Permalänk
Medlem

Alienware dator!

Tjao!

Jag har en Aliendator Aurora, från 2011, början av förra året köpte jag den, tror detta är mitt moderkort atm

- Gigabute GA-EX58-UDR3 motherboard

Just nu har jag dessa grafikkort

- ATI Radeon HD 5670 x2

(x2 - därav 2 stycken av dom)

Det jag undrar nu är om jag kan köpa mig ett par nya grafikkort? Tycker inte dessa är tillräckligt bra.

Finns det några som passar?

Har vattenkylning förövrigt!

Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seimo:

Tjao!

Jag har en Aliendator Aurora, från 2011, början av förra året köpte jag den, tror detta är mitt moderkort atm

- Gigabute GA-EX58-UDR3 motherboard

Just nu har jag dessa grafikkort

- ATI Radeon HD 5670 x2

(x2 - därav 2 stycken av dom)

Det jag undrar nu är om jag kan köpa mig ett par nya grafikkort? Tycker inte dessa är tillräckligt bra.

Finns det några som passar?

Vad är din budget för nya grafikkort? Vad är det för nätaggregat i datorn? Produktnamn + watt?

Skrivet av seimo:

Har vattenkylning förövrigt!

Mvh!

Du har inte riktig vattenkylning, bara ett slutet system för CPUn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vad är din budget för nya grafikkort? Vad är det för nätaggregat i datorn? Produktnamn + watt?

Riktig vattenkylning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

vadå "inte riktig vattenkylning" måste man ha en "custom" vattenkylning för det ska klassas om äkta vara i din värld ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Riktig vattenkylning?

Skickades från m.sweclockers.com

Han säger nog att TS bara har en pump/kylblock som sitter på din processor med två slangar till en 120mm radiator. "Riktig" vattenkylning kan kyla fler delar och har större radiatorer (bättre kylning).

Vad har du för budget, är tex http://www.inet.se/produkt/5409374/xfx-radeon-hd7970-3072mb för dyr?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Budgeten spelar inte så stor roll, men 6k för 2 stycken bra graffekort.

Permalänk
Medlem

måste det vara just två? 7970 är ju annars ett bra val
annars kanske två 6970?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av seimo:

AMDs 6950 har blivigt billiga nu innan 7000 serien. själv har jag en GTX460, men en kompis har nyss skaffat sig ett 6950 vilket han var nöjd med.

Permalänk
Medlem

Med en budget på 6000:- känns ju 7970 som det självklara valet över två kort i crossfire för samma prislapp, slipper ju problem med microstuttering och dålig optimering m.m.

Permalänk
Skrivet av Fille625:

Med en budget på 6000:- känns ju 7970 som det självklara valet över två kort i crossfire för samma prislapp, slipper ju problem med microstuttering och dålig optimering m.m.

this

Permalänk
Medlem

Nättagregat? Mer än 4gb ram? Quad core proccesor?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

vadå "inte riktig vattenkylning" måste man ha en "custom" vattenkylning för det ska klassas om äkta vara i din värld ?

Jag menade att den inte var utbyggnadsbar, och att det inte påverkar hans val av grafikkort.

Skrivet av seimo:

Då rekommenderar jag som andra sagt ett Radeon 7970.

Men det är viktigt att ditt nätaggregat klarar av ett kraftfullare kort. Vad är det för märke, vilket watt kan den leverera?