Permalänk
Medlem

Vattenkylning till datorn

Hej.

Jag tänkte ta steget till att vattenkyla min dator men jag är inte helt säker på vad jag ska köpa så att det passar.
Jag har själv just nu ett nzxt phantom black/orange men jag tänkte uppgradera till ett cooler master cosmos 2 när jag ska vattenkyla grejorna.
Det jag tänkte vattenkyla var bara mitt GTX 590 för det blir lite varmt när man spelar t.ex bf3 eller arma 2 och så tänkte jag vattenkyla min i7 990x.
Om det nu finns nått mer intresant att vattenkyla så skulle det också vara kul att ha.
Min bugdet ligger på sisådär 8000:- så jag tror inte att det kommer att bli ett stort problem.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk

kylning av cpun är ganska simpel, skaffa ett H80 så lovar jag att du kommer va nöjd med vad du får för den extremt lilla pengen du lägger ut! sitter självmed ett h60 @ 4.5ghz på ett 2500k

gpu kylning har jag alldrig provat och kommer nog alldrig göra heller då det är för avancerat haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

kylning av cpun är ganska simpel, skaffa ett H80 så lovar jag att du kommer va nöjd med vad du får för den extremt lilla pengen du lägger ut! sitter självmed ett h60 @ 4.5ghz på ett 2500k

gpu kylning har jag alldrig provat och kommer nog alldrig göra heller då det är för avancerat haha.

Har redan en anthec 920.
Men jag skulle vilja fixa ett custom vattenkylt system men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för att få allt att funka,
och att köpa ett Point of View GTX 590 Beast Watercooled kostar 10000:- så jag vill helst göra det själv

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk

Gå in på http://www.coolingstuff.se/ och maila och säg vad du har för system och dina frågor och vad han rekommenderar och din budget:) så kommer du få riktigt bra service av artur:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!