[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Jag tror jag vet precis vilket spel det är men kommer inte på namnet eller lyckas hitta det på google..
Jag tror detta är en bra ledtråd till övriga personer i tråden om det väcker något minne

Permalänk
Medlem

@lanbonden: Det är en förvånansvärt bra ledtråd, faktiskt.

Permalänk
Medlem

OK, dags för lite fler ledtrådar: Det är ett strategispel från en europeisk utvecklare, och förutom grävande har det även en koppling till nordisk mytologi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

OK, dags för lite fler ledtrådar: Det är ett strategispel från en europeisk utvecklare, och förutom grävande har det även en koppling till nordisk mytologi.

Diggles. Där satt den, det var Odin man skulle hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Diggles. Där satt den, det var Odin man skulle hjälpa.

Yes, helt rätt!

Permalänk
Medlem

Får se om nån känner igen den här reliken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Får se om nån känner igen den här reliken.

https://i.solidfiles.com/p8pYMvWQZGBMx.jpg

Grafiskt påminner det grymt mycket om Hunter (Amiga) och Midwinter I och II (Amiga).

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelor:

Grafiskt påminner det grymt mycket om Hunter (Amiga) och Midwinter I och II (Amiga).

Två spel från samma tid där framförallt Midwinter spelen bränner lite

Permalänk

@Svensktiger: Sub culturehttps

Permalänk

@Hjalmar_kull: Call of Duty Finest Hour?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjalmar_kull:

Du är aaaaningens sent ute med det svaret - hur hamnade du på typ första frågan i hela tråden?

Landbondens bild är fortfarande aktuell. (och jag är rätt nyfiken!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@lanbonden:
Tror jag känner igen det från Amigan. Minns inte titeln dock...
Visst är det ochså någon typ av karta man flyttar trupper på eller så. Och någon militärförläggning man går runt i mm.

Eller minns jag galet?
Man hade ju galet många spel till amigan

Permalänk
Skrivet av andelor:

Grafiskt påminner det grymt mycket om Hunter (Amiga) och Midwinter I och II (Amiga).

Jag tänkte också på klassiska "Hunter" då jag såg bilden. Minns när jag körde det på min Amiga, och lyckan när man fick tag på en helikopter.

Jag ser dock att detta är ett annat spel vilket jag inte känner igen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

@lanbonden:
Tror jag känner igen det från Amigan. Minns inte titeln dock...
Visst är det ochså någon typ av karta man flyttar trupper på eller så. Och någon militärförläggning man går runt i mm.

Eller minns jag galet?
Man hade ju galet många spel till amigan

Stämmer bra det att det fanns en karta också både på mindre nivå över slagfältet och mer utzoomad med olika länder och politiska konstilationer. Man kunde framföra olika typer av fordon utöver stridsvagnen, även flygplan mm.

Skrivet av Guybrush82:

Jag tänkte också på klassiska "Hunter" då jag såg bilden. Minns när jag körde det på min Amiga, och lyckan när man fick tag på en helikopter.

Jag ser dock att detta är ett annat spel vilket jag inte känner igen.

Spelet fanns som både Dos och Amiga, här kommer en bild på slagfältet också.

Permalänk
Medlem

Hehe jo midwinter var ju nästan rätt inser jag nu
Samma designer i grunden: Mike Singleton.
... och efter att ha grävt lite om honom så hittade jag spelet tror jag:
Ashes of empire!
Aldrig spelat det!

...

Vi kan väl köra vidare på Hjalmar_kull bilden ovan? (om jag har rätt)
Eller gissade Damponmyboard rätt redan?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe jo midwinter var ju nästan rätt inser jag nu
Samma designer i grunden: Mike Singleton.
... och efter att ha grävt lite om honom så hittade jag spelet tror jag:
Ashes of empire!
Aldrig spelat det!

...

Vi kan väl köra vidare på Hjalmar_kull bilden ovan? (om jag har rätt)
Eller gissade Damponmyboard rätt redan?

Jag hade Ashes of the Empire på original, men någon av diskarna var paj, så jag kom aldrig till att lira det. Älskade Midwinter spelen dock, fastän styrningen var helt galen.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe jo midwinter var ju nästan rätt inser jag nu
Samma designer i grunden: Mike Singleton.
... och efter att ha grävt lite om honom så hittade jag spelet tror jag:
Ashes of empire!
Aldrig spelat det!

...

Vi kan väl köra vidare på Hjalmar_kull bilden ovan? (om jag har rätt)
Eller gissade Damponmyboard rätt redan?

Stämmer bra det, tror nästan det inofficielt räknas som en typ en fortsättning på midwinter spelen, trodde denna skulle gå rätt snabbt men verkar som föregångarna var mer kända

Angående bilden från Hjalmar_kull så är det absolut något call of duty men om det är just det spelet som Damponmyboard gissat på lämnar jag osagt.

Permalänk

Nu är det stiltje i tråden, så här kommer en ny bild. Bilden är från manualen till ett spel, vilket?

Permalänk
Medlem

Skön idé

Helt säker på att jag sett bilden också, men minns inte vilket spel...
Det är inte Diablo?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Nu är det stiltje i tråden, så här kommer en ny bild. Bilden är från manualen till ett spel, vilket?

https://i.imgur.com/kXe1HSR.jpg

Warcraft 2 vill jag säga

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk

@CeeJaySWE: Stämmer bra det!

Permalänk
Medlem

Då var jag iallafall halvnära

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vi testar den här då

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeeJaySWE:

Chansar på Return to Zork. Tycker stilen passar även om jag bara testat några minuter i det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Red Alert II

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Chansar på Return to Zork. Tycker stilen passar även om jag bara testat några minuter i det

Skickades från m.sweclockers.com

Soooo close! But no cigar

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

@CeeJaySWE: kan det vara Dune?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

@CeeJaySWE: kan det vara Dune?

Nope

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeeJaySWE:

Soooo close! But no cigar

Då testar vi en senare titel

Zork: Grand Inquisitor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: dingdingding! You're a winner!

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB