Dator ca 25k några sista ord eller Kör! :D`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

okey thx KFA2 har dem bra kylning ? vad jag har hört är evga bra ? för tillfället kommer jag bara använda 1 skärm som jag kommer köra i 3d, men i frammtiden kommer fler jag jag nästan lova, så det kanske räcker med EVGA's Normala 680 ? vad tror du ?

Vet ej om kfa2:s kylning är bra, den ser bra ut, så jag antar det, vore ju ologiskt att sälja ett flashigt monsterkort med kass kylning, men i SLI så är referens en rätt så bra kyllösning, för att den koncentreras ut där bak.
Det chassit jag valde har gjort att moderkortet är vänt på så vis att grafikkortens luft som blåses ut blåses uppåt, vilket blir enklare för att värme stiger, och sen med 2st 180mm-fläktar i botten så blir det riktigt bra luftkylning.
Denna kylningen gynnar extra mycket dom som kör icke referens, typ kfa2-kortet jag länkade eller asus dcu2 för att där är inte utblåset lika koncentrerat som på referens, så där tjänar man extra mycket på att ha chassit Silverstone Raven med dess annorlunda kylning.
Men minnet är ju kanske den viktiga frågan, skall du köra fler skärmar, alltså spela på fler skärmar, så är 4GB-korten ett bättre val, tycker jag.

Vanliga EVGA gtx 680 räcker, givetvis, speciellt om du bara kör med en skärm, och för SLI.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

okey thx, btw idag blev det något konstigt med task manager då flikarna har försvunnit O__o vad kan detta bero på lol. startade om datorn inget hände...
här är en bild. det blev sådan idag :S

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ziggy_:

okey thx, btw idag blev det något konstigt med task manager då flikarna har försvunnit O__o vad kan detta bero på lol. startade om datorn inget hände...
här är en bild. det blev sådan idag :S

http://img152.imageshack.us/img152/1263/wtfuu.jpg

Dubbelklicka på ramen runt tabellen (grå ytan alltså). Vipps är det tillbaka.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

Dubbelklicka på ramen runt tabellen (grå ytan alltså). Vipps är det tillbaka.

ah tack ^^ lol

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på eVGA's referenskort eller eVGA's Signature kort. Sen hade jag tillslut köpt ett till 680. Eller så kör du på 2 4gb.

Permalänk
Medlem

nu efter en längre tid av väntan och pappersarbeten så är det i princip klart. får 25k i veckan och har tänkt fåga om denna listan fortfarande är bra eller om något behöver bytas :)?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1800201/2012-05-13

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

nu efter en längre tid av väntan och pappersarbeten så är det i princip klart. får 25k i veckan och har tänkt fåga om denna listan fortfarande är bra eller om något behöver bytas :)?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1800201/2012-05-13

Funkar absolut, dock så kan du ju köpa ett 690 från CDON.com för 8800kr (med -5% SweClockers rabatt) så sparar du en tusen lapp och slipper vänta på att 680 ska komma in till Inet.

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_690_4gb_ddr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Funkar absolut, dock så kan du ju köpa ett 690 från CDON.com för 8800kr (med -5% SweClockers rabatt) så sparar du en tusen lapp och slipper vänta på att 680 ska komma in till Inet.

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_690_4gb_ddr...

okey men jag hade föredragit att handla prylarna på samma ställe då jag inte tänkt sätta ihop något själv då jag inte vill paja något av så högt värde ':p.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

okey men jag hade föredragit att handla prylarna på samma ställe då jag inte tänkt sätta ihop något själv då jag inte vill paja något av så högt värde ':p.

Om du ska köpa en dator för 25k så bör du väll ändå veta hur man sätter in ett grafikkort? Jag menar.. Ett kort går bara in på ett sätt, logiken tar över :|.

Du gör som du vill, men ett 690 (just det kortet) kostar mindre och finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Om du ska köpa en dator för 25k så bör du väll ändå veta hur man sätter in ett grafikkort? Jag menar.. Ett kort går bara in på ett sätt, logiken tar över :|.

Du gör som du vill, men ett 690 (just det kortet) kostar mindre och finns i lager.

jo jag vet men jag har inte haft så roliga internet handlanden då det tagit ex månader för företagen att skicka varan , och dåliga servicer då kundservice igenom telefoni fungerat dåligt, men ska ta en titt på detta. btw varför föreslår du ett 690 ist för 2 680's :)? hade för mig dem presterade lika då 690 på ett sätt är sli på sitt eget sätt då det är 2x2 gb vram ^^?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

btw angående chassi. tror du detta är bästa valet av chassi ? brorssan har nyligen fixat en dator då han har detta chassit och det känns rätt så klumpigt ^^? stort sätt ingenstans att ex. lyfta datorlådan utan att plåtnätet vid fläktarna blir intrykta och låssnar och plast ram då det känns som det ska paja när man rör den ^^ kändes lite osäkert val eller ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jo jag vet men jag har inte haft så roliga internet handlanden då det tagit ex månader för företagen att skicka varan , och dåliga servicer då kundservice igenom telefoni fungerat dåligt, men ska ta en titt på detta. btw varför föreslår du ett 690 ist för 2 680's :)? hade för mig dem presterade lika då 690 på ett sätt är sli på sitt eget sätt då det är 2x2 gb vram ^^?

Dom presterar i princip lika. Anledningen att jag föreslog 690 är för att det är 8-900kr billigare om du köper från CDON och att kortet faktiskt finns inne på lager. Det är 2st 680 i ett kort, lite ner klockade (jag kör dock mitt 690 på 1155 boost utan problem). VRAM stackar inte i SLI så 2GB är 2GB, du får inte 4GB bara för att du har 2st 2GB kort.

Skrivet av Ziggy_:

btw angående chassi. tror du detta är bästa valet av chassi ? brorssan har nyligen fixat en dator då han har detta chassit och det känns rätt så klumpigt ^^? stort sätt ingenstans att ex. lyfta datorlådan utan att plåtnätet vid fläktarna blir intrykta och låssnar och plast ram då det känns som det ska paja när man rör den ^^ kändes lite osäkert val eller ?

Chassit kan jag inte kommentera då jag aldrig använt det. Själv har jag Corsair Carbide 500R och är riktigt nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Om du ska köpa en dator för 25k så bör du väll ändå veta hur man sätter in ett grafikkort? Jag menar.. Ett kort går bara in på ett sätt, logiken tar över :|.

Du gör som du vill, men ett 690 (just det kortet) kostar mindre och finns i lager.

Gtx 690 både presterar sämre och låter mer än 2st gtx 680 så varför skulle han vilja investera det?

Skrivet av Ziggy_:

btw angående chassi. tror du detta är bästa valet av chassi ? brorssan har nyligen fixat en dator då han har detta chassit och det känns rätt så klumpigt ^^? stort sätt ingenstans att ex. lyfta datorlådan utan att plåtnätet vid fläktarna blir intrykta och låssnar och plast ram då det känns som det ska paja när man rör den ^^ kändes lite osäkert val eller ?

Antar att datorn bara kommer att användas till spel och då bör du byta ner dig till i5 3570k samt 8GB ramminnen istället för 16GB. Prestandan kommer vara identisk i och med att 97% av spelen inte använder sig av HT som 3770k medför. 8GB ramminne räcker och blir över till allt i spelväg 2-3 år framöver. Men ska du redigera eller liknande så kan det vara bra att inte byta dessa.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1961112/2012-06-27 bytte även SSDn då jag själv inte tycker att 120GB räckte till för mina program och spel.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

Hoj! har nu under de senaste veckorna funderat på ett nytt rigg och fått riktigt bra tips och nu undrar jag vad ni tycker om jag ska köra på detta eller om ni har några andra förslag (råd) på spelrigget's hårdvara :), iaf så kommer köpet hända omkring nästa vecka. ps dator för användning av hög grafiks spelande med Nvidia 3D Vision Surround i framtiden om jag inte blir kär i min nya 24" 120hz skärm som jag får hem den 3 maj.

länken nedan är senaste förslaget och är från Inet.BTW är det nödvändigt med 2 gtx 680 kort vid 3 skärms surround i ultra användning av nyaste spelen ?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1744052/2012-04-30

Bara så du vet så sitter Inet ej på CPU kylaren som du har valt. Den väger för mycket så den skada dom andra delarna så man får den på sidan.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

ett 690 låter MINDRE än 2x 680 om luftflödet i ditt chaddi inte är extremet bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Fördelen med ett 690 är dessutom att microstuttering är i princip obefintligt där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

Gtx 690 både presterar sämre och låter mer än 2st gtx 680 så varför skulle han vilja investera det?

Spara pengar på att köpa en i5 istället för i7 och 8GB RAM istället för 16GB men spendera gärna 1k mer på 2st 680s som presterar YTTERST minimalt, typ 2-3 FPS max (vet inte ens om EVGAs referens 680 faktiskt kan klocka högre än 690 då mina ligger lugnt på 1155 boost och har svårt att se referens komma så högt upp utan ganska hög ljudnivå). Jag hör aldrig mitt 690, om jag nu inte börjar benchmarka och pressar till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

ett 690 låter MINDRE än 2x 680 om luftflödet i ditt chaddi inte är extremet bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Tillåt mig att formulera mig på ett mer lättbegripligt sätt.

Redan från början så är 2st Gtx 680 snabbare i och med att ett Gtx 690 bygger på 2st nerklockade Gtx 680 Gpuer(För att hålla dess energiförbrukning och temperatur nere). Tänk dig nu att du vill överklocka ditt Gtx 690 som endast kyler med en fläkt. Du förstår väll att denna fläkt skulle behöva köras på ett markant högre RPM(Vilket resulterar i högre ljudnivå) för att hålla temperaturen nere än om han skulle välja 2st Gtx 680 kort som har en kylare för varje GPU?

Skrivet av Snacker:

Fördelen med ett 690 är dessutom att microstuttering är i princip obefintligt där.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså du.. http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-varldens-snabbaste-grafikkort/18 enligt mig så ser det ut som att de båda ligger på samma nivå i Sweclockers egna test.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Spara pengar på att köpa en i5 istället för i7 och 8GB RAM istället för 16GB men spendera gärna 1k mer på 2st 680s som presterar YTTERST minimalt, typ 2-3 FPS max (vet inte ens om EVGAs referens 680 faktiskt kan klocka högre än 690 då mina ligger lugnt på 1155 boost och har svårt att se referens komma så högt upp utan ganska hög ljudnivå). Jag hör aldrig mitt 690, om jag nu inte börjar benchmarka och pressar till 100%.

Du har helt rätt. Ett Gtx 690 presterar likvärdigt med två stycken Gtx 680 kort när man inte har överklockat. Men nu är det så att när det kommer till överklockning så kommer dubbla Gtx 680 prestera bättre i och med att de kommer kunna överklockas mycket högre än ett Gtx 690 utan att värmen sätter stopp.

EDIT: Det är väll rätt självklart att jag tycker att han borde investera i 3570k och 8GB ram då de presterar EXAKT lika bra som 3770k och 16GB ram i spel men för mindre pengar. Sen att jag väljer att spendera lite mer pengar för att få upp prestandan är väll inte fel, eller hur? 2st Gtx 680 presterar som sagt ~5 - 10% bättre än Gtx 690 UTAN överklockning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

Du har helt rätt. Ett Gtx 690 presterar likvärdigt med två stycken Gtx 680 kort när man inte har överklockat. Men nu är det så att när det kommer till överklockning så kommer dubbla Gtx 680 prestera bättre i och med att de kommer kunna överklockas mycket högre än ett Gtx 690 utan att värmen sätter stopp.

SweClockers test säger 5-10% långsammare men om du verkligen kollar på prestanda testerna så är det 1-4 FPS skillnad, ibland ingen. När du redan ligger på 130-140 FPS så behöver du inte 2 FPS till. GTX 690 klarar 1155 boost utan några som helst problem. Ett referenskort klarar säkert det också men om man ska snacka temperatur och ljudnivå kommer ju knappast 680 vara direkt knäpp tyst heller i så fall. Dom vanliga EVGA korten ligger runt 4.5-4.7k i pris (200-400kr mer än 690) men sen så finns dom aldrig i lager heller. Ska man köpa någon annan modell av EVGAs 680 får man pröjsa betydligt mycket mer. Är det verkligen värt väntetiden och dom extra pengarna för 1-4 FPS?

Citat:

EDIT: Det är väll rätt självklart att jag tycker att han borde investera i 3570k och 8GB ram då de presterar EXAKT lika bra som 3770k och 16GB ram i spel men för mindre pengar. Sen att jag väljer att spendera lite mer pengar för att få upp prestandan är väll inte fel, eller hur? 2st Gtx 680 presterar som sagt ~5 - 10% bättre än Gtx 690 UTAN överklockning.

Anledningen till att jag tog upp det var att för 1-4 FPS så ska man spendera 7-800kr mer på 680 i SLI men skippa i7 då HT inte gör så stor skillnad i dom flesta spelen, men 1-4 FPS är ju knappt någon skillnad heller så varför spendera dom extra pengarna? Nu är ju 690 endast markant billigare än 680 i SLI OM man köper från CDON men så länge dom har kortet till det priset så kommer 690 vara ganska mycket billigare än 680 i SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

SweClockers test säger 5-10% långsammare men om du verkligen kollar på prestanda testerna så är det 1-4 FPS skillnad, ibland ingen. När du redan ligger på 130-140 FPS så behöver du inte 2 FPS till. GTX 690 klarar 1155 boost utan några som helst problem. Ett referenskort klarar säkert det också men om man ska snacka temperatur och ljudnivå kommer ju knappast 680 vara direkt knäpp tyst heller i så fall. Dom vanliga EVGA korten ligger runt 4.5-4.7k i pris (200-400kr mer än 690) men sen så finns dom aldrig i lager heller. Ska man köpa någon annan modell av EVGAs 680 får man pröjsa betydligt mycket mer. Är det verkligen värt väntetiden och dom extra pengarna för 1-4 FPS?

Anledningen till att jag tog upp det var att för 1-4 FPS så ska man spendera 7-800kr mer på 680 i SLI men skippa i7 då HT inte gör så stor skillnad i dom flesta spelen, men 1-4 FPS är ju knappt någon skillnad heller så varför spendera dom extra pengarna? Nu är ju 690 endast markant billigare än 680 i SLI OM man köper från CDON men så länge dom har kortet till det priset så kommer 690 vara ganska mycket billigare än 680 i SLI.

Saken är den att det inte handlar om 1-4 FPS när det kommer till överklockning av korten. Som du säger så har Gtx 690 inga problem med att ta sig till 1155 med boost. Samtidigt så har Gtx 680 inga större problem att ta sig till 1300 med boost och det är det jag försökt förklara. Visst, Gtx 690 presterar bara ett fåtal FPS sämre än Gtx 680 Sli utan överklockning. Men när det kommer till överklockningen så kommer Gtx 680 sli att dra iväg i FPS i och med att de kan ta sig till höjder som inte Gtx 690 har en möjlighet att ta sig till. Nu bortser jag såklart från "guldkorten", för vissa kort kommer med säkerhet att kunna överklocka mer än andra.

Det handlar om 800-1000kr där TS kommer få en prestanda ökning på 10-15FPS beroende på hur mycket han överklockar(De pengar som han tjänar på att byta 3770k och 16GB ram täcker upp den kostnaden). Jag instämmer att om TS inte ska överklocka så är Gtx 690 kanske det bättre valet. Men har han nu funderat på att investera i Sli så förmodar jag att han också har lagt en tanke på att överklocka då han söker dess prestanda.

Försök att få ditt Gtx 690 kort till 1300 med boost och återkom då gärna med dess RPM och temperatur.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

Saken är den att det inte handlar om 1-4 FPS när det kommer till överklockning av korten. Som du säger så har Gtx 690 inga problem med att ta sig till 1155 med boost. Samtidigt så har Gtx 680 inga större problem att ta sig till 1300 med boost och det är det jag försökt förklara. Visst, Gtx 690 presterar bara ett fåtal FPS sämre än Gtx 680 Sli utan överklockning. Men när det kommer till överklockningen så kommer Gtx 680 sli att dra iväg i FPS i och med att de kan ta sig till höjder som inte Gtx 690 har en möjlighet att ta sig till. Nu bortser jag såklart från "guldkorten", för vissa kort kommer med säkerhet att kunna överklocka mer än andra.

Det handlar om 800-1000kr där TS kommer få en prestanda ökning på 10-15FPS beroende på hur mycket han överklockar(De pengar som han tjänar på att byta 3770k och 16GB ram täcker upp den kostnaden). Jag instämmer att om TS inte ska överklocka så är Gtx 690 kanske det bättre valet. Men har han nu funderat på att investera i Sli så förmodar jag att han också har lagt en tanke på att överklocka då han söker dess prestanda.

Försök att få ditt Gtx 690 kort till 1300 med boost och återkom då gärna med dess RPM och temperatur.

haha ^^ svårt att hänga med då man inte har stora kunskaper av detta men jag har bestämt att inte överklocka något och då tycker ni jag ska välja gtx 690? . det där med kylaren , monteras den inte även fast jag lagt till monterin och test för hela 800 kr xD?
btw ni får gärna mixa runt lite i köplistan och ge förslag på bättre val och tänkande

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

haha ^^ svårt att hänga med då man inte har stora kunskaper av detta men jag har bestämt att inte överklocka något och då tycker ni jag ska välja gtx 690? . det där med kylaren , monteras den inte även fast jag lagt till monterin och test för hela 800 kr xD?
btw ni får gärna mixa runt lite i köplistan och ge förslag på bättre val och tänkande

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1800201/2012-05-13

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1961653/2012-06-27 alternativt http://www.inet.se/kundvagn/visa/1961657/2012-06-27 som jag själv tycker ser väldigt stillrent och snyggt ut. Det är ett betydligt mindre och diskret chassi (mITX). Prestandan kommer att vara ungefär desamma men det medför ett par nackdelar. Du kommer inte kunna köpa ett till Gtx 690 kort om du kommer vilja det då det endast finns en PCI slot. Desamma gäller för ramminnena då du endast kommer att kunna få plats med 2st.

Mer än 750W kommer inte att behövas och jag bytte även till en CPU kylare som inet kommer att montera åt dig(Gränsen ligger på max 600g om du vill ha en annan kylare).

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=jjC3QPaokGE

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

Saken är den att det inte handlar om 1-4 FPS när det kommer till överklockning av korten. Som du säger så har Gtx 690 inga problem med att ta sig till 1155 med boost. Samtidigt så har Gtx 680 inga större problem att ta sig till 1300 med boost och det är det jag försökt förklara. Visst, Gtx 690 presterar bara ett fåtal FPS sämre än Gtx 680 Sli utan överklockning. Men när det kommer till överklockningen så kommer Gtx 680 sli att dra iväg i FPS i och med att de kan ta sig till höjder som inte Gtx 690 har en möjlighet att ta sig till. Nu bortser jag såklart från "guldkorten", för vissa kort kommer med säkerhet att kunna överklocka mer än andra.

Det handlar om 800-1000kr där TS kommer få en prestanda ökning på 10-15FPS beroende på hur mycket han överklockar(De pengar som han tjänar på att byta 3770k och 16GB ram täcker upp den kostnaden). Jag instämmer att om TS inte ska överklocka så är Gtx 690 kanske det bättre valet. Men har han nu funderat på att investera i Sli så förmodar jag att han också har lagt en tanke på att överklocka då han söker dess prestanda.

Försök att få ditt Gtx 690 kort till 1300 med boost och återkom då gärna med dess RPM och temperatur.

Du skulle ha nämnt såna höjder om det var det du försökte förklara, och den är knappast särskilt tyst vid 1300MHz heller, särskilt om du har 2st vid 1300MHz. Lägg till att du måste öka volten på det också. Som jag sa så vad ska man med mer FPS till om man redan ligger vid 130-140 på ultra i BF3? Om han sparar pengarna på att köra en i5 och 8GB RAM så kan han lika gärna spara 6-700kr till på att köra 690 då han knappast lär behöva 140-150 FPS i BF3 på ultra. Är det verkligen värt dom extra pengarna och väntetiden på att få FPS som man inte har användning av?

Har du ens en 120Hz skärm TS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du skulle ha nämnt såna höjder om det var det du försökte förklara, och den är knappast särskilt tyst vid 1300MHz heller, särskilt om du har 2st vid 1300MHz. Lägg till att du måste öka volten på det också. Som jag sa så vad ska man med mer FPS till om man redan ligger vid 130-140 på ultra i BF3? Om han sparar pengarna på att köra en i5 och 8GB RAM så kan han lika gärna spara 6-700kr till på att köra 690 då han knappast lär behöva 140-150 FPS i BF3 på ultra. Är det verkligen värt dom extra pengarna och väntetiden på att få FPS som man inte har användning av?

Har du ens en 120Hz skärm TS?

jo jag har köpt en benq xl2420t tror jag den heter. men den var defekt och är returerad och jag väntar in en ny likadan.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jo jag har köpt en benq xl2420t tror jag den heter. men den var defekt och är returerad och jag väntar in en ny likadan.

Då är det helt upp till dig själv om du behöver dom extra FPSen och är villig att överklocka, men du verkar inte vilja överklocka och ska du köra m-ITX så är det 690 som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1961653/2012-06-27 alternativt http://www.inet.se/kundvagn/visa/1961657/2012-06-27 som jag själv tycker ser väldigt stillrent och snyggt ut. Det är ett betydligt mindre och diskret chassi (mITX). Prestandan kommer att vara ungefär desamma men det medför ett par nackdelar. Du kommer inte kunna köpa ett till Gtx 690 kort om du kommer vilja det då det endast finns en PCI slot. Desamma gäller för ramminnena då du endast kommer att kunna få plats med 2st.

Mer än 750W kommer inte att behövas och jag bytte även till en CPU kylare som inet kommer att montera åt dig(Gränsen ligger på max 600g om du vill ha en annan kylare).

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=jjC3QPaokGE

dem som du länkade, presterar dem lika som listan jag hade tidigare ^^? bara så du vet så hade jag fått 88 000 kronor och tänkte använda 25k på datorn och jag tänkte köpa en så bra som möjligt för högpresterade spel och 3d användning bla. filmtittande. och den ska vara riktigt framtidssäker :), morssan sa nyss av imorgon bitti ska jag förbi komunen sedan banken då jag får pengarna och om det går få bättre prestanda och allt xD så behövs inget sparande

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Då är det helt upp till dig själv om du behöver dom extra FPSen och är villig att överklocka, men du verkar inte vilja överklocka och ska du köra m-ITX så är det 690 som gäller.

jag hade inga planer för att överklocka då jag har 0 kunskap innom det området och är rädd att paja något av stort värde

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag hade inga planer för att överklocka då jag har 0 kunskap innom det området och är rädd att paja något av stort värde

Läs på lite om det då du kan tjäna ganska mycket prestanda från att överklocka. Du gör det via mjukvara, typ MSI Afterburner. Hur enkelt som helst.