MÅTT mellan skruvhålen runt processor efterlyses.

Permalänk
Medlem

MÅTT mellan skruvhålen runt processor efterlyses.

Jag skulle vilja veta måtten mellan skruvhålen på moderkort ämnade för Sandy bridge, eller för all del IVY BRIDGE om någon skulle ha tillgång till det. Anledningen är att jag har en torktumlare som jag i mina drömmar hoppades att jag kunde flytta över till ev nytt system.
Det jag har just nu är en Thermalright extreme 120 eller vafan dom kallades på den tiden. Kommer inte ihåg vad det följde med för intel-adapter eller för vilken sockel men hoppades att man kunde modda lite kanske, eller så kanske man kunde ha lite tur. Vem vet, tacksam för svar!

// Mullwadd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_panda:

Jag skulle vilja veta måtten mellan skruvhålen på moderkort ämnade för Sandy bridge, eller för all del IVY BRIDGE om någon skulle ha tillgång till det. Anledningen är att jag har en torktumlare som jag i mina drömmar hoppades att jag kunde flytta över till ev nytt system.
Det jag har just nu är en Thermalright extreme 120 eller vafan dom kallades på den tiden. Kommer inte ihåg vad det följde med för intel-adapter eller för vilken sockel men hoppades att man kunde modda lite kanske, eller så kanske man kunde ha lite tur. Vem vet, tacksam för svar!

// Mullwadd

*LOL jag menar såklart TORNKYLARE, inte torktumlare!
Jävla telefon xD bjuder på lite natthumor!

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har en sandy bridge processor? kom igen, ta en tumstock och mät bara, tar en sekund. från mitten utav skruv till mitten utav nästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_panda:

Är det ingen som har en sandy bridge processor? kom igen, ta en tumstock och mät bara, tar en sekund. från mitten utav skruv till mitten utav nästa!

bumpa är inte tillåtet
du får lov och vänta eller googla själv
kan tyvärr inte hjälpa något då jag kör amd och är alldelles för trött för att googla nu

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr_panda:

Jag är rädd att den typen av inlägg är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Skrivet av Mr_panda:

// Mullwadd

Jag vill minnas att avståndet mellan skruvhålen är som för s1156 och med 1156 går det bra att använda skruv med ett par snäpp mindre diameter än hålen och skruva fast den gamla s775-fästanordningen. Hålen är förskjutna mellan s775 och s1156/1155, men så pass lite att med lite mindre diameter på skruv så går det bra att sätta på den gamla s775-kylaren.

Visa signatur

~Pelle~