Permalänk
Medlem

Problem med mitt 580

hejsan!

Precis suttit in mitt 580 DirectCUII som jag fick idag och har lite problem med att få den att fungera, då vid start av datorn så får jag ej någon bild. Samt att fläktarna på graffet går i vad jag tror är 100 % och lugnar inte ned sig. Har ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=513044#extra där jag bara har till gång till en 8 pins kabel, och med den andra så använde jag mig utav adaptern som man fick med grafikkortet, alltså 6 pin till 8 pinn om jag minns rätt. vet inte om man ska göra så, har aldrig behövt använda någon adapter vid tidigare köp.

Vore riktig glad om någon kunde knuffa mig i rätt riktning.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Vad har du för nätaggregat?

Finns länkat i TS post. Ett chieftec 650 watt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Sådär gjorde ett grafikkort för mig när det inte fick den ström den behövde.
Kolla så du pluggat i allt som har med grafikkortet att göra

Permalänk
Medlem

jo, tycker jag har gjort det, men ska man kunna använda en vanlig 8 pin från nätagget för ena ström kontakten till graffet och den andra använda 6 - 8 pins adapter till den andra?