Varför vägrar många göra det deras klass ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Återigen samma saker som jag upplevde (lessnade ).
Problemet är att spelet har blivit lite för "invecklat" för att fungera bra i public.

Många spelares primära målsättning med att spela verkar vara att få en bra k/d ratio.
Jag säger som alltid, ta bort k/d ratio så kanske folk iaf börjar fokusera på att maximera sin score, vilket pressar dom att spela sin klass rätt.

Det bästa är ju folk på de officiella forumen som grinar på ens K/D ratio, LOL U ONLY HAVE 1.98 K/D utan att veta att man kanske testat t.ex assault innan och dött som en dåre innan man började köra recon och har fått 2000 kills och 200 deaths sen dess typ.

Älskar att trolla dem med meme'n.
t.ex: http://memegenerator.net/instance/12081111
eller: http://memegenerator.net/instance/12081305

Permalänk

Jo att få ammo av någon annan än sin irl kompis händer ju typ aldrig tyvärr Något jag också märkt efter dem ändrade squadsystemet är att väldigt få hoppar in i squads, så man får spawna långt bak eller ibland i huvudbasen. Det är rätt så irreterande. Dice måste fixa så att man automatiskt hamnar i squads och sedan lägga till extra squads.

Permalänk
Medlem

alltid samma gnäll på oss som spelar support, men glöm inte alla som skriker efter ammo, man droppar en låda, dom springer bara vidare, verkar som dom tror att lådan man kastar automatiskt hamnar i deras byxficka.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

alltid samma gnäll på oss som spelar support, men glöm inte alla som skriker efter ammo, man droppar en låda, dom springer bara vidare, verkar som dom tror att lådan man kastar automatiskt hamnar i deras byxficka.

Exakt. Att gå 20 meter där en låda ligger är också otänkbart för vissa uppenbarligen. Tyvärr är vi som spelar support som verkligen gödslar med lådor sällsynt, det märker man när man spelar andra klasser.

Permalänk
Medlem

Försvinner inte den gamla lådan när man lägger ut en ny, tycker mig ha sett det nämligen? Jag tycker det alltför ofta som folk inte är intresserade när jag slänger ut ammolådor. Jag tror också att problemet med att få ammo delvis hänger ihop med att folk inte vet att du vill ha ammo, nån vettig manual till spelet har jag inte sett utan kunskap som att kolla på minimapen vilka som behöver ammo sprids mellan spelare och det tar tid för nybörjare att fånga upp såna saker. Skriver man rent ut på chatten så borde väl folk fatta iofs kan man tycka.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Folk spelar inte sin klass för att det är mer lönande att få mycket poäng genom att springa omkring och döda.

Jag jämförde två rundor för en tid sedan. Ena rundan spelade jag enbart efter mina klassegenskaper, andra rundan spelade jag enbart på kills och assists. Slutade ungefär på samma poäng efter båda rundorna.

Skillnaden är att jag tjänar mer genom att spela på kills – låser upp fler saker till mina vapen. Samtidigt har DICE valt att skylta med spelarens K/D efter varje runda. Vilket talar om för spelaren att ”K/D är viktigt”.

Man borde få mindre poäng för kills och assists eller få mer poäng för att spela efter sin klass. Man borde ta bort K/D-statistiken efter varje runda eller tillföra statistik på hur man spelar sin klass.

Spelar man TDM är K/D självklart viktigt. Spelar man conquest finns det viktigare saker att utföra än att bara ”döda”. DICE gör inge skillnad utan väljer att lyfta K/D-statistiken oavsett spelläge. Då får man förvänta sig att det inte blir något vidare lagspel på public-servrarna.

Permalänk
Medlem

Om det är många runt omkring mig så slänger ja alltid ut medkit eller ammobox och folk brukar använda det för det ploppar upp poäng hela tiden för att folk fyller på

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Är FF av så:
TK aset
sno hans utrustning
släng ut ammo
byt tillbaka utrustning.
Kanske förstår han via death cam vad i need ammo betyder på just hans språk

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

jag fattar det inte heller, folk campar som dårar bara för att få kills ?? men samtidigt så undrar jag är SPM attraktivt ? verkar inte som det.. för jag själv spelade support på webhallens 64 rush server och fick enorma summor poäng fick den där 10k "ammo medaljen" 2ggr på 5-6 matcher haha.. rekordet var 42 st ammo ribbons i en match.. nu spelar ja sällan 64 servrar men fattar inte varför folk inte ger ut ammo = det ger dem ju enorma poäng om dem gör det rätt.. men ja antar att de måste ju kanske resa sig upp och stör "campandet" är väl det ...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Därför man kör support och går rambo.
eller?

Permalänk
Medlem

Ser ingen skillnad på klasserna, hur orkar en support med sitt stora vapen springa runt som en recon eller assault med lättare ut rustning. De drar runt på ett stort maskingevär som om de vore inget. Tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Se de positivt, listan (scorebord) sorteras åtminstone efter combat score och inte kills!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstrom:

Det bästa är ju folk på de officiella forumen som grinar på ens K/D ratio, LOL U ONLY HAVE 1.98 K/D utan att veta att man kanske testat t.ex assault innan och dött som en dåre innan man började köra recon och har fått 2000 kills och 200 deaths sen dess typ.

Älskar att trolla dem med meme'n.
t.ex: http://memegenerator.net/instance/12081111
eller: http://memegenerator.net/instance/12081305

Jag skrev någon liknande i en annan tråd här.
Folk har blivit lite EGO för man kan kolla statistik på andra spelare. Å såklart vill man väl inte ha dålig
K/D där. Då blir det att alla vill döda och inte göra sitt andra syfte i spelet.
När jag spelar Medic så är min primära uppgift om det verkligen behövs återuppliva och lämna medicpack.
Jag skiter i scoren.

Ibland ligger man på top 3 i slutet av spelet ändå fast man inte dödat mera än 5 pers. Och dessutom dött 15 =P

// Freddan.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstrom:

Det bästa är ju folk på de officiella forumen som grinar på ens K/D ratio, LOL U ONLY HAVE 1.98 K/D utan att veta att man kanske testat t.ex assault innan och dött som en dåre innan man började köra recon och har fått 2000 kills och 200 deaths sen dess typ.

Älskar att trolla dem med meme'n.
t.ex: http://memegenerator.net/instance/12081111
eller: http://memegenerator.net/instance/12081305

Du verkar ju tyvärr ta åt dig när du behöver komma med "kanske gjort si, eller så.."
Ignorera bara, du vet nog själv om du är en bättre lagspelare och därmed en bättre spelare i allmänhet. Folk som dömer utifrån stats enbart är ju helt vilse i ett lagspel..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Just av denna orsak som jag slutade spela andra klasser och nu bara kör support...

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B