The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Releasedatum nu officiellt? Bild som de just la upp på sin Facebook-sida:

Finns även en länk till deras hemsida: http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2013/12/11/eso-rel...

Och en ny video också såklart:

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande prat om att end-game ska vara PVP orienterat? Trots det så blir det nog till att ge det en chans iaf..

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker animationerna ser stela och döda ut i videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Bara jag som tycker animationerna ser stela och döda ut i videon?

PR-avdelningen kommer jaga den som klippte ihop videon med tjära och fjädrar. Vissa klipp är säkert ett år gamla.

Animationerna in-game är långt ifrån perfekta men flyter definitivt bättre än vad videon ger sken av.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

PR-avdelningen kommer jaga den som klippte ihop videon med tjära och fjädrar. Vissa klipp är säkert ett år gamla.

Animationerna in-game är långt ifrån perfekta men flyter definitivt bättre än vad videon ger sken av.

Jojo, såklart dömer ju inte spelet innan de släpps, t.o.m. några månader efter, då får den Hagge-Score..:P
Men tycker att trailern inte borde släppas

Permalänk
Medlem

Är ju riktigt taggad för ESO. Tror det kan bli bra. Vad tror ni som har testat betan om open beta? Kommer den överhuvudtaget? Blir det snart? Det är ju bara 3 månader till release. Man borde ju kunna förhandsköpa snart, med garanti till open beta? Som typ alla mmos gör idag, vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min gissning är att det inte blir någon open beta. Kanske för de som förköper spelet. Jag har ingen bra magkänsla när det gäller ESO tyvärr. Tror inte de litar på sitt eget spel heller då de väljer att släppa till PS4/Xbox One. Mer ute efter att sälja kopior än att de tror att folk kommer spela i flera månader/år.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Releasedatum nu officiellt? Bild som de just la upp på sin Facebook-sida:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/145650...

Finns även en länk till deras hemsida: http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2013/12/11/eso-rel...

Och en ny video också såklart:
http://www.youtube.com/watch?v=MQFxE4AESn4

Den där videon gav mig sköna DAoC vibbar, eller rättare sagt det är precis så storslagen PvP som jag ser inom mig när jag tänker tillbaka på DAoC är 2001-2003. <3

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Min gissning är att det inte blir någon open beta. Kanske för de som förköper spelet. Jag har ingen bra magkänsla när det gäller ESO tyvärr. Tror inte de litar på sitt eget spel heller då de väljer att släppa till PS4/Xbox One. Mer ute efter att sälja kopior än att de tror att folk kommer spela i flera månader/år.

Förstår vad du menar. Det är ju inte första gången man trott att det ska bli ett nytt revolutionerande spel som sen visat sig vara ett ok mediokert mmo. Dock hoppas jag att du har fel. 😜 Annars så känns Wildstar rätt lovande. Det tror jag kan hålla i längden. 😄👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Förstår vad du menar. Det är ju inte första gången man trott att det ska bli ett nytt revolutionerande spel som sen visat sig vara ett ok mediokert mmo. Dock hoppas jag att du har fel. 😜 Annars så känns Wildstar rätt lovande. Det tror jag kan hålla i längden. 😄👍

Skickades från m.sweclockers.com

History repeats itself

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Min gissning är att det inte blir någon open beta. Kanske för de som förköper spelet. Jag har ingen bra magkänsla när det gäller ESO tyvärr. Tror inte de litar på sitt eget spel heller då de väljer att släppa till PS4/Xbox One. Mer ute efter att sälja kopior än att de tror att folk kommer spela i flera månader/år.

Ditt argument håller endast delvis i min mening. Du säger att de inte litar på sitt spel och att de därmed släpper det till PS4/Xbox One och att de bara vill mjölka pengar på att sälja kopior. Med tanke på att release är 2014-04-04 till pc och konsolernas release ligger ett par månader senare så tycker inte jag att det är som gjort för mjölkning på grund av att alla konsolspelare med tillgång till youtube kommer att få veta hur bra/dåligt spelet är långt innan de faktiskt köper det själva. Om Zenimax visste att deras produkt var rent skräp skulle de släppa till alla samtidigt, allt annat skulle vara puckat ur ekonomisk synvinkel.

Däremot har du faktiskt en poäng i att det är lite oroande med betan, eller snarare frånvaron av en open beta. Jag är inte spelutvecklare så jag vet inte vilka ställningstaganden man gjort kring betan. De kanske helt enkelt är nöjda med den beta testing som finns...

Jag har väldigt höga förhoppningar på detta spel och därmed kanske jag inte tänker klart, det här får bara inte floppa! Har längtat efter en elder scrolls multiplayer sedan jag startade Morrowind första gången för en herrans massa år sedan.

Permalänk
Skrivet av Panzern:

Däremot har du faktiskt en poäng i att det är lite oroande med betan, eller snarare frånvaron av en open beta. Jag är inte spelutvecklare så jag vet inte vilka ställningstaganden man gjort kring betan. De kanske helt enkelt är nöjda med den beta testing som finns...

Eller så ska man tolka detta som något positivt. Att någon som ska släppa ett nytt mmo för en gångs skull inte låter det gå som alpha, closed beta, open beta, stresstester och annat inför öppen ridå under ett år eller längre innan släpp.
Öppen beta är ett ofog som gör att man tröttnar på spelet långt innan släpp... vare sig man är i betan eller bara läser om den.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jao, Fallout-universumet hade varit så otroligt mycket häftigare... Det här kommer bli som vilket annat fantasy-MMO som helst.

Det är just detta som Zenimax jobbar med, att det inte ska bli som vilket MMO spel helst, Zenimax jobbar med ett helt annat typ MMO som ska bortske sig från alla andra. Te,x ESO kommer endast ha 1 stor MEGA server, medans alla andra MMO har flera tusen olika servrar.. så Zenimax kommer göra detta MMO lite så kallat annat mot dom andra ^^

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Det är just detta som Zenimax jobbar med, att det inte ska bli som vilket MMO spel helst, Zenimax jobbar med ett helt annat typ MMO som ska bortske sig från alla andra. Te,x ESO kommer endast ha 1 stor MEGA server, medans alla andra MMO har flera tusen olika servrar.. så Zenimax kommer göra detta MMO lite så kallat annat mot dom andra ^^

ALLA andra mmo har inte mängder med servrar. Tre av de bästa mmo's jag spelat har bara en. EVE, Mortal Online och Darkfall. (Darkfall har iofs 2, en i Europa och en i USA, i pvp spel spelar ping roll).

Min förhoppning är att ESO ska likna Darkfall och Mortal Online... men vara ett färdigt fullt fungerande spel när det släpps.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mnystedt86:

Det är just detta som Zenimax jobbar med, att det inte ska bli som vilket MMO spel helst, Zenimax jobbar med ett helt annat typ MMO som ska bortske sig från alla andra. Te,x ESO kommer endast ha 1 stor MEGA server, medans alla andra MMO har flera tusen olika servrar.. så Zenimax kommer göra detta MMO lite så kallat annat mot dom andra ^^

Tillåt mig vara ytterst skeptiskt... EVE lyckades med detta, men de har en trogen skara följare redan och det är verkligen en stor server. Ska TES:O klara det krävs nog lite mer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Eller så ska man tolka detta som något positivt. Att någon som ska släppa ett nytt mmo för en gångs skull inte låter det gå som alpha, closed beta, open beta, stresstester och annat inför öppen ridå under ett år eller längre innan släpp.
Öppen beta är ett ofog som gör att man tröttnar på spelet långt innan släpp... vare sig man är i betan eller bara läser om den.

Det har du faktiskt helt rätt i, jag personligen vill inte delta i någon beta. Jag föredrar att ta del av den färdiga produkten rakt av. Detta förutsätter dock att man kan lita på produkten...

Jag kanske får äta upp det här om några månader men jag kan helt ärligt inte förstå varför folk är oroade över att det ska bli en wow-clone. Det är olikt på så många sätt, spelet är mycket "seriösare" då det inte ser ut som tecknat, det finns nästan inga cooldowns utan det bygger på resource management, spelet är pvp-fokuserat osv. Den kanske viktigaste skillnaden för mig är att man måste sikta själv för att träffa och att combat systemet är helt annorlunda jämfört med wow. Det är olikt på så många sätt helt enkelt. Jag har lirat wow i många år så jag anser att jag har en ganska god uppfattning i den frågan.

Permalänk
Skrivet av Panzern:

Jag kanske får äta upp det här om några månader men jag kan helt ärligt inte förstå varför folk är oroade över att det ska bli en wow-clone. Det är olikt på så många sätt, spelet är mycket "seriösare" då det inte ser ut som tecknat, det finns nästan inga cooldowns utan det bygger på resource management, spelet är pvp-fokuserat osv. Den kanske viktigaste skillnaden för mig är att man måste sikta själv för att träffa och att combat systemet är helt annorlunda jämfört med wow. Det är olikt på så många sätt helt enkelt. Jag har lirat wow i många år så jag anser att jag har en ganska god uppfattning i den frågan.

Precis. Som jag skriver i ett ennet inlägg en bit upp så hoppas många, som liksom jag lirat Darkfall och Mortal Online, att det ska likna dessa mer än ett klassiskt WoW/Themeparkspel.
Konkurera med WoW kan Wildstar göra.

Jag hoppas på en öppen värld med betydelsefull crafting, skillbaserad kombat, pvp, full loot mm.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Det hör borde svara på våra open beta frågor. Det är väl officiella sidan, tror jag.

http://help.elderscrollsonline.com/app/answers/detail/a_id/737/kw/Open%20beta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ni som vet, hur kommer combatsystemet att se ut mer i detalj?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ni som vet, hur kommer combatsystemet att se ut mer i detalj?

Ta detta med en nypa salt, minnet är delvis urkopplat för tillfället...

Samtliga vapen har liksom i tidigare eso spel en "vanlig" attack, en uppladdad samt en block. Alla dessa på musknappar, de är självklart olika beroende på vapen men grundprincipen är densamma.

Utöver det har du 5 eller 6 (minns verkligen inte) attacker på en skillbar, en av dessa är en "elite". När du byter vapen byts även denna skillbar till en ny, i mångt och mycket likt gw2. Det finns även möjlighet att ha en pot i en annan speciell skillplats.

Man väljer även ett gäng passiva förmågor vilket bådar mycket gott närmdet gäller en intressant meta.

Intressant är även att alla klasser kan använda all vapen och rustning samt de skills som tillhör dessa, endast klasskillsen är unika. Utöver det finns både vampyr- och varulvsförmågor att plocka på sig. Ett telegraphsystem likt wildstar, om än inte använt i lika stor omfattning, samt ett dodgesystem finns också. Targetingsystemet är en sorts soft lock men känns i varje fall inte lika begränsande som ett tab-target mmo.

Ursäktar evtuella stavfel, skriver på mobilen..

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ni som vet, hur kommer combatsystemet att se ut mer i detalj?

Ja det är lite svårt att svara på eftersom de enda som vet är under NDA och därmed förbjudna att röja någon info. Det lilla som gått att få fram med säkerhet än så länge är att det kommer vara 6 action bar slots, 5 för vanliga abilitys och en ultimate. Det kommer troligen vara bra att använda sig av både first person och third person beroende på situation i pvp. Ingen cd på någon ability förutom din ultimate, resten kommer bara begränsas av hur mycket stamina/magica du har kvar att bränna så att säga, inget wow style pvp med 6 sek mortal strike osv, du kan om du vill spamma samma sak om och om igen. Dock kommer det inte vara bra då du får skillpoints efter hur bra du använder dina abilitys och detta ska i sin tur göra att du får kortare cd på din ultimate och ultimaten är fet så den vill du ha =D

Vill du träffa någon så får du sikta, ingen babysitting som i wow där man bara markerar sitt target och spammar knappar. Är riktigt glad över detta men samtidigt oroad att ingame lagg kommer göra livet surt när man möter en svårt laggande ryss...Det kommer även krävas att du blockar attacker och att du väljer om du vill slå snabbt och löst eller ladda upp en rejäl sving.

Har även för mig att man kommer ha en slot för en potion, ska finnas flera olika sorter precis som i elder scrolls serien så det gäller att välja vilken man vill ha för i combat ska det inte gå att byta.

Finns mycket mer som jag hört, läst, sett men inte kommer på nu. Någon annan kanske kan fylla i luckorna kring combat systemet.

Permalänk
Avstängd

Låter ju onekligen lovande, kom osökt att tänka på tiden man lirade DelfineS DST(e) i multiplayer, intressant, man fastnade fort för deras system då jämfört med tex DII (som borde haft all potential att vara bättre i teorin) trots att det måhända ytligt sett såg klumpigt ut, men i praktiken visade det sig ju vara tvärtom att spelkänslan blev mer dynamisk och mycket smidigare.

Spännande!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Fick precis en beta-invite i mailen.. Den är begränsad till helgen som kommer.. Är det någon annan som fått? Funderar på om dom stresstestar eller om jag bara har haft tur..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online Beta

Tjena!
Fick nyss en Elder Scrolls Online Beta Test invitation!

Någon som redan provat eller fått nyckel nyligen? Skulle gärna vilja höra vad ni har att säga om spelet

Hittade ingen tråd om just ESO Beta men om det finns så ber jag om ursäkt!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Tjena!
Fick nyss en Elder Scrolls Online Beta Test invitation!

Någon som redan provat eller fått nyckel nyligen? Skulle gärna vilja höra vad ni har att säga om spelet

Hittade ingen tråd om just ESO Beta men om det finns så ber jag om ursäkt!

Någon som testat?

Betan startas ju på fredag. Jag har fått min invitation nu...

Permalänk
Medlem

Få inte upp era förhoppningar nu. Det är ett stresstest, det kommer alltså bli som Wal Mart under black Friday. Ingen kommer in.

Angående folks åsikter om betan så tror jag inte man får tala om betan med utomstående pga något avtal man har som beta deltagande.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Jag fick också en, har dessa något värde?

Permalänk
Medlem

Även jag har fått beta-invite

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Yes, fick en nyckel. Hoppas man kommer att kunna lira lite

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Jag också fått en

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄