*problem *Hur flyttar man gamla partitioner?

Permalänk
Medlem

*problem *Hur flyttar man gamla partitioner?

Jag har precis flytta över min gamla system disk till en fin Barra V och det gick bra med seagates lilla disk wizard.

Mitt problem är att jag åxå hade en gammal d: (20Gb) som jag vill flytta till samma disk och detta gjorde jag genom att skapa en 100Gb partition och sen kopierade jag helt sonika över alla data(copy-paste i explorern).

Dock så slutade min soptunna att fungera, den visar inga filer som man deletat. Den säger att där ligger filer men det syns inga. Och Norton un-erase wizard spyr på att det är fel på soptunna.

Jag tror att felet är att jag bara kopierade filerna och inte körde en ghost eller liknande...

Hur fan fixar man detta enklast. All data finns kvar på dom gamla diskarna.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem

Du skulle använt Norton ghost. Jag fick med ett ex av detta underbara program till mitt moderkort.

Permalänk
Medlem

Måste man Ghosta även d: ??
Jag lyckades ju lyfta över min c: (systempartition) med hjälp av seagates diskwizard det gick fint.

Visa signatur

Game on!

Permalänk
Medlem

Varför bara inte installera om windows istället för att kopiera över det?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Bah ominstallation tar för djävla lång tid och helt onödigt.

Det fixade sig efter att jag fyllt på / tömt papperskorgen ett par gången så nu funkar allt.

allt som allt ca 1.5 timmes arbete och det gör du inte en installation på.

Visa signatur

Game on!

Permalänk
Medlem

håller med dacharls...

fast av en underlig anledning, 2 dagar efter jag använt Seagate discwizard vägrade XP starta pga. fel i c:\windows\system32\config\system-filen... och den är tyvärr alldeles individuell per system... Då blev enda lösningen ominstallering som fortfarande pågår (efter 1 vecka)...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll