Permalänk
Proffsmoddare

By Hannes | Design - Art - Performance

Tjenare folket!

Jag tycker att ni ska vara mer aktiva i modifikationer och egna konstruktioner forumet! Appropå det forumet så kan ni ta er en titt i min byggloggstråd By Hannes | Design - Art - Performance där ni kan kommentera och följa mina byggen.

Det finns också många andra trådar att titta i och byggen från flera duktiga moddare, nya som mer erfarna. Det är klart värt din tid.

Peace,
Hannes

By Hannes | Design - Art - Performance

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Missade jag något, eller är det ingen fläkt på processorkylaren? Hur funkar det?
Ser nästan ut som mjölk i reservoaren! Men snyggt är det iaf

Permalänk
Proffsmoddare

Röd-svart är ju otroligt snyggt hur uttjatat de än blir.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

fräsigt med mjölkkylning

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Med din "mjölk" så borde den heta got milk?

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av _MmattiasS_:

Missade jag något, eller är det ingen fläkt på processorkylaren? Hur funkar det?
Ser nästan ut som mjölk i reservoaren! Men snyggt är det iaf

Kör utan. Än så länge fungerar det bra. Men jag har inte startat den datorn heller. Vattnet är riktigt häftigt.

Skrivet av C4B12:

Röd-svart är ju otroligt snyggt hur uttjatat de än blir.

Word. Jag är lite kär i den kombon än.

Skrivet av VictorHartman:

fräsigt med mjölkkylning

Bra om man blir sugen på kakor vid datorn.

Skrivet av meth00d:

Med din "mjölk" så borde den heta got milk?

poserar jag på kort tillsammans med datorn så kan jag lova en mjölkmusche.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt det första du skriver.
Det jag kommer skriva vet du ju redan, men riktigt snygga byggen

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hej Hannes!

Du är solklart den absolut bästa "dator-designer" här på sweclockers, och på det "hemliga forumet" ligger du enligt mig på top 5. Helt otroligt roligt att se dina idéer och byggen, samt att det är så otroligt bra kvalitet på bilderna.

Jag har nu ett uppkommande bygge som är något större i komponentstorlekarna än vad dina byggen är, men mycket av inspirationen är taget från dina byggen (hope you don't mind ;D).

Keep up the good work!

Regards / Pierre

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 | Intel i7 2600K @ 4,6GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120GB SSD | Gigabyte GTX580 1,5GB | Silverstone TJ08-E | Corsair AX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pjaarta2:

Hej Hannes!

Du är solklart den absolut bästa "dator-designer" här på sweclockers, och på det "hemliga forumet" ligger du enligt mig på top 5. Helt otroligt roligt att se dina idéer och byggen, samt att det är så otroligt bra kvalitet på bilderna.

Jag har nu ett uppkommande bygge som är något större i komponentstorlekarna än vad dina byggen är, men mycket av inspirationen är taget från dina byggen (hope you don't mind ;D).

Keep up the good work!

Regards / Pierre

Tack så mycket. I don't mind at all.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

gillar tyvärr inte v8an resten är dock sjukt trevligt

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av znirreoc:

gillar tyvärr inte v8an resten är dock sjukt trevligt

Min V8.. *snyft*

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

gillar tyvärr inte v8an resten är dock sjukt trevligt

Det är ju V8:an som gör hela bygget till något speciellt och snyggt, grädden på moset så att säga!

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 | Intel i7 2600K @ 4,6GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120GB SSD | Gigabyte GTX580 1,5GB | Silverstone TJ08-E | Corsair AX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem

visst hade du någon typ av bordstablett eller liknade i nåt av dia byggen? det var sjukt snyggt men kommer inte ihåg vem som hade det, har dock för mig att det var du?

Fantastiska byggen annars =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kel:

visst hade du någon typ av bordstablett eller liknade i nåt av dia byggen? det var sjukt snyggt men kommer inte ihåg vem som hade det, har dock för mig att det var du?

Fantastiska byggen annars =D

Det var JaZid i hans Red Wine. Riktigt schysst bygge. Han är verkligen duktig och enligt mig är han Sveriges främsta.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Gillar CL[M]EAN-MACHINE bäst. I ditt senaste bygge tycker jag det handlar lite för mycket om design/utseende för min smak. Ser hellre byggen som både har utseende och optimal prestanda.

Permalänk
Medlem

Om det ändå gick att ge betyget "OP"...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Du är begåvad! Jag har följt dina projekt länge och de blir bara bättre o bättre!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MisterX:

Gillar CL[M]EAN-MACHINE bäst. I ditt senaste bygge tycker jag det handlar lite för mycket om design/utseende för min smak. Ser hellre byggen som både har utseende och optimal prestanda.

Det senaste är all 'bout the looks och det är nog därför jag gillar att hålla på med den även efter ett år.

Skrivet av Fixxarn93:

Om det ändå gick att ge betyget "OP"...

Det vore gött. Då kanske det inte hamnar under 4a iaf.

Skrivet av zl33ter:

Du är begåvad! Jag har följt dina projekt länge och de blir bara bättre o bättre!

Tack, uppskattar att du följer bygget. Mer blir det i byggloggen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Mjölk!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

åå kall mjölk gief!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Synd att du bara har 3 bilder, varav två är från gamla byggen.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av huttala:

Synd att du bara har 3 bilder, varav två är från gamla byggen.

Jag hade 27. Men det är ett teaser galleri för att få in er i modifikationsforumet. Så fler finns där.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

När blir det nya bygget klart? om det inte har blivit det än.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av superst4r:

När blir det nya bygget klart? om det inte har blivit det än.

Du får ta en titt i byggloggen. Blir kanske klart till våren.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS