Permalänk
Medlem

Apple tv

Hej, jag funderar på att köpa en Apple tv. Men jag undrar om det går att streama trådlöst från datorn till apple tv'n. För annars har jag en iPad som jag också har en del filmer inlagda på och den ska det väl funka utan problem att streama trådlöst till apple tv'n ?

Permalänk
Medlem

jailbreak + xbmc = win

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk

man ska kunna dela sitt biblotek om man är inloggad på både TV och iTunes.
jag upplever dock att den streamar något enormt segt från min ipad 3 , och nyaste apple tv =/
(youtube) går snabbt att kolla på paddan men inte via tvn...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

man ska kunna dela sitt biblotek om man är inloggad på både TV och iTunes.
jag upplever dock att den streamar något enormt segt från min ipad 3 , och nyaste apple tv =/
(youtube) går snabbt att kolla på paddan men inte via tvn...

möjligt att det är fixat i 5.1.1 som släpptes idag

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig att streama från ipad. Däremot delning från dator fungerar inte alls för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Med nästa osX kommer man att kunna spegla sin skärm till apple tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Funkar bra för mig att streama från ipad. Däremot delning från dator fungerar inte alls för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

du vet att du bara kan dela från itunes med hemmadelning? Om det inte fungerar så är det antagligen för att din appletv och din dator inte ligger på samma privata nät

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Med nästa osX kommer man att kunna spegla sin skärm till apple tv

Finns det något release datum på detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Finns det något release datum på detta ?

Till sommaren är vad jag hört, vet inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Finns det något release datum på detta ?

Troligtvis kommer den släppas dagen efter kvartalsrapporten, precis som med lion vilket är 25 juli, till ett pris av runt 150 kr. Så det är inte lång tid kvar!