Permalänk
Medlem

Fast internet utan bindningstid.

Hej.

Jag flyttar runt en hel del just nu, och jag har nu ett boende i fyra, fem månader. Jag vill väldigt gärna ha fast internet eftersom de trådlösa abonnemang jag har hittat har väldigt lite datatrafik, dålig stabilitet och hög latens. Dock så kan jag inte binda upp mig i 6/12 månader. Är det jag som är dålig på att leta eller finns det inga fasta internet utan bindningstid?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

T3 har utan bindningstid kostar väl dock 20:- mer eller så per månad men detta är fiber.
de har ingen bindningstid men uppsägning 1 månad.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Det enda fasta utan bidningstid är väl om du har ett vanligt uppringt modem. Jag vet iaf att jag hade obundet på mitt fiber från bredbandsbolaget när jag bytte till det.

Permalänk
Medlem

Alla Internetleverantörer har abonnemang utan bindningstid fast då brukar man få betala ev modem, anslutningskostnad m.m.

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk

Är det xDSL som gäller eller har du tillgång till andra tekniker där du bor?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Är det xDSL som gäller eller har du tillgång till andra tekniker där du bor?

Är ej relevant

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Skrivet av mobe:

Är ej relevant

Vadå ej relevant? Är väll onödigt att folk skall sitta och tipsa om massa fiberalternativ om han inte kan få det? Bor han tex i ett Comhem hus kan han ju få deras abonnemang utan bindningstid och bara betala 1 kr för modemet?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Kontaktade Bahnhof med sammma fråga för två måndader sedan.
Det tog dom över en månad att svara, så jag han besluta att köra enbart på mitt mobila Telenor.

Det fuckade upp det för mig var anslutningskostaden på ca600kr + modem för ca 400kr och Telias nätavgift på 150kr/mån.
Så:
Startkostnad ca 1000kr,
och
(Bahnhof)kr/mån + 150kr/mån

Nej tack, jag har redan 3G.

Citat:

Hej,

Abonnemang på tjänsten löper alltid med en fast initial bindningstid (s.k. avtalsperiod), vilken är tre (3) månader.
Om du inte säger upp avtalet senast 30 dagar innan sådan avtalsperiods slut, inleds automatiskt en ny avtalsperiod (på tre månader) och abonnemanget förlängs automatiskt med denna bindningstid.

Vänligen återkom med ditt lägenhetsnummer så ska vi kontrollera våra leveransmöjligheter till dig.

Med vänliga hälsningar.

Filip Berntsson, Leverans
Bahnhof Unipessoal Lda

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Vadå ej relevant? Är väll onödigt att folk skall sitta och tipsa om massa fiberalternativ om han inte kan få det? Bor han tex i ett Comhem hus kan han ju få deras abonnemang utan bindningstid och bara betala 1 kr för modemet?

Jag hyr ett rum i en villa hos en pensionär i Lindome. Vad jag vet så har han bara telefonjack och TV via antenn.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Jag hyr ett rum i en villa hos en pensionär i Lindome. Vad jag vet så har han bara telefonjack och TV via antenn.

De har inget xDSL du kan köpa dig in på? Annars kan det nog bli lite knepigt. Misstänker att du inte har något "eget" telefonjack i rummet? Jag skulle nog satsa på ett mobilt "4G" från tex Telenor. De har ju abonnemang med fri surf och täckning i Lindome men man måste ju tyvärr binda sig i 24 mån. "4G" är ju under de flesta omständigheter betydligt bättre än 3G då det gäller latency och hastighet.

Visa signatur