Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Inte trökiga releaser de året, Tänkt om så många så bra tittlar kom ut varje år nu

Permalänk
Skrivet av Floopy:

Ettan lirade jag som en tok runt år 2000. Fick sitta och dingla i buren ett otal gånger. Någon som minns häx-minispelet i Svea Rike? Det involverade en häxa och galna svarta katter. Hursomhelst, ett av de spelen jag lade ner mest på som barn och det är fantastiskt lärorikt.

Klart att man kommer ihåg det Det finns dock ett minispel som jag aldrig riktigt greppade, navigation till havs med skatter och sjöodjur tror jag det var, riktigt svårt var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Hittade precis skivan i en låda! Fick lite errors vid introt osv. men det fungerar

Med Windows 7?
Jag fick bara tvåan att fungera, dock lyckades jag inte spara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segimer:

Med Windows 7?
Jag fick bara tvåan att fungera, dock lyckades jag inte spara.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp! Windows 7 ultimate utan xp mode eller liknande, jag körde bara exe filen på skivan och det fungerar.

Permalänk

Jag spelade alla tre förra året hos min bror jag tyckte att 3:an och 1:an var bäst. nu letar jag överallt hemma men hittar bara alla fodral:(

Visa signatur

Svea Rike är det bästa spel som finns!!

Permalänk
Skrivet av Gustaf 2001:

Jag spelade alla tre förra året hos min bror jag tyckte att 3:an och 1:an var bäst. nu letar jag överallt hemma men hittar bara alla fodral:(

Retligt :/ Med lite tur kanske man kan få tag på spelen på annat håll.

Permalänk

hmm någon som vet vilket företag som gjorde dom spelen och vad som hände med det? dock vore ju ett svea rike 4 en önskedröm framför allt om tillverkarna sneglade lite på total war serien för inspiration^^

Permalänk
Skrivet av panzerthrash:

hmm någon som vet vilket företag som gjorde dom spelen och vad som hände med det? dock vore ju ett svea rike 4 en önskedröm framför allt om tillverkarna sneglade lite på total war serien för inspiration^^

Var väl Levande Böcker om jag minns rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

hmm någon som vet vilket företag som gjorde dom spelen och vad som hände med det? dock vore ju ett svea rike 4 en önskedröm framför allt om tillverkarna sneglade lite på total war serien för inspiration^^

Skrivet av johan_1991:

Var väl Levande Böcker om jag minns rätt.

Levande böcker är de som publiserat spelet.

Vågar nästan sätta en peng på att det är Paradox som utvecklat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svea_Rike_III

De frodas och utvecklar fortfarande historiska spel, senaste i liknande stil är väl förmodligen "Crusader Kings 2" som släpptes tidigare i år. Fast det utspelar sig mer under korsfarartiden alltså tidigare.

De har historiska spel hela vägen fram tills andra världskriget (min favorit): "Hearts of Iron 3"

Edit: Jag har spårat åtminstånde Svea Rike II till Paradox forum, såhär ligger det tydligen till:

De hette först Target games, sedan Paradox Entertainment och nu Paradox interactive.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Levande böcker är de som publiserat spelet.

Vågar nästan sätta en peng på att det är Paradox som utvecklat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svea_Rike_III

De frodas och utvecklar fortfarande historiska spel, senaste i liknande stil är väl förmodligen "Crusader Kings 2" som släpptes tidigare i år. Fast det utspelar sig mer under korsfarartiden alltså tidigare.

De har historiska spel hela vägen fram tills andra världskriget (min favorit): "Hearts of Iron 3"

Edit: Jag har spårat åtminstånde Svea Rike II till Paradox forum, såhär ligger det tydligen till:

De hette först Target games, sedan Paradox Entertainment och nu Paradox interactive.

oh så trevligt:D jag har faktist haerts of iron 3 men tyvärr har jag aldrig testat europa universalis eller crusader kings men av det jag tittat på nu på steam så verkar dom vara riktigt trevliga spel som nog kommer att inköpas vid tillfälle. och jag känner att drömmen vore att kombinera deras djup gällandefamiljeförhållande och diplomati med CA´s ögongodis och realtids strategi så skulle jag vara helt såld, inte för att det skulle hända men drömma kan man^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

och jag känner att drömmen vore att kombinera deras djup gällandefamiljeförhållande och diplomati med CA´s ögongodis och realtids strategi så skulle jag vara helt såld, inte för att det skulle hända men drömma kan man^^

Kanske hade funkat för medeltid slagsmål där man spelar nått litet furstendömme som bankar på grannen en gång per årtionde eller så...

Men att tro att det hade blivit bra i andra världskriget setting skall man nog inte göra. Du hade haft så många slag att spela igenom att det är tveksamt om det ens gått att spela i realtid (dvs 6år realtime för hela kriget)

Jag har bara sett ett enda försök till det du pratar om och det hette "Pacific Storm" gjort av några ryssar tror jag. Kombination av Grand Strategy, RTS och Arkad flygspel.... Det var fruktansvärt buggigt och dåligt optimerat med en obefintlig AI