The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Förstår inte all denna negativitet alltså... med alla skit spel på marknaden så som SWotR, Shaya, Secret World osv. är detta glatt välkomnat!

Prata för dig själv TSW är i min mening ett av de bästa MMO på marknaden, så ruggigt skönt att slippa alver, dvärgar m.m.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Skrivet av spda242:

Prata för dig själv TSW är i min mening ett av de bästa MMO på marknaden, så ruggigt skönt att slippa alver, dvärgar m.m.

Håller med.

TSW är otroligt underskattat, åtminstone här i Sverige. Personligen tycker jag det är underbart med uppdrag där man för en gång skull måste koppla in hjärnan för att lyckas lösa dem. Stämningen i spelet är också helt fantastisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Jag håller långt med dig fastän jag inte kan uttala mig om wow. Vad jag är rädd för är att om TES online misslyckas så drar spelet hela TES serien med sig. Jag ser inte heller något nytt i TES online som skulle revolutionera MMORPG genren och då det mest riktas mot MMO-spelare (inte TES fans) så ser jag inte någon tydlig fanbase.

Morrowind är nog ett av de djupaste och magiska spel jag någonsin spelat.

Du säger att om det misslyckas kan det dra ner resten av TES serien...

Menar du att folk som du och jag, plötsligt skulle tycka att Morrowind är dåligt bara för att det nyaste spelet i serien inte var en framgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Du säger att om det misslyckas kan det dra ner resten av TES serien...

Menar du att folk som du och jag, plötsligt skulle tycka att Morrowind är dåligt bara för att det nyaste spelet i serien inte var en framgång?

Mina åsikter om de gamla spelen kan TESO inte ändra. Det som jag menar är att då TES spelen har fått en allt större spelarkrets för varje spel och det skulle kunna vara väldigt skadligt för serien om online skulle bli en flopp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azmodan:

(...)
Betalningsmetoden utannonserad: Subscription it is.

Det avgjorde saken för min del. Är milt sagt djäkligt less på både accont och system där man måste köpa grejer för real money för att komma vidare!
Det är väl inte så mycket pengarna som sådant utan mer att det är milt sagt extremt frustrerande att hålla på med och det blir faktiskt en heldel cach om man summerar ihop det över ett år, hade hellre sett andra lösningar. Känns mest som djäkligt vattniga och "billiga" lösningar enligt mig.

Synd, annars hade jag faktiskt avgjort gett det en chans och faktiskt testat det då jag tyckte att det faktiskt skulle ha haft potential att kunna bli bättre än det första intrycket, men kommer inte att bli så nu.

Morrowind anser jag fortfarande vara det bästa i RPG serien och fortfarande oöverträffat när det gäller känslan och hur genomarbetat det känndes.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Hojta gärna till ni som testat sedan, jag är fortfarande nyfiken!!
Kanske ändå om det håller måttet och kostnaden blir rimlig.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mizzarrogh:

Det avgjorde saken för min del. Är milt sagt djäkligt less på både accont och system där man måste köpa grejer för real money för att komma vidare!
Det är väl inte så mycket pengarna som sådant utan mer att det är milt sagt extremt frustrerande att hålla på med och det blir faktiskt en heldel cach om man summerar ihop det över ett år, hade hellre sett andra lösningar. Känns mest som djäkligt vattniga och "billiga" lösningar enligt mig.

Synd, annars hade jag faktiskt avgjort gett det en chans och faktiskt testat det då jag tyckte att det faktiskt skulle ha haft potential att kunna bli bättre än det första intrycket, men kommer inte att bli så nu.

Morrowind anser jag fortfarande vara det bästa i RPG serien och fortfarande oöverträffat när det gäller känslan och hur genomarbetat det känndes.

Subscription based är det bästa alternativet för ett MMO, nuff said.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Ja, berätta gärna era intryck sedan när ni testat så att ni kanske kan övertala några av oss som fortfarande tvekar men i övrigt är stora fan av betseda spelen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Subscription based är det bästa alternativet för ett MMO, nuff said.

Håller med. Hatar spel med ingame shops med lull-lull.
Ser ofta folk som skriver att dom inte vill ha subscription och inte heller shop... hur hade dom tänkt finansiera spelet då?
Free to play existerar inte.
Allt annat än subscription i ett mmo är fail!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Subscription based är det bästa alternativet för ett MMO, nuff said.

Håller verkligen inte med att det är så svart och vitt, GW och GW2 är bra alternativ på fungerande non-subscription och det finns en hel del andra. Det finns bra "F2P" som fungerar men F2P modeller med micro-transactions är svårbalanserad om företaget jagar för stora vinster ja. Sedan F2P där man kan köpa power är helt galet ja, trots det många företag som gör så för att det lockar kunder att betala snabbt men dödar spelet i längden.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Baserat på det jag själv har upplevt och fler andra på GAF så ser detta spelet ut att bli ett riktigt skit spel. Så jäkla generic att det inte är möjligt. Kommer gå F2P eller stängas inom kort av releasen.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om det kommer att kosta i månaden?

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Någon som vet om det kommer att kosta i månaden?

Senast jag hörde var att det kommer ha en standard månadsavgift

Permalänk
Skrivet av Främling:

Håller med. Hatar spel med ingame shops med lull-lull.
Ser ofta folk som skriver att dom inte vill ha subscription och inte heller shop... hur hade dom tänkt finansiera spelet då?
Free to play existerar inte.
Allt annat än subscription i ett mmo är fail!

Tycker att MMO som WOW, GW2, Terra osv som inte kommer med något nytt alls till bordet. Bara mer av samma quest, samma grind och samma saker med nya skins. De funkar bra som B2P/F2P med en shop. Men jag skulle vilja se mer sandbox MMO och mer MMO som faktiskt utvecklas och förbättras, gör något nytt. Då är jag villig att betala månadsavgift.

Det sagt så kommer det behöva vara en väldigt välskriven och mogen story i TESO för att jag ska ta fram plånkan.

Permalänk
Avstängd

+5 på den... Kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Tycker att MMO som WOW, GW2, Terra osv som inte kommer med något nytt alls till bordet. Bara mer av samma quest, samma grind och samma saker med nya skins. De funkar bra som B2P/F2P med en shop. Men jag skulle vilja se mer sandbox MMO och mer MMO som faktiskt utvecklas och förbättras, gör något nytt. Då är jag villig att betala månadsavgift.

Det sagt så kommer det behöva vara en väldigt välskriven och mogen story i TESO för att jag ska ta fram plånkan.

Som föregående sa. Kan inte sagt det bättre själv. MMO har blivit en genre som ingen vill ändra på, bara spel som ser likadana ut. Istället för att försöka göra nått nytt och bättre. TESO hade chansen, och jag hoppades verkligen att bethesda skulle göra det, men verkar inte som att det kommer att bli så, tyvärr. Väldigt synd. Blev riktigt hypad när jag såg trailern, men ju mer jag hört om gameplay och deras system desto mindre vill jag spela spelet. De verkar ta bort allt som var bra med TES och ersätta detta med generic MMO system :/

Permalänk
Medlem

Detta spel är verkligen något att se fram emot! Jag lirade betan i helgen, och fy vad bra den var enligt mig! Sjukt snyggt, bra gameplay (lite buggigt men hallå de är ju beta), och bra quests. Världen var också helt fenomenal, känslan var så sweet!

Någon som vet när nästa betan är? Är så taggad nu!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chrisragnar:

Senast jag hörde var att det kommer ha en standard månadsavgift

dame dame dame! tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Som föregående sa. Kan inte sagt det bättre själv. MMO har blivit en genre som ingen vill ändra på, bara spel som ser likadana ut. Istället för att försöka göra nått nytt och bättre. TESO hade chansen, och jag hoppades verkligen att bethesda skulle göra det, men verkar inte som att det kommer att bli så, tyvärr. Väldigt synd. Blev riktigt hypad när jag såg trailern, men ju mer jag hört om gameplay och deras system desto mindre vill jag spela spelet. De verkar ta bort allt som var bra med TES och ersätta detta med generic MMO system :/

Fast det är inte Bethesda själva som utvecklar spelet utan de är bara utgivarna till skillnad från de andra ES-spelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Som föregående sa. Kan inte sagt det bättre själv. MMO har blivit en genre som ingen vill ändra på, bara spel som ser likadana ut. Istället för att försöka göra nått nytt och bättre. TESO hade chansen, och jag hoppades verkligen att bethesda skulle göra det, men verkar inte som att det kommer att bli så, tyvärr. Väldigt synd. Blev riktigt hypad när jag såg trailern, men ju mer jag hört om gameplay och deras system desto mindre vill jag spela spelet. De verkar ta bort allt som var bra med TES och ersätta detta med generic MMO system :/

Ja och nej.

Det är fortfarande ett TES-spel i samma universum, med samma avskalade förstapersonsinterface och med förhoppningsvis mycket av samma känsla. Men dem har tagit flera steg mot andra MMO genom förenklingar av interface, klassindelningen och dungeons/raids. Det är ingenting helt unikt som dem mycket väl skulle kunna gjort. Å andra sidan är aspirationen att få ett MMO, inte ett TES-spel med multiplayer. För dem som hoppades på ett Skyrim med multiplayer kommer nog att bli lite besviken. För dem som hoppas på ett fräscht MMO i TES-stil så kommer det att bli glasstårta med strössel. För att lyckas med att göra TES till MMO måste vissa kompromisser tas. MMO-spelare förväntar sig vissa saker så som bra och bara för att du är unik betyder det inte att du är användbar. Se på Mortal Online som satsade helt på att vara verklighetstroget - Även om det spelet även föll på många andra brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Prata för dig själv TSW är i min mening ett av de bästa MMO på marknaden, så ruggigt skönt att slippa alver, dvärgar m.m.

Har TSW endgame så som många andra mmorpg, dvs motsvarande till dungoens, raids osv som gör att du måste spela mycket och om du spelar mycket, blir bättre än andra? ( gillar bara sådana mmorpgs)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har TSW endgame så som många andra mmorpg, dvs motsvarande till dungoens, raids osv som gör att du måste spela mycket och om du spelar mycket, blir bättre än andra? ( gillar bara sådana mmorpgs)

Sist jag kollade hade inte TSW mycket till endgame. Alla dungeons har en Nightmare mode som ger purple gear men vet inte om det finns någon raid direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag att det är sjukt svårt att få in i lite äldre spel, men t.ex. APB som tänkte köra live-reklam med cola osv på olika platser ingame, vart tog det konceptet vägen?

Har för mig att det fungerade så i Crysis3 också eller om det var 2an... något shooter var det iaf och blev lagomt paff när man plötsligt såg reklam för en film som inte fanns när man köpte spelet.

Förstör iaf inte spelkänslan något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sist jag kollade hade inte TSW mycket till endgame. Alla dungeons har en Nightmare mode som ger purple gear men vet inte om det finns någon raid direkt.

Jag spelat TSW ett litet tag, ca ett halvår. Upptäckte en 10 mans raid i New York när jag var där och letade Lore. Så jo en finns det iaf

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Sist jag kollade hade inte TSW mycket till endgame. Alla dungeons har en Nightmare mode som ger purple gear men vet inte om det finns någon raid direkt.

End game är endå bara grind i MMO ^^

Permalänk
Avstängd

Skulle onekligen vara spännande om de valt att gå tillbaka en bit till säg tex känslan i WoW när det först kom, dvs att man får planera ordentligt och förbereda men inte så att det blir en massa trösklar (något jag alltid gillat med Bestseda spelen är att de har "elastiska" trösklar iställetför statiska som tex WoW har om förstås vad jag menar...) och evigt grindande eller att man dör var femte minut osv.
Om förstås vad jag vill komma åt (dvs mer back to basic så att man får tänka mer iställetför att bara tweeka alts och fippla med magier och skit och bli hur bra som helst utan att verkligen få lägga ner konstruktiv energi.)

Någon som testat och har en uppfattning om hur detta ser ut?

.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Jag spelat TSW ett litet tag, ca ett halvår. Upptäckte en 10 mans raid i New York när jag var där och letade Lore. Så jo en finns det iaf

Jaha, där ser man Undrar hur den är, får kika på en film tror jag.

Skrivet av chrisragnar:

End game är endå bara grind i MMO ^^

Förvisso Men det är roligare om det finns många dungeons och raids samt lite annat smått och gott. När jag slutade spela TSW för ett år sedan fanns det inget annat att göra än Nightmaredungeons.

Ups, nu är vi OffTopic. 'Scuse us!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Man måste ju testa tESO när det släpps live för att få en korrekt uppfattning av spelet. Hade hoppats på mer Combos, typ limit breaks / combofields mm - där mycket fokus ligger på samarbete mellan flera olika klasser. t.ex healerklass1 1 planterar seeds aoe på marken, casterclass1 aoe åska/blixtar/regn, alla i aoen får regen buff men archerns eldpilar tappar sin bonus firedamage om den skjuts genom regnet. trött på move out of fire in 3 2 1... fighter. Vill ha mer 3d, mer unavoidable damage och mer dynamik i fighterna.
Hur som helst... tESO ska absolut testas och ges en ärlig utvärdering. Tror det kommer bli många bra speltimmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Man måste ju testa tESO när det släpps live för att få en korrekt uppfattning av spelet. Hade hoppats på mer Combos, typ limit breaks / combofields mm - där mycket fokus ligger på samarbete mellan flera olika klasser. t.ex healerklass1 1 planterar seeds aoe på marken, casterclass1 aoe åska/blixtar/regn, alla i aoen får regen buff men archerns eldpilar tappar sin bonus firedamage om den skjuts genom regnet. trött på move out of fire in 3 2 1... fighter. Vill ha mer 3d, mer unavoidable damage och mer dynamik i fighterna.
Hur som helst... tESO ska absolut testas och ges en ärlig utvärdering. Tror det kommer bli många bra speltimmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns flertalet combos (kallat synergy in-game) i spelet som gör det mesta du skriver ovan.

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Synergy
http://tamrielfoundry.com/2012/10/combat-in-teso/

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Ja och nej.

Det är fortfarande ett TES-spel i samma universum, med samma avskalade förstapersonsinterface och med förhoppningsvis mycket av samma känsla. Men dem har tagit flera steg mot andra MMO genom förenklingar av interface, klassindelningen och dungeons/raids. Det är ingenting helt unikt som dem mycket väl skulle kunna gjort. Å andra sidan är aspirationen att få ett MMO, inte ett TES-spel med multiplayer. För dem som hoppades på ett Skyrim med multiplayer kommer nog att bli lite besviken. För dem som hoppas på ett fräscht MMO i TES-stil så kommer det att bli glasstårta med strössel. För att lyckas med att göra TES till MMO måste vissa kompromisser tas. MMO-spelare förväntar sig vissa saker så som bra och bara för att du är unik betyder det inte att du är användbar. Se på Mortal Online som satsade helt på att vara verklighetstroget - Även om det spelet även föll på många andra brister.

Jo men det är ju det jag menar. När man ska göra ett MMORPG så är det vissa saker som ska inkluderas. Det är förväntat. Det är detta som jag menar är problematiskt. Jag menar att det visst skulle fungera att göra ett Skyrim online. Vissa optimeringar förstår jag också att man kan behöva göra. Men tex. TES Online är designat för att köra i tredjepersons perspektiv som jag förstått det (inte spelat betan, men kollat på streams), och det gillar jag inte alls. Det är inte så TES spel ska spelas. Till exempel.

Jag vet att Bethesda bara är utgivarna, men det är ändå intresserade av spelet eftersom att det är ett av deras mest sålda spelserier. Det är inte så att bara för att en annan spelstudio gör just detta spelet bryr de sig inte om hur det blir...