The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Dålig stil av dem att inte ge mig betanyckel, nu tänker jag inte köpa spelet.

Permalänk

Dom som fick dom första Beta Invites är förmodligen dom som är bäst kvalificerade, Alltså dom som har mest erfarenhet av beta testande och tar det på allvar, Finns ju många som signar bara för att få spela och testa spelet sedan bryr dom sig inte alls om att leta/rapportera buggar osv.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Har dem bestämt sig nåt om hur det ska betalas? Varje månad eller engångasvgift?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av azmodan:

Har dem bestämt sig nåt om hur det ska betalas? Varje månad eller engångasvgift?

Tror inte det är helt bestämt. Men det lutar åt månadsavgift.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tror inte det är helt bestämt. Men det lutar åt månadsavgift.

Okaj, hoppas dem lutar iväg åt andra hållet istället då

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Dom som fick dom första Beta Invites är förmodligen dom som är bäst kvalificerade, Alltså dom som har mest erfarenhet av beta testande och tar det på allvar, Finns ju många som signar bara för att få spela och testa spelet sedan bryr dom sig inte alls om att leta/rapportera buggar osv.

Brukar inte vara så, har varit i en del alpha testning och det är lika mycket "this looks like wow" där precis som i vanlig beta

Citat:

Har dem bestämt sig nåt om hur det ska betalas? Varje månad eller engångasvgift?

hoppas verkligen det blir månadsavgift, F2P pesten som spridit sig på senare tid behöver vi inte mer av.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ju mer dom släppt info och video klipp om sitt spel , ju mer taggad har jag blivit. Var inte alls taggad i början. Men hoppas verkligen det lir bra. En sak man väntat på är ju mmo av just elder scrolls.

Permalänk
Skrivet av Selo:

Brukar inte vara så, har varit i en del alpha testning och det är lika mycket "this looks like wow" där precis som i vanlig beta

hoppas verkligen det blir månadsavgift, F2P pesten som spridit sig på senare tid behöver vi inte mer av.

Guildwars 2 fungerar mycket bra tycker jag med den modellen. Om det skall kosta per månad vill jag ha mer än ett PVE grind.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Guildwars 2 fungerar mycket bra tycker jag med den modellen. Om det skall kosta per månad vill jag ha mer än ett PVE grind.

Men GW2 är B2P (Buy to play) och inte S2P (Subscribe to play) eller F2P (Free to play). = )

Permalänk
Medlem

B2P hade varit de bästa Och en ingame store. Med mycket custum skins och kläder osv kommer sälja mycket till elder scrolls veteranerna och rparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

B2P hade varit de bästa Och en ingame store. Med mycket custum skins och kläder osv kommer sälja mycket till elder scrolls veteranerna och rparna

B2P systemet i GW2 är rätt bra tycker jag, speciellt då de pumpar ut så mycket content. För egen del betalar jag dock gärna om det är vad som krävs för att spelet ska fortsätta utvecklas i en bra takt. Något man spenderar så många timmar på varje månad får utan större problem kosta en hundring.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Håller med om att B2P skulle vara mycket bättre för spelet. P2P modelen börjar dö ut nu om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Har absolut inget emot subscription. Eller köra lotros system.

Där har de så man kan spela helt gratis, men man har inte tillgång till alla zoner osv, de kan man låsa upp. Sen kan man betala i månaden för att få typ "allt" sålänge man betalar osv.

Kommer bli spännande vad de väljer. För mig kvittar de xD

Permalänk
Medlem

Dök upp en läckt gameplay film. Lär väl plockas bort snabbt så räkna inte med att den är kvar länge.
Ser inte alls bra ut enligt mig (även om han som spelar gör allt för att få det se tråkigt ut).

De säger att det inte är Hero Engine, men en typgrej från den motorn såg jag i spelet. När man pratar med en NPC i en scen (t.ex. runt 8:30 i filmen) så laddades högre upplösta textures. Kommer ihåg tjafs om det i SWTOR där dialogscener hade mer detaljerade textures.

Edit: Alternativ nerladdningslänk från Mega
https://mega.co.nz/#!tUMhQYJZ!Z_jUwjV0RSIv6fZ2msDHZiNC5EI7N6Y...

Permalänk
Medlem

intresset innan jag såg videon vart inte högt, nu ligger den på någon miljarder neråt i någon negativ skala. Nej blir inget mer, intresset helt totalt borta efter den videon.

Combat biten har aldrig varit elders scroll starka sida, men att lyckas göra den sämre en originalet är ju faktiskt chockande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

intresset innan jag såg videon vart inte högt, nu ligger den på någon miljarder neråt i någon negativ skala. Nej blir inget mer, intresset helt totalt borta efter den videon.

Måste hålla med. Intresset störtdök ner i botten. Generiskt och tråkigt. Defiance, som är ett spel med mycket mindre budget verkar betydligt mer intressant och roligt.

Permalänk
Medlem

Såg ni defiance förra året när de var i beta stadiet? såg horibelt dåligt ut då xD

Min poäng, man vet inte tills man sett det slutliga resultatet eller provat det själv.

Det kan säkert floppa totalt å vara jätte dåligt. Men vi får vänta tills vi provat själva för att göra ett beslut

Permalänk
Medlem

Calm your quaggans.. Det är en beta och dessutom en gammal sådan. Ni som spelade den tidiga GW2 betan kan kanske föreställa er hur det spelet såg ut långt innan de större publika testerna.

Som vanligt med läckta filmer; vänta och se hur spelet ser ut i de sista betafaserna!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Calm your quaggans.. Det är en beta och dessutom en gammal sådan. Ni som spelade den tidiga GW2 betan kan kanske föreställa er hur det spelet såg ut långt innan de större publika testerna.

Tyckte GW2 betan var riktigt bra från start, även grafiskt dessutom.

De började utveckla ESO 2007 någon gång, så om de är på det här läget 2013 tror jag inte det blir så jättestora förändringar om releasen är senare i år.

Det bästa de kunde göra nu är att påvisa att det faktiskt inte är som i filmen genom att släppa eget material (med tanke på att filmen gör det mesta för att framställa spelet på ett dåligt sätt).

Permalänk
Avstängd

Haha herregud vad spelet ser fy skam så dåligt ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Calm your quaggans.. Det är en beta och dessutom en gammal sådan. Ni som spelade den tidiga GW2 betan kan kanske föreställa er hur det spelet såg ut långt innan de större publika testerna.

Som vanligt med läckta filmer; vänta och se hur spelet ser ut i de sista betafaserna!

Detta måste vara det mest utjatade och jobibgaste argumentet någonsin i alla dessa MMO's som de används i. Jupp jag har i dagsläget aldrig spelat ett enda spel som har blivit radikalt förändrad efter en beta till release, jag kan inte enns tänka mig ett enda exempel. Det enda jag vet är ett par spel som de la ner på grund av kritiken från betastadjet.

När ett spel är i Beta så är det till stor del klar, Vad en beta innebär är att de stabilitets testar och försäkrar sig att ett spel funkar för så många som möjligt. En beta är en av de sista stadierna man har i sin utveckling och betyder att det är så got som innehålls komplett.

Ett Alpha test däremot är ett ej innehålls komplett och fokus ligger till stor del att se till att saker funkar. Det sagt spelet är i ett Beta stadie just nu.

Men i alla fall om du kan hänvisa till några spel som faktiskt ändrats radikalt i grunden efter kritik säg till jag är idel i öra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Detta måste vara det mest utjatade och jobibgaste argumentet någonsin i alla dessa MMO's som de används i. Jupp jag har i dagsläget aldrig spelat ett enda spel som har blivit radikalt förändrad efter en beta till release, jag kan inte enns tänka mig ett enda exempel. Det enda jag vet är ett par spel som de la ner på grund av kritiken från betastadjet.

När ett spel är i Beta så är det till stor del klar, Vad en beta innebär är att de stabilitets testar och försäkrar sig att ett spel funkar för så många som möjligt. En beta är en av de sista stadierna man har i sin utveckling och betyder att det är så got som innehålls komplett.

Ett Alpha test däremot är ett ej innehålls komplett och fokus ligger till stor del att se till att saker funkar. Det sagt spelet är i ett Beta stadie just nu.

Men i alla fall om du kan hänvisa till några spel som faktiskt ändrats radikalt i grunden efter kritik säg till jag är idel i öra.

Behövs verkligen så radikala förändringar? Spelet visas på låga grafikinställningar, med stor sannolikhet i en tidigare build och den combat som är med på filmen består av en enda skill. Gissningsvis finns även en drös placeholders kvar.

Är dessutom lite intresserad av att veta exakt vad filmen så definitivt kan bekräfta är dåligt med spelet? För mig är den mest intetsägande.

För att återanknyta till GW2 var combaten liksom motorn i min mening under all kritik fram till de senare betorna. Även om inga radikala förändringar skedde mellan BWE1/2 och 3/4-> hade jag inte roligt i de förstnämna trots nyhetens behag. Den sista beta-helgen och framåt över release (868h hittils) har jag dock älskat spelet.

Kort och gott behöver jag se mer av combat, grafik och rent generellt övriga funktioner i spelet innan jag lämnar något omdöme.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Även om man får vibben att det är ett "hostile leak" av någon konkurrent så blir man ändå inte imponerad. Just nu är det skralt på MMORPG marknaden. För min del så står det mest till Camelot Unchained då Wildstar verkar bli en WoW klon.

Synd, även om många bashade spelet från början så var man försiktigt optimistisk men den optimismen har långsamt lagt sig när det gäller detta spel.

Permalänk
Medlem

blir error 404 (för mig iaf)

men jag han se den på fz innan dom tog bort den

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå det här kan bli kul när det blir färdigt, ja jag vet jag är den eviga optimisten och har blivit besviken på i stort sätt alla nyare mmorpgs.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Jag tror ändå det här kan bli kul när det blir färdigt, ja jag vet jag är den eviga optimisten och har blivit besviken på i stort sätt alla nyare mmorpgs.

Hehe såå sant så, man bara: Kommer bli såå bra för att bla bla bla, sen börjar man spela å man bara ohh shitt va kasst/tråkigt/enformigt xD

Som jag skrivit förut, är spelet sådär, kommer jag spela det för lore/RP, aldrig satsat nåt på rp förut, men i elder scrolls serien finns det sååå mycket RP värde att man bara måste, riktigt kul!

Permalänk
Medlem

Såg ganska träligt ut men det är beta.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Jag skulle gärna vilja se! :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Hehe såå sant så, man bara: Kommer bli såå bra för att bla bla bla, sen börjar man spela å man bara ohh shitt va kasst/tråkigt/enformigt xD

Som jag skrivit förut, är spelet sådär, kommer jag spela det för lore/RP, aldrig satsat nåt på rp förut, men i elder scrolls serien finns det sååå mycket RP värde att man bara måste, riktigt kul!

Ja det blir alltid så i slutändan men visst jag gillade wow när wow var wow men nu är allt så sjukt förenklat och trist.

Jag har inte läst hela tråden (jag vet jag är en dålig människa) men sitter du på ett beta konto?
Coolt i så fall själv har jag signat upp mej och hamnade på "above average" men har inte fått något beta konto ännu men hoppet är det sista som överger en.

Ja loren har jag själv aldrig varit speciellt förtjust i tidigare heller men the elder scrolls serien bjuder ju på en hel del där och själv har jag spelat alla spelen som släppts och åtminstonde dom senaste spelen har jag alltid tänkt, varför släpper dom inte ett mmorpg eftersom spelen alltid är så sjukt stora med massor av härliga quester och val.

Det ända som skulle vara mer spännande än the elder scrolls online skulle i min mening vara might and magic online.
Min gamla favoritserie (jag vet jag är gammal).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]