Permalänk

Eyefinity fråga

Hejsan Ska nog testa på eyefinity. Har en primär skärm 1080p 23'' och en annan 1280X1024 19''. Ska införskaffa en andra 19'' skärm. Tänkte att det här skulle bli bra eftersom alla spel inte stöder eyefinity. En primär och två billigare för eyefinity (har dessutom inte mycket plats på mitt skrivbord, har också bara ett grafikkort, dock är det ett 7970).

Min fråga: Eftersom upplösningen på höjden på mina 19'' skärmar kommer vara 1024 så kommer ju även 1080p skärmen ha den upplösningen. Men upplösningen på längden då? Dom andra har ju 1280 och min 1080p har ju 1920. Är det möjligt att ha den fulla upplösningen på längden på alla skärmar? (dvs 1280+1920+1280) Eller måste det vara samma upplösning på 1080p skärmen? (dvs 1280+1280+1280).

Vill ju gärna behålla skärpan på 1080p skärmen så mycket som möjligt Annars får det duga med eyefinity upplevelsen

Väldigt tacksam för svar

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, det går inte, och det är därför Eyefinity på skärmar med olika upplösning är en dålig idé, då den stora skärmens bild blir stretchad och grejer.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Nej, det går inte, och det är därför Eyefinity på skärmar med olika upplösning är en dålig idé, då den stora skärmens bild blir stretchad och grejer.

Ok, tack för svaret.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Upplösningen horisontelt kommer vara summan av den horisontella upplösningen på skärmarna. Den lodräta kommer vara den minsta.

Ser allmänt ut som skräp men tre skärmar är rätt trevligt till annat och så kan man välja att bara använda main-skärmen till spel och chat o film på de andra.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Upplösningen horisontelt kommer vara summan av den horisontella upplösningen på skärmarna. Den lodräta kommer vara den minsta.

Ser allmänt ut som skräp men tre skärmar är rätt trevligt till annat och så kan man välja att bara använda main-skärmen till spel och chat o film på de andra.

Inte vad den förra killen sa... hmm...

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Inte vad den förra killen sa... hmm...

Förra killen hade rätt... jag blandade ihop. jag har spelat spel i windowed över flera skärmar så att det blir som eyefinity men i själva verket var extended och då beter sig upplösningen som jag beskrev. my bad.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Förra killen hade rätt... jag blandade ihop. jag har spelat spel i windowed över flera skärmar så att det blir som eyefinity men i själva verket var extended och då beter sig upplösningen som jag beskrev. my bad.

Ok, då är man informerad

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger