Hur kan jag överhetta min dator?så processorn,MB med flit.

Permalänk
Skrivet av Snubbenistubben:

För att klargöra saken om mina pengar så har jag inte fått dom än. har inte behövt pengar tills nu.( Billig livstill framför datorn sålänge den duger

Men säg att du vill ha dina pengar så att du kan använda dom till något du tycker att du behöver?

Permalänk
Medlem

Om han har en polare som är IT tekniker så kvittar det ju vad du gör. Han lär ju märka att du förstört datorn med flit isåfall. Om du nu är bonde, kasta ut den till korna eller gräv ner den och säg att den blivit stulen!

Annars är det ju bara att starta datorn och kasta in ett glas vatten i den.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha hjälp att ha sönder en dator? På ngt sätt känns det som att det inte är hela historien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Men då är väl frågan, varför köper han inte bara en ny dator?

Därför att han inte fått för sin kära far (Som jag fattat det i alla fall).
Vissa har oförstående föräldrar, tro mig jag vet Skillnaden är när jag tillslut köpte min första burk så gav dem efter, då det trots allt vad mina egna pengar.

Min ekonomi hade varit väsentligt bättre om dem inte låtit mig bli indragande i datorvärlden

OT:

Till TS: Det tar emot att tipsa någon hur man förstör en dator, då jag ägnat flera timmar (skulle säga uppemot hundrastrecket snart...) med att bygga, och modifiera min dator, även andras...så du får faktiskt ingen mer "hjälp" av mig i alla fall.
Som någon ovan skrev, känns inte som om detta är hela historien.

Hej!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Ska ja ta o testa när tiden är inne ;)Går det göra liknande på raminnet och grafikkortet? vill helst förstöra hela datorn

Skruva av kylaren på grafikkortet, ryck bort kondensatorer och skruva på kylaren och då syns det inte att något är gjort. Ramen är lite svårare men doppa dom i vatten och kör igång datorn med massa kondensatorer borttagna så ska nog hela systemet dö.

Lycka till och uppdatera gärna vilken metod du änväde för att ta sönder allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Hedersmedlem

Du snubben i stubben ta dig ut ur den stubben och spara ihop till en själv med hjälp av att sälja delarna som grundplåt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Kent:

Gå med i facket

Visst är det bra/nyttigt för ungdomer att jobba lite, men man ska inte bli nån slav heller. 12-14h per dag/kväll/natt för småpengar är faktisk inte ok.

Hur som helst är det nog bäst att datorn "går sönder" lite i taget. Dvs du får börja gnälla om att datorn plötsligt startar om sig, många bsod, grafikfel osv. Sen efter en vecka lossnar du ram minnet lite och ber din pappa komma titta. Datorn kommer gnälla som fan och vägrar givetvis boota. Dödsstödet blir, efter ytterligare nån dag, att plocka ur nån sladd och säga att nu är datorn död.....

Kan man göra datorn segare med "OC-Tuner" ?. Sänker CPU Frequency lågt som fan så datorn är seg som fan. sedan så drar jag ur ett ramminne, så den inte startar. sedan tar jag ur processorn och gör som en tipsade mig om. att jag förstör och pillar lite på processorn :)? Snabb ide ja kom på vet inte om de fungerar att göra datorn segare med "CPU Frequency". så vad sägs om den iden?eller finns de andra sätt att märka att något är fel?

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Du snubben i stubben ta dig ut ur den stubben och spara ihop till en själv med hjälp av att sälja delarna som grundplåt.

Hörru jallen. om du hade läst så hade du vetat varför jag inte kan köpa nya delar eller ny dator än

Permalänk
Skrivet av Snubbenistubben:

Hörru jallen. om du hade läst så hade du vetat varför jag inte kan köpa nya delar eller ny dator än

Och det är för att?

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Därför att han inte fått för sin kära far (Som jag fattat det i alla fall).
Vissa har oförstående föräldrar, tro mig jag vet Skillnaden är när jag tillslut köpte min första burk så gav dem efter, då det trots allt vad mina egna pengar.

Min ekonomi hade varit väsentligt bättre om dem inte låtit mig bli indragande i datorvärlden

OT:

Till TS: Det tar emot att tipsa någon hur man förstör en dator, då jag ägnat flera timmar (skulle säga uppemot hundrastrecket snart...) med att bygga, och modifiera min dator, även andras...så du får faktiskt ingen mer "hjälp" av mig i alla fall.
Som någon ovan skrev, känns inte som om detta är hela historien.

Hej!

Nyfiken vrf? här är en kort historia
Pappa = hatar datorer(Spel). jag har social fobi, dåligt samvete, och mitt liv är skit och trivs att vara hemma i lugnet. pappa vill att jag ska ta över bondgården som är rena mardrömmen för mig. och han är också gammalmodig. jag har förde mesta suttit hemma vid datorn o spelat i lugnet. pågrund av min social fobi och andra saker. när jag sa till pappa att jag hade social fobi och inte pallar skolan längre så tror han att jag fakar min social fobi för att spela. enda sättet att få en prisvärd och en dator som duger i något år till är att skaffa helt ny dator. annars låter han mig bara köpa de som behövs för att den ska fungera. och det blir inte bra.
Och nu i den dåliga timingen så behöver jag en ny dator.

Så räcker de? SÅ färdi snackat om mig och tillbacks tilll hur man förstör en dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Hörru jallen. om du hade läst så hade du vetat varför jag inte kan köpa nya delar eller ny dator än

Så du får ha tålamod (slå upp det i SAOL), och kanske gud förbjude vara utan en dator en liten tid.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Och de värsta är att jag är PANK. nu, så de är därför jag måste ha ny dator.

Du måste ha en ny dator eftersom du saknar pengar?

Permalänk
Skrivet av Ramengaijin:

Och det är för att?

Farsan har pengarna "Lönen som jag inte har fått än från i somras" och jag är pank utan dom pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Du vill alltså ha hjälp att ha sönder en dator? På ngt sätt känns det som att det inte är hela historien.

Precis, då han inte nappade på mitt tips tidigare i tråden så tror jag också det...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Kan man göra datorn segare med "OC-Tuner" ?. Sänker CPU Frequency lågt som fan så datorn är seg som fan. sedan så drar jag ur ett ramminne, så den inte startar. sedan tar jag ur processorn och gör som en tipsade mig om. att jag förstör och pillar lite på processorn :)? Snabb ide ja kom på vet inte om de fungerar att göra datorn segare med "CPU Frequency". så vad sägs om den iden?eller finns de andra sätt att märka att något är fel?

Visst går det att göra en dator slö, men det fixar IT-snubben väl? Isf kan du ju glömma det. Satsa på nåt med antingen ESD eller elfel så att datorn verkligen dör utan det finns märken efter sabotage.

OffT: Tycker du borde göra nåt åt din sociala fobi redan nu när du är så pass ung. Börjar faktisk förstå din pappa lite grann (bortsett det med slaveriet).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Vafan. Förstår inte varför ni försöker hjälpa killen på den här vägen. Lås tråden.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Vafan. Förstår inte varför ni försöker hjälpa killen på den här vägen. Lås tråden.

Varför skulle vi inte hjälpa honom? Han vill använda sina egna tjänade pengar till att köpa en dator, vilket jag personligen tycker är helt ok då han jobbat till sig pengarna.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Varför skulle vi inte hjälpa honom? Han vill använda sina egna tjänade pengar till att köpa en dator, vilket jag personligen tycker är helt ok då han jobbat till sig pengarna.

Fast han får ju inte sina pengar eftersom hans far inte givit dom till honom. Tycker jag är bra av hans far. Då kan mister jagvillförstöramindator ta och förstöra den och sen skaffa sig ett socialt liv.

Permalänk
Medlem

Haha känner igen din situation min pappa har en IBM dator från är 2000 och tyckte att min dator ja hade inte behövde något nytt dock så sa ja åt honom "Gnäll så mycket du vill, mina pengar och ja gör vad fan ja vill me dem!" sur blev han men

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför skulle vi inte hjälpa honom? Han vill använda sina egna tjänade pengar till att köpa en dator, vilket jag personligen tycker är helt ok då han jobbat till sig pengarna.

Vad du tycker är OK att en helt främmande tonåring får göra med pengar han, med vissa villkor, ska få från sin far är irrelevant.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Skrivet av Ramengaijin:

Fast han får ju inte sina pengar eftersom hans far inte givit dom till honom. Tycker jag är bra av hans far. Då kan mister jagvillförstöramindator ta och förstöra den och sen skaffa sig ett socialt liv.

Som sagt. jag trivs hemma och har mina problem med det social. bara nu i dom yngre åren som är extra jobbiga tror jag. Pga skolan och allt sånt.
och förstöra datorn är enda sättet att skaffa ny på utan att han flippar ut. Flippar ut = inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Som sagt. jag trivs hemma och har mina problem med det social. bara nu i dom yngre åren som är extra jobbiga tror jag. Pga skolan och allt sånt.
och förstöra datorn är enda sättet att skaffa ny på utan att han flippar ut. Flippar ut = inte bra.

Isf så har du ju inte social fobi.

Din far som hatar datorer äger ändå tre stycken.

Din trovärdighet är skadad.

Permalänk
Medlem

Väldigt dumt att ha sönder något. Koppla ur 12v linan till hårddiskarna bara.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Isf så har du ju inte social fobi.

Din far som hatar datorer äger ändå tre stycken.

Din trovärdighet är skadad.

va snabb förklarat kunde ha förklarat på ett annat sätt. han hatar inte vanliga datorer , såsom att kolla på internet. han hatar datorer som är gjord för spel. för att jag jämt sitter vid datorn och inte gör något annat. hata kanske va lite starkt ord
det va sociala fobin och andra saker som fick mig att börja spela. och det fick mig att trivas hemma

Permalänk
Medlem

detta är min IDE till hur man pajar en dator eller snarare den viktigaste komponenten (moderkortat) utan att man kan se att man själv har pajat den. jag har ingen aning om det funkar men det kanske gör det vem vet......

du börjar men att plocka ut moderkortet försiktigt man skall inte kunna se att du har mekat med det när du väll har satt in det i gen.
(om du inte är van vid att greja med sådant här ta ett foto på hur sladdarna satt innan du plockar ur den det är föra att du enkelt kan sätta till backs allt)
Efter du har plockat ur moderkortet så pilla runt på komponenterna med dina fingrar tänk på att du inte skall använda ett led-armband för det är just det du vill åstadkomma på dit moderkort är statisk elektriserat.

när du efter ett tags pillande sätter tidbacka det i lådan får du se om den funkar (jag kan inte lova något med det borde ge någon effekt)

rättstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Vad du tycker är OK att en helt främmande tonåring får göra med pengar han, med vissa villkor, ska få från sin far är irrelevant.

Och detsamma gäller för det du tycker.

Skrivet av Okayo:

Fast han får ju inte sina pengar eftersom hans far inte givit dom till honom. Tycker jag är bra av hans far. Då kan mister jagvillförstöramindator ta och förstöra den och sen skaffa sig ett socialt liv.

Du tycker det är bra att han jobbat mot lov om lön som sedan inte utbetalas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Och detsamma gäller för det du tycker.

Just det. Så låt då trådskaparen och hans far lösa detta utan din eller min inblandning.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Hedersmedlem

Dumheter. Övertala din far eller vänta tills du har egna medel att slösa bort.
*låst*