The Elder Scrolls Online

Permalänk

kruxet är ju att alla inte gillar att voicechatta. Ponera en 100manna guild och man vill i sakta mak glida runt men ändå samtal med gillet om t.ex var man farmar XX ingredient osv..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

kruxet är ju att alla inte gillar att voicechatta. Ponera en 100manna guild och man vill i sakta mak glida runt men ändå samtal med gillet om t.ex var man farmar XX ingredient osv..

Voice to text?

Blir i varje fall intressant att se hur de löser, eller iallafall försöker lösa det.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

Voice to text?

Blir i varje fall intressant att se hur de löser, eller iallafall försöker lösa det.

Jo, fick inte ett ord ur Matt Firor för en timme sen i intervjun från LA. urk
Och dem sa inte hur betalning ev. ska ske för konsolerna heller. Gissar att det inte riktigt kommer räcka med 5 dollar/mån på PSN för väcka liv i online möjligheten.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Puttar den här tråden lite, då jag väntar på detta spel hoppas det blir min nya kärlek. Jag fastnade aldrig i WoW-träsket tidigt, och även om jag har spelat det en hel del i perioder, så vill jag ha något som känns som min grej. AoC var mer min grej än WoW, men det var så jäkla buggigt när det kom att jag snabbt tröttnade. Men Elder Scrolls.. ahh, det är magiskt.

Visa signatur

Spelnördig tjej med ASUS G75VW-T1351H som min plugg- och speldator.

Permalänk
Medlem

Tror också det kommer gå åt skogen precis som swtor.

Förstår inte varför de ska ha klasser i ett mmo som härstammar från ett klasslöst rpg?

Vi får väl se hur det går...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Man kommer att kunna provspela ESO på Gamescom i slutet av augusti. Då Friskyttarna kommer att vara representerade på spelmässan med flera medlemmar, skall det bli spännande att få höra deras intryck av spelet.

Det är alltid osäkert med spel releaser och eftersom ESO verkar vara lite av en hybrid, känns det än osäkrare hur det kommer att gå. Men vi hoppas på det bästa och håller tummarna för att deras koncept skall bli lyckat.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Trudgelmer:

Man kommer att kunna provspela ESO på Gamescom i slutet av augusti. Då Friskyttarna kommer att vara representerade på spelmässan med flera medlemmar, skall det bli spännande att få höra deras intryck av spelet.

Det är alltid osäkert med spel releaser och eftersom ESO verkar vara lite av en hybrid, känns det än osäkrare hur det kommer att gå. Men vi hoppas på det bästa och håller tummarna för att deras koncept skall bli lyckat.

Kul att se att friskyttarna fortfarande är aktiva i lotro, får söka in där en dag

Hur som have så har jag enorma förväntningar på Teso. Man kan itne...nej, man FÅR inte misslyckas med detta.
Dock håller jag med om att det är lite märkligt med klasser i ett tes-spel, men hoppas det mer är formalitet.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Kul att se att friskyttarna fortfarande är aktiva i lotro, får söka in där en dag

Du är hjärtligt välkommen.

LotRO sektionen har officiellt sommaruppehåll ett tag till, vilket innebär att det inte organiseras schemalagda raider och liknande. Men jag vet att de sommaraktiva medlemmarna spontant ändå hittar på något tillsammans varje vecka, så helt nedstängt är det inte.

Permalänk
Medlem

Länk till gårdagens gameplaydemo: http://www.twitch.tv/bethesda/b/439743009?t=40m49s

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

När jag som tolvåring satt och spelade Daggerfall lyste drömmar som "tänk om människorna man mötte i spelet var andra spelare". När jag lirade Skyrim såg jag drömmen närma sig. När jag ser gameplay-videos från betan ser jag allt raseras.

Istället för Skyrim med multiplayer får vi WoW med TES-skins. Blä.

Permalänk
Medlem

Den där gameplaydemon gav inget hopp... suck. Varit trogen lotro i 7 år nu men har äntligen tröttnat (men lär såklart komma å ta en titt när Helms deep kommer, och andra framtida expansioner) och varit på jakt efter något nytt men de befintliga MMO's jag testat har varit helt värdelösa, verkar nästan som om detta kommer falla in i den kategorin också. Såg stelt och tråkigt ut... klart att en del hinner hända innan release, men jag är skeptisk.

Dags att sluta game:a tror jag

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett ett co-op spel med lite bättre combat i skyrim motorn.. Menmen! Hoppas att Elder Scrolls Online lyckas

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dinos:

Den där gameplaydemon gav inget hopp... suck. Varit trogen lotro i 7 år nu men har äntligen tröttnat (men lär såklart komma å ta en titt när Helms deep kommer, och andra framtida expansioner) och varit på jakt efter något nytt men de befintliga MMO's jag testat har varit helt värdelösa, verkar nästan som om detta kommer falla in i den kategorin också. Såg stelt och tråkigt ut... klart att en del hinner hända innan release, men jag är skeptisk.

Dags att sluta game:a tror jag

7 år i lotro? Då har vi säkert sprungit på varandra

Ja, då demot känns det väldigt lite TES och mycket mmo mall 1:1 tyvärr.
Hoppas de har många ess upp i rockärmen.
Vill ha min betanyckel nu!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Testpilot

Förstår inte all denna negativitet alltså... med alla skit spel på marknaden så som SWotR, Shaya, Secret World osv. är detta glatt välkomnat!
Spelade som sagt WoW i 6 år sedan vanilla och har testat lite pandaria med (vilket inte föll mig i smaken), och har inte spelat ett enda MMO som kan leva upp till det spelet. Men o andra sidan så är det svårt att göra något annorlunda än WoW (som har skapat en "succé" mall för MMO's) och samtidigt lyckas, det enda spelet jag vet som har lyckats brytit sig loss är GW2.

Jag kan förstå alla TES "fans" som vill ha det på sitt sätt, ett Morrowind/Skyrim med Co-op och behålla hela single-player känslan. Men jag tror ärligt talat att om det vore så "enkelt" att implementera det så hade Bethesda gjort det redan vid det här laget.
Och när folk klagar på att grafiken ser utdaterad ut och att det är nu KLASSER (wooohaaa!) så är det enda jag kan tänka på;
DET ÄR ETT MMO FÖR GUDS SKULL! Man kan ju för skjutsingen inte räkna med Crysis grafik i ett spel som ska hysa flera hundratusen-tals spelare.. alla sitter inte på SLI Titans och en i7 3770k med h100i.
Och ett klass-löst MMO vore ju inte riktigt ett MMO heller för den delen.. ännu än gång försökte GW2 gå förbi det här med healer-dps-tank, gick väl sådär för dem med det.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

http://www.gamestar.de/spiele/the-elder-scrolls-online/artike...

Betalningsmetoden utannonserad: Subscription it is.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

yeey

Permalänk
Geeks Gaming

Kommer inte bli köp då

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av azmodan:

Bra

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Mycket bra.
Men samtidigt kommer det här konstiga meta-spelet som florerar på internet att blossa upp igen. Ni vet vad jag menar. Massa anonyma människor kommer sitta på diverse forum och gnälla/förutspå/leka analytiker/trolla om spelets framgång. Främst kommer det argumenteras utifrån ett annat spels prenumeranter.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av tchomaz:
Skrivet av H4nsson:
Skrivet av astrob0y:

Mycket bra.
Men samtidigt kommer det här konstiga meta-spelet som florerar på internet att blossa upp igen. Ni vet vad jag menar. Massa anonyma människor kommer sitta på diverse forum och gnälla/förutspå/leka analytiker/trolla om spelets framgång. Främst kommer det argumenteras utifrån ett annat spels prenumeranter.

Ja, jag tror det kan vara bra också. Pengarna gör mig inget att lägga ut egentligen, så länge det är roligt och känns värt det. Aldrig haft nåt spel på "abonnemang" förr så enda oron jag har är väl att jag ska känna mig tvingad att spela visst mycket för att det ska vara värt det. Men ~100 lappen överlever man ju utan ändå, även om man inte skulle spela så mycket. Det blir nog bra

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Skulle hellre ha sett att det inte var abonnemangsbaserat då jag gärna hade provat det som en gammal TES fan men har sällan så mycket tid att sitta och spela utan blir mera lite på semestern eller veckoslut med inget annat. Om det blir bättre än de dussintals enformiga MMO:n som finns så kanske man måste prova men som ett TES spel köper jag det knappast.

Permalänk

Jag älskar TES-serien, särskilt Morrowind. Men, detta MMO kommer att misslyckas något grovt, det är jag övertygad om. Hela MMORPG-konceptet är urvattnat och nedgånget. När kom det senast verkligt bra MMORPGs? Jag pratar Anarchy Online och EVE-kaliber, inte wack-a-mole online för snorungar a la WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Jag älskar TES-serien, särskilt Morrowind. Men, detta MMO kommer att misslyckas något grovt, det är jag övertygad om. Hela MMORPG-konceptet är urvattnat och nedgånget. När kom det senast verkligt bra MMORPGs? Jag pratar Anarchy Online och EVE-kaliber, inte wack-a-mole online för snorungar a la WoW.

Jag håller långt med dig fastän jag inte kan uttala mig om wow. Vad jag är rädd för är att om TES online misslyckas så drar spelet hela TES serien med sig. Jag ser inte heller något nytt i TES online som skulle revolutionera MMORPG genren och då det mest riktas mot MMO-spelare (inte TES fans) så ser jag inte någon tydlig fanbase.

Morrowind är nog ett av de djupaste och magiska spel jag någonsin spelat.

Permalänk
Medlem

Har kikat någon timme på spelet under Gamescom och visst fasen ska de nog kunna lyckas med detta. En stor fördel jämfört med de flesta MMOs som släppts på senaste tiden är att motorn verkar riktigt tight redan nu, grafiken flöt som siden och animationerna kändes mycket bättre än vad som synts på diverse filmer den senaste tiden. Animationerna saknar lite innan de blir perfekta men doftar inte heller 1998.

Ska provspela imorgon men som sagt ovan är känslan hittils väldigt positiv efter att bara ha tittat på det.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av v1ctory:

Ska provspela imorgon men som sagt ovan är känslan hittils väldigt positiv efter att bara ha tittat på det.

Avis!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Blir väl att testa, men kraven ökar ju lite på att det skall vara underhållande och inte en themepark-grindfest när det är månads sub.

Det som totalt förstörde det för mig när det gäller GW2 var att utvecklarna inte var seriösa alls, main plot växlar mellan seriös och rent ut sagt slap-stick humor. Det funkar inte för mig. Man väljer vilken känsla man vill förmedla. Hoppas på en seriös och väl presenterad story/lore i TESO.

Permalänk

Ser många som inte tycker spelet sticker ut tillräckligt från övriga mmo, men jag anser ändå att gameplay mechanics ala skyrim är ett rätt rejält kliv ifrån andra föregångare.

Personligen letar jag fortfarande efter det där mmot som liknar det gamla Ultima Online. Jag inser att detta inte heller är vad jag söker men tror ändå att det kan komma närmre än vad som idag finns ute.
Förstår dock inte varför inget utvecklingsteam vill ta sig an ett nytt UO som i min mening var ett fulländat mmo. Inga begränsningar, 1 klass med ändlösa möjligheter på spec, öppen pvp med säkra zoner, möjlighet att bygga hus, skaffa båt etc, helt öppen loot på spelare o mkt mer. Spel idag är för mkt handhållning o barnvaktande. Man ska inte kunna förlora något...

Tror dock att TESO trots allt kan bli riktigt bra:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stödjer faktiskt månadsbetalningarna. Nu när man inte är purung längre (tonåring) är tid mer värdefullt än 105 kr per månad. Om jag ska lägga ner tid på ett spel vill jag ha högsta kvalitet även om det kostar lite extra :).

Permalänk

Ny intervju med Creative Director...
http://www.youtube.com/watch?v=3Z-_YSrJkVI

Något att kika på i väntan på att få en betanyckel kanske

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Främling:

Ny intervju med Creative Director...
http://www.youtube.com/watch?v=3Z-_YSrJkVI

Något att kika på i väntan på att få en betanyckel kanske

En väntan som känns hopplös

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord