Permalänk
Medlem
Skrivet av cooling93:

Jag jämförde shift med hot pursuit...

Men jag tycker att shift och shift 2 har den "realistiska känslan" vet dock inte om det är realistiskt eller inte då jag inte kör sån racing irl! Men det kanske du gör?

Nej, utan att hetsa upp dig. Vidare så behöver man inte vara racingförare själv för att inse att man inte kan ta en 90° sväng i 200 km/h eller en 120° i 250 km/h osv. Det säger väl sig själv, oavsett om man är kör själv på riktigt eller inte? Kolla på valfritt race irl så ska du se att din NFS känsla inte riktigt infinner sig, realistisk känsla hittar du bla. i Dirt sereien, GT serien till PS3 om man nu äger konsol. Forza är ju åt samma håll då dom är utvecklade just för det syftet att återskapa en så realistisk upplevelse som möjligt, även om jag personligen föredrar Gran Turismo före just Forza... men det hör inte hit. Sen har du även ett fåtal renodalde racingsimulatorer till PC. Förstår inte riktigt vad du blir så upprörd över?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Personligen är TDU 2 och DiRT 2 favoriter. Har du inget emot Gymkhana så är DiRT 3 minst lika bra som DiRT 2 om inte bättre men som sagt tyvärr rätt mycket Gymkhana i singelplayern, för mycket för min smak.

Bra spel:
Test Drive Unlimited 2, screenshots fler screenshots, finns lite videos i min youtubekanal är dock en salig blandning mellan PC, Xbox 360 och PS3
DiRT 2 och 3(med reservation för gymkhana). Finns även lite videos i min youtubekanal från både 1:an, 2:an och 3:an
Shift, Finns videos i min youtubekanal
Shift 2, screenshots, en video

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Personligen är TDU 2 och DiRT 2 favoriter. Har du inget emot Gymkhana så är DiRT 3 minst lika bra som DiRT 2 om inte bättre men som sagt tyvärr rätt mycket Gymkhana i singelplayern, för mycket för min smak.

Bra spel:
Test Drive Unlimited 2, screenshots fler screenshots, finns lite videos i min youtubekanal är dock en salig blandning mellan PC, Xbox 360 och PS3
DiRT 2 och 3(med reservation för gymkhana). Finns även lite videos i min youtubekanal från både 1:an, 2:an och 3:an
Shift, Finns videos i min youtubekanal
Shift 2, screenshots, en video

Måste hålla med om shift, verkligen en grym upplevelse att spela

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dirt 3 helt klart!

Permalänk
Medlem

Vill man ha något som är lite mer realistiskt så kan jag rekomendera iRacing. Det kostar en del, men personligen tycker jag att det är värt kostnaden.

Permalänk
Medlem

track mania nations. gratis och väldigt populärt i multiplayer

Permalänk
Medlem

DiRT 2&3 är riktigt bra.
Driver: San Francisco kan jag också rekommendera. Man följer, till en början, en story och ska utföra uppdrag i staden San Francisco. Bra grafik, verkliga bilar och ganska mycket åt arcade-hållet.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av galaXy:

DiRT 2&3 är riktigt bra.
Driver: San Francisco kan jag också rekommendera. Man följer, till en början, en story och ska utföra uppdrag i staden San Francisco. Bra grafik, verkliga bilar och ganska mycket åt arcade-hållet.

Det är nästan lite Crazy Taxi stuk över spelet tycker jag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Nej, utan att hetsa upp dig. Vidare så behöver man inte vara racingförare själv för att inse att man inte kan ta en 90° sväng i 200 km/h eller en 120° i 250 km/h osv. Det säger väl sig själv, oavsett om man är kör själv på riktigt eller inte? Kolla på valfritt race irl så ska du se att din NFS känsla inte riktigt infinner sig, realistisk känsla hittar du bla. i Dirt sereien, GT serien till PS3 om man nu äger konsol. Forza är ju åt samma håll då dom är utvecklade just för det syftet att återskapa en så realistisk upplevelse som möjligt, även om jag personligen föredrar Gran Turismo före just Forza... men det hör inte hit. Sen har du även ett fåtal renodalde racingsimulatorer till PC. Förstår inte riktigt vad du blir så upprörd över?

Har testat GT 3 till 4an och forza 1 och visst dom har realistisk bilfysik (eller vad det nu kallas...) men det är inte det jag menar med realistiska känsla.

Då menar jag t.ex. att i Shift så kan man sitta i helmetcam (tror man kan det i forza med) och det ger en helt annan känsla, en bättre känsla då kameran "skakar" lite om man kör på något litet gupp eller något.

GT3 och 4 tycker jag känns så "stelt" därför rekomenderar Jag Shift framför granturismo 3 - 4 (har inte testat 5an).

Det här är min egen åsikt, låt mig ha den!

Upprörd? Ja lite grann om någon kommer som han hade vart racingförare och gnäller på mina personliga åsikter och inte vet ett dugg om vad jag menar....

Permalänk
Medlem

F1 2011 kan jag rekommendera!

Permalänk

Här har det hänt grejjor ser jag!
Nu har jag massor med förslag och länkar å grejjor att kolla igenom, Tackar å bockar för det!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Carmageddon 1 & 2. Asroligt! Man åker omkring och kör ihjäl massa folk, rekommenderas!
...rekommenderar spelen alltså, inte att man ska köra ihjäl massa människor... såvida du inte råkar vara med i Deathrace 2000 dvs

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooling93:

Har testat GT 3 till 4an och forza 1 och visst dom har realistisk bilfysik (eller vad det nu kallas...) men det är inte det jag menar med realistiska känsla.

Då menar jag t.ex. att i Shift så kan man sitta i helmetcam (tror man kan det i forza med) och det ger en helt annan känsla, en bättre känsla då kameran "skakar" lite om man kör på något litet gupp eller något.

GT3 och 4 tycker jag känns så "stelt" därför rekomenderar Jag Shift framför granturismo 3 - 4 (har inte testat 5an).

Det här är min egen åsikt, låt mig ha den!

Upprörd? Ja lite grann om någon kommer som han hade vart racingförare och gnäller på mina personliga åsikter och inte vet ett dugg om vad jag menar....

Jag gnällde inte ett dugg, jag kommenterade den, vid skillnad. Du har dina åsikter och jag har mina, vi lämnar det där. Ok? Peace

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X