadder har, precis som alla andra moderna "gaming"-möss, 1 millisekunds responstid.

Jag rekommenderar också Deathadder, men det viktigaste är att du tycker musen är skön. Skit i att kolla CPI/DPI och allt sånt, hitta bara en som har de knappar du behöver och som ligger bra i handen! Man kan stänga av all belysning på Deathadder förutom scrollhjulet, men det lyser inte alls starkt.

gillade inte den alls, jag tror det var den gamla deathaddern

Permalänk
Medlem

Varför bestämma sig för 1 mus? ^^

OnT: Rekommenderar Logitech´s G500 väldigt varmt. Kör den tillsammans med Steelseries Qck och det är helt underbart! Det är nästan så att jag inte saknar min MX518

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Qpad 5K av en sweclockare i onsdags, jag har bara hunnit spela lite SC2 och Battlefield BC2 i några timmar. Jag tycker att den är riktigt skön att hålla i, den är i lättaste laget och jag har inte riktigt vant mig vid greppet än. Qpaden verkar vara en mus som ofta jämförs med Mionixen och mjukvaran var inga problem att installera, den är lätt att syssla med och du bestämmer själv om du vill att scrollen skall lysa blått eller vara släckt.

Läs lite om den och se hur du tycker att den verkar vara.

http://www.inet.se/artikel/6101545/qpad-5k-pro-gaming-mouse

Jag har även en Logitech MX518 som har varit min trotjänare i 3 år. Logitechen är sanslöst välbyggd och den känns mer kvalitativ jämfört med Qpaden, dock är greppet, prestandan, mjukvaran och utseendet bättre på Qpad 5k.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Kör en deathadder, glider på hur bra som helst och riktigt bra precision. Sitter fint i handen också, så många möss som är så jävla små för den normalstora hantverkarhanden. Deathaddern har lite kött och ligger bra, skönt material och scrollhjulet kan man sitta och leka bara för att det är så behagligt under fingret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Debug:

Hej!
Jag funderar starkt på att köpa en Mionix Naos 5000, men efter att ha kollat runt lite så har jag märkt att den har fått en del negativa omdömen. Vissa säger att mjukvaran buggar, bl.a. att man måste starta om datorn efter ett tags användning och att den knappt funkar alls på 64-bitars system (omdömen).
Är detta skitsnack eller är det fler som har samma problem? Om musen är dålig, vilken mus borde jag köpa? Om den har lampor så vill jag kunna stänga av dem helt och helst ha möjligheten att byta färg.

Sedan om jag nu köper musen, vilken musmatta är att föredra? Jag funderar på Steelseries Qck.

Tack på förhand.

Jag kör med en Mionix Naos 3200 och en Sargas 360 från samma företag. Grymt skön..t. Synd bara att musmattan liger på en "klaffskarv" i bordet så att musen nästan aldrig ligger stabilt. Men men.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Jag har en Mionix Naos 5000 och kör med W7 64-bitar. Själva musen är helt underbar men programvaran är som sagt inte den bästa. Dock är det inga jätteproblem för min del. När jag har varit i BIOS och startar upp datorn så måste jag koppla ur och sätta i musen för att den ska funka. Sen gillar mjukvaran att krasha när man ändrar inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Debug:

Hej!
Jag funderar starkt på att köpa en Mionix Naos 5000, men efter att ha kollat runt lite så har jag märkt att den har fått en del negativa omdömen. Vissa säger att mjukvaran buggar, bl.a. att man måste starta om datorn efter ett tags användning och att den knappt funkar alls på 64-bitars system (omdömen).
Är detta skitsnack eller är det fler som har samma problem? Om musen är dålig, vilken mus borde jag köpa? Om den har lampor så vill jag kunna stänga av dem helt och helst ha möjligheten att byta färg.

Sedan om jag nu köper musen, vilken musmatta är att föredra? Jag funderar på Steelseries Qck.

Tack på förhand.

Kört med en Mionix Naos 5000 nu i över ett år och har aldrig varit några problem. Mjukvaran fungerar finfint och är lätt att använda Också roligt att det går att ändra färger på musen om du inte redan visste det Rekommenderar den starkt till dig.

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Jag har en Mionix Naos 5000 och kör med W7 64-bitar. Själva musen är helt underbar men programvaran är som sagt inte den bästa. Dock är det inga jätteproblem för min del. När jag har varit i BIOS och startar upp datorn så måste jag koppla ur och sätta i musen för att den ska funka. Sen gillar mjukvaran att krasha när man ändrar inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter ju inte så bra, är musen värd pengarna då?

Skrivet av Fabb3:

Kört med en Mionix Naos 5000 nu i över ett år och har aldrig varit några problem. Mjukvaran fungerar finfint och är lätt att använda Också roligt att det går att ändra färger på musen om du inte redan visste det Rekommenderar den starkt till dig.

Vad kör du för operativsystem? 64-bit?

Jag funderar f.ö. att lägga pengarna på SteelSeries Sensei istället, de ligger ju i ungefär samma prisklass. Någon som kan rekommendera någon av dem?

Tack för alla svar!

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativsystem? 64-bit?

Jag funderar f.ö. att lägga pengarna på SteelSeries Sensei istället, de ligger ju i ungefär samma prisklass. Någon som kan rekommendera någon av dem?

Tack för alla svar![/QUOTE]

Jag kör Windows 7 64-bit och det fungerar felfritt.

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

Vad kör du för operativsystem? 64-bit?

Jag funderar f.ö. att lägga pengarna på SteelSeries Sensei istället, de ligger ju i ungefär samma prisklass. Någon som kan rekommendera någon av dem?

Tack för alla svar!

Jag kör Windows 7 64-bit och det fungerar felfritt.[/QUOTE]

Jag köpte en Sensei igår från Alina... Läcker mus men ack så många inställningar som går att göra, allt går att ställa in och det är en klar fördel att både scrollhjulet och loggan går att ställa in var för sig när det gäller färger eller stänga av helt om man nu föredrar det

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Microsoft IntelliMouse Explorer, bäst i alla lägen.
Oslagbara recensioner.
http://www.inet.se/artikel/6102046/microsoft-intellimouse-exp...

Permalänk
Medlem

Har en Mionix Naos 5000 och den funkar utmärkt imo.