Hur uppdaterar jag drivrutinerna på min laptop?

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar jag drivrutinerna på min laptop?

Tja!

Jag köpte mig en MSI GE620DX från webhallen i förra veckan. Jag testade att spela lite på den, men det flöt på ganska segt(minecraft och black ops). Jag sökte efter windows updates och jag hade 45 rekomenderande uppdateringar. Efter jag gjort dem så testade jag att spela igen. Då flöt det genast på mycket bättre. Nu tänkte jag att eftersom den inte var uppdaterad så kanske även grafikkortsinställningarna måste uppdateras. Men problemet ligger i att jag vet inte hur man gör det? Det är min första laptop någonsin och jag försökte göra som jag gjort med min stationära, att välja exakt grafikkort på nvidias hemsida och ladda hem drivrutinen. Men jag hittade inget för min laptop.

Snälla , hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Kör en Drive check på Nvidias hemsida så kommer den kolla vilka drivisar du ska ha...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av XtRaALT:

Tja!

Jag köpte mig en MSI GE620DX från webhallen i förra veckan. Jag testade att spela lite på den, men det flöt på ganska segt(minecraft och black ops). Jag sökte efter windows updates och jag hade 45 rekomenderande uppdateringar. Efter jag gjort dem så testade jag att spela igen. Då flöt det genast på mycket bättre. Nu tänkte jag att eftersom den inte var uppdaterad så kanske även grafikkortsinställningarna måste uppdateras. Men problemet ligger i att jag vet inte hur man gör det? Det är min första laptop någonsin och jag försökte göra som jag gjort med min stationära, att välja exakt grafikkort på nvidias hemsida och ladda hem drivrutinen. Men jag hittade inget för min laptop.

Snälla , hjälp!!!

Gå in på MSI:s hemsida och ladda ner drivrutinerna där.
http://www.msi.com/product/nb/GE620DX.html#/?div=Driver&os=All

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | ASUS Z170M-PLUS | INTEL Core I5 6600K | Sapphire Radeon R9 380X | 16GB DDR4 | Fractal Design Integra M 550W |OCZ TRION150 500GB | Thermalright HR-02 macho