Högtalare till Cambridge 550A

Permalänk
Medlem

Högtalare till Cambridge 550A

Hej,
Ska köpa högtalare till Cambridge Audio 550A. Vilken nivå på högtalare passar bäst till den stärkaren om man tittar på siffror. Självklart ska jag lyssna innan köp, men jag vill veta om typ 6500:- för ett par högtalare är för dyrt för min stärkare. Enligt specs ger den Max power output per channel (Into 8Ω) 60W.
Vilket watt spectrum passar då?

Permalänk
Medlem

klarar du dig utan den allra djupaste basen är zensor 7 något men det finns billigare högtalare också för runt 3500 som skulle passa bra, 550a är en fin förstärkare men den är begränsad och kommer inte spela zensor 7 fullt ut men tillräckligt bra för att motivera köp och du har även ett bra ljudkort. Effekten är tillräcklig i ett normalt rum och det kommer låta bra, många köper reciever för samma pengar och driver liknande högtalare. Åk till klubben och lyssna..

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Vad högtalaren kostar eller vad som står i specifikationerna säger inte hur krävande den är,det är provlyssna som gäller.
Dali zenzor 5 är en rätt så liten golvare som skulle kunna funka eller kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=339795
I princip ska det funka med nästan vilken högtalare som helst sålänge man inte drar på för kung och fosterland.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla på ett par XTZ 99.36, B&W 684, MA RX6 eller något annat kul (lyssna själv) . Din stärkare kommer att kunna driva dem bra och de går att hitta på begagnatmarknaden med jämna mellanrum!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm