The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Ja det blir alltid så i slutändan men visst jag gillade wow när wow var wow men nu är allt så sjukt förenklat och trist.

Jag har inte läst hela tråden (jag vet jag är en dålig människa) men sitter du på ett beta konto?
Coolt i så fall själv har jag signat upp mej och hamnade på "above average" men har inte fått något beta konto ännu men hoppet är det sista som överger en.

Ja loren har jag själv aldrig varit speciellt förtjust i tidigare heller men the elder scrolls serien bjuder ju på en hel del där och själv har jag spelat alla spelen som släppts och åtminstonde dom senaste spelen har jag alltid tänkt, varför släpper dom inte ett mmorpg eftersom spelen alltid är så sjukt stora med massor av härliga quester och val.

Det ända som skulle vara mer spännande än the elder scrolls online skulle i min mening vara might and magic online.
Min gamla favoritserie (jag vet jag är gammal).

Det har jag inte fått än. Du läste nog inte mitt komma "Som jag sagt förut, är spelet sådär". Inte att jag tycker det är sådär för att jag provat det :).

Har en polare som har beta första testet och för ett kommande test, Det är väldigt små delar har han sagt, inget nämnvärt å väldigt väldigt mycket avstängt och begränsat under dessa testen.

Permalänk
Medlem

Det kommer bli ren j-a skit.

Seriöst nu... pets? Bossar? PvP? Vadfan är det här? WoW? Bethesda har alltid gjort bra spel enligt mig även om Fallout-serien inte håller samma klass som TES, men det här skulle Bakgrunds katt göra bättre. (Även om det nu inte är Bethesda som utvecklar TES: Online, vilket jag har för mig.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gameplay från PAX som imo är bra mycket trevligare än det "Worst Youtube" läckte.

https://www.dropbox.com/s/q55vr8gk089e2rf/PAX_orc.mp4

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Gameplay från PAX som imo är bra mycket trevligare än det "Worst Youtube" läckte.

https://www.dropbox.com/s/q55vr8gk089e2rf/PAX_orc.mp4

Där har vi vad jag vill se !:)
Något som ser mer ut som vad man är van vid.
Keep hope alive!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Det kommer bli ren j-a skit.

Seriöst nu... pets? Bossar? PvP? Vadfan är det här? WoW? Bethesda har alltid gjort bra spel enligt mig även om Fallout-serien inte håller samma klass som TES, men det här skulle Bakgrunds katt göra bättre. (Även om det nu inte är Bethesda som utvecklar TES: Online, vilket jag har för mig.)

Så, PvP och Bossar förknippas direkt med WoW? PvP, bossar och även pets fanns långt innan WoW ens fanns i Blizzards tankar...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Där har vi vad jag vill se !:)
Något som ser mer ut som vad man är van vid.
Keep hope alive!

Kul att det uppskattas!

Har väldigt svårt att förstå varför det finns en sådan iver bland både spelare och spelmedier att sprida en så uppenbart dålig snutt med gameplay.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Kaospassageraren:

Det kommer bli ren j-a skit.

Seriöst nu... pets? Bossar? PvP? Vadfan är det här? WoW? Bethesda har alltid gjort bra spel enligt mig även om Fallout-serien inte håller samma klass som TES, men det här skulle Bakgrunds katt göra bättre. (Även om det nu inte är Bethesda som utvecklar TES: Online, vilket jag har för mig.)

bossar och pvp är väl ganska givet för ett mmo, Förstår inte riktigt vad du stör dig på, även tidigare elder scrolls har haft pets och bossar..

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

bossar och pvp är väl ganska givet för ett mmo, Förstår inte riktigt vad du stör dig på, även tidigare elder scrolls har haft pets och bossar..

20 höns ska stå och hacka på samma idiotiska boss som är hjärndöd... verkar kul!

Ge mig ett TES spel där jag kan lira med en vän istället, med samma djup och interaktion som oblivion/morrowind, inte det ytliga skyrim.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

20 höns ska stå och hacka på samma idiotiska boss som är hjärndöd... verkar kul!

Ge mig ett TES spel där jag kan lira med en vän istället, med samma djup och interaktion som oblivion/morrowind, inte det ytliga skyrim.

I vilka MMOn har du haft den upplevelsen? Även om sådana bossar förekommer är det långt ifrån standard i de flesta, om inte alla, moderna MMO-spelen.

Ett TES spel med multiplayer är nog efterlängtat av många, inklusive mig själv. Det är dock en helt annan sak än ett MMO och de två olika spelgenrerna kan i min mening knappt jämföras.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av v1ctory:

I vilka MMOn har du haft den upplevelsen? Även om sådana bossar förekommer är det långt ifrån standard i de flesta, om inte alla, moderna MMO-spelen.

Wow.
Lotro.
GW2.
De flesta RPG spel t.o.m.
I stort sett alla MMO spel som har bossar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Klart det finns hjärndöda bossar. Men det finns även dom som är mycket mer komplexa.
Tror det kommer finnas bägge även i detta spel. de komplexa bossarna blir mot slutet när folk har lärt sig hur man spelar, så brukar det vara.
Och ja, klart det hade varit roligt med ett riktigt TES multiplayer, men det är inte detta. Detta är ett Mmo som så många andra. Bara att det utspelar sig i TES Världen.

Permalänk

Om man rent kollar på facebook och den klassiska Like funktionen så har vi att jämföra
World of Warcraft ca 5 miljoner
Elderscrolls online 1.1 miljoner
Guild Wars II 890K

och då har inte elderscrolls nått en beta större än family and friends/special invites.

Säger ju detta inte direkt så enormt mycket. Men 1.1 miljoner har ju klickat av en anledning.
Aldrig sett en större hype

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk

De borde släppa Online grejen och satsa på ett RIKTIGT bra fallout. . . Just saying

Permalänk

Nej nej nej, fel fel fel.

Det här är inget MMO! Det är något jäkla Gears of War fantasy Co-Op.

Varför är kameran över höger axel? Det är brutalt irriterande när man ska spela. Sen såg combaten otroligt segt och klumpig ut. Vem vill stå och ladda ett uppladdat slag i 2 sekunder i PvP?

Hoppas spelet är långt ifrån hur det såg ut i Dropbox videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

Om man rent kollar på facebook och den klassiska Like funktionen så har vi att jämföra
World of Warcraft ca 5 miljoner
Elderscrolls online 1.1 miljoner
Guild Wars II 890K

och då har inte elderscrolls nått en beta större än family and friends/special invites.

Säger ju detta inte direkt så enormt mycket. Men 1.1 miljoner har ju klickat av en anledning.
Aldrig sett en större hype

Borde bli en rejäl hype.
Jag kommer garanterat att köpa det. Bethesda har gett mig så enorm många timmar av bra gaming. Även om online sattsningen skulle floppa så vill jag garanterat testa det, jag tror det är ganska många som resonerar likadant.

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Trevligt med lite story. Har inte följt det jättemycket innan men det var iallafall det första jag hörde som hade någonting att göra med storyn. Däremot så visar de ju bara väldigt mörka och tråkiga bilder. Lite ljusare klimat hade varit trevligt att få se också.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Kanske mig det är fel på men av att sett de flesta gameplays av det här spelet ser combat otroligt jävla segt ut och verkligen noll fantasi jämför med många andra mmorpg spel.

Kan tänka mig hur ubertråkigt PvP kommer bli när det tar flera sekunder för att slå ett slag. Noll effekter också som gör det totalt ointressant... testade neverwinter online och det ser hundra gånger roligare ut även om det är ett mindre spel. Fattar inte hypen över det här spelet... det är långt ifrån wow gw 2 rift aion osv... låååångt ifrån!

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Kanske mig det är fel på men av att sett de flesta gameplays av det här spelet ser combat otroligt jävla segt ut och verkligen noll fantasi jämför med många andra mmorpg spel.

Kan tänka mig hur ubertråkigt PvP kommer bli när det tar flera sekunder för att slå ett slag. Noll effekter också som gör det totalt ointressant... testade neverwinter online och det ser hundra gånger roligare ut även om det är ett mindre spel. Fattar inte hypen över det här spelet... det är långt ifrån wow gw 2 rift aion osv... låååångt ifrån!

Smaken är som baken ;). Jag är en av dom som ser fram emot ESO sjukt mycket. Finns inget mmo på marknaden idag som jag tycker är tillräckligt roligt att spela i väntan på ESO. Får hoppas det lever upp till mina förväntningar

Permalänk

Såna som mig som till dags datum fortfarande håller Dark age of Camelot som top dog MMO of all times väntar ju fortfarande på en ny "fix".

Är inte PvP skoj så går det bort, det krävs nån slags heders combat för det skall funka. DaoC gjorde det helrätt och Matt Firor var ju med på den tiden..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Så, då var det förbokat iaf, bara att vänta då

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Samlande och utforskande:

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Gathering and exploration videon var riktigt nice.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Hedersmedlem

Mäktigt. Precis sådant jag gillar i MMO:s!Har aldrig varit en "mega-power-leveler", utan har alltid gillat att i lugn och ro utforska världen.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Längtar som bara den efter detta game.. kollar varje dag efter nya nyheter om spelet kommer lugnt ta ledigt från jobbet eller sjukskriva mig, när detta släpps, typ den känslan får man nästan!!!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Gameplay och intryck från ett Daedric quest. Låter ju faktiskt mer genomarbetat än de flesta vi fick se i Skyrim Trevligt att en av testarna bara lirade i förstaperson också och kände sig nöjd med upplevelsen.

http://www.ign.com/videos/2013/05/30/the-elder-scrolls-online...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online kommer även till Xbox one och PS4. BAM!

http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2013/06/10/eso-on-...

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av v1ctory:

Elder Scrolls Online kommer även till Xbox one och PS4. BAM!

http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2013/06/10/eso-on-...

Hörde precis på E3 att PS4-ägare kommer få "exclusive beta access".
Kommer nog dröja ett tag innan spelet släpps med tanke på att PS4 kommer väl börja säljas till julhandeln?

Ärligt talat så skippar jag nog detta spel helt. Efter klippen jag sett sjönk suget rejält.

Permalänk

hur tusan ska man gå tillväga med guilds m.m i konsolvarianten? Jag är duktigt sugen att köpa mig en PS4 och spara slantar på uppgradera speldatorn. Det är löjliga skillnader i pengar.

Men gällande guild chattande etc? Ska man sitta där med PS4 dosan och klicka med pilarna det är ju helt löjligt. Finner ingen info heller

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

hur tusan ska man gå tillväga med guilds m.m i konsolvarianten? Jag är duktigt sugen att köpa mig en PS4 och spara slantar på uppgradera speldatorn. Det är löjliga skillnader i pengar.

Men gällande guild chattande etc? Ska man sitta där med PS4 dosan och klicka med pilarna det är ju helt löjligt. Finner ingen info heller

Tror att det följer rmed ett headset till PS4:an, så någon sorts voip-system är inte helt omöjligt. Att bara skriva utan någon sorts minitangentbord blir ju rätt knepigt, det håller jag med om.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert