Permalänk
Medlem

R.I.P Psykakuten

Tänkte tillägna en tråd där ni kan ventilera er ångest angående er plötsliga och oerhört smärtsamma död. Beskriv hur ni dog, vart ni var på väg,era planer som någon bara tog ifrån er,så plötsligt,så hänsynslöst.

Jag börjar:

-Jag heter Sodnik och är död inombords.
-Hej Sodnik, svarar gruppen och ser förstående på Sodniks tomma ansiktsutryck.

Efter 6 dagars rädsla,letande,smygande så passerade jag Devils castle för att söka mig mot NW Airfield för att förhoppningsvis hitta något nytt spännande. Mitt ute på en åker ligger en störtad helikopter med några zombies flankerandes runt vraket. Jag stannar till en bit därifrån,spanar efter illasinnande våldsmän. Men jag kan inte se någon med detta uppsåt,jag kan inte se någon alls som kallar sig själv människa. Med ett leende,nyfiket ansiktsutryck hör jag ett smattrande oljud. Jag faller till marken och leendet på mina läppar suddas ut och mitt ansikte är ett blankt, oskrivet blad. Någon har raderat min trygghet och tillit,någon har raderat den jag en gång var.

Sorgearbetet kommer ta några dagar innan jag orkar stå på stranden vid Cap Golova som en turist utan pengar eller mål.

Permalänk

Disconnectade utan mat i backpack eftersom jag var nära vårat tältläger. Nästa gång jag loggar på spawnar jag istället på kusten, utan mat och dör, förlorar flera dagars prylar.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk

En kille såg oss uppe på ett hus och sa att något i still med "Identify yourselfs or R.I.P" lite kaxigt. Så sa självklart att det var vi etc samt att vi var "friendly" och då började han smyga mot oss medans han siktade på oss, sen försvann han en stund bara för att senare pluppa upp i en trappa mitt framför oss.

En av oss som körde kom på det faktum att han hade säkert bra items och att vi inte kan lita på honom ändå, så vi bestämde för att döda honom (han verkade väldigt nervös/aimade på oss båda). Efter vi dödat honom säger han att han ska göra allt i sin makt för att döda mig (jag sköt han inte men jag som chatta so fair enough) så jag stannar där medans jag väntade på 3 till som var på väg. Kollade runt mig väldigt noga hela tiden, hade han visat sig så hade han varit död innan han ens han märka det.. men! en av kompisarna var i byggnaden bredvid så då gick jag ner från byggnaden (Cherno, stora betong/sten fabriks torn typ, längst upp där) och ni vet ju alla hur buggat spelet är i trappor/inomhus etc då man fastnar i väggar och så och SJÄLVKLART kom killen tillbaks då och dödade mig! Han hade endast en makarov och fick mig ändå för min aim total fastnade i väggen/trappan på något mystiskt vis..

Så jag tappade Alice pack med fullt av kött och blod samt en AK47-M och en revolver och hunting knife samt yxa + att jag ruvade på karta/kompass samt ficklampa och en winchester till kompisen som var i närheten..

Har inte ens någon lust att spela längre..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Spelar inte själv men får lust att prova då det är lite Tibia känsla över pvpn i spelet

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Tänkte tillägna en tråd där ni kan ventilera er ångest angående er plötsliga och oerhört smärtsamma död. Beskriv hur ni dog, vart ni var på väg,era planer som någon bara tog ifrån er,så plötsligt,så hänsynslöst.

Jag börjar:

-Jag heter Sodnik och är död inombords.
-Hej Sodnik, svarar gruppen och ser förstående på Sodniks tomma ansiktsutryck.

Efter 6 dagars rädsla,letande,smygande så passerade jag Devils castle för att söka mig mot NW Airfield för att förhoppningsvis hitta något nytt spännande. Mitt ute på en åker ligger en störtad helikopter med några zombies flankerandes runt vraket. Jag stannar till en bit därifrån,spanar efter illasinnande våldsmän. Men jag kan inte se någon med detta uppsåt,jag kan inte se någon alls som kallar sig själv människa. Med ett leende,nyfiket ansiktsutryck hör jag ett smattrande oljud. Jag faller till marken och leendet på mina läppar suddas ut och i mitt ansikte är ett blankt blad. Någon har raderat min trygghet och tillit,någon har raderat den jag en gång var.

Sorgearbetet kommer ta några dagar innan jag orkar stå på stranden vid Cap Golova som en turist utan pengar eller mål.

Du, min gode herre, skall sätta dig och skriva en bok.

Väldigt bra skrivet
Inte riktigt bestämt mig om jag klarar av att spela mer...blir bara emr och mer vårdslös och vill inte förlora min M24..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

En kille såg oss uppe på ett hus och sa att något i still med "Identify yourselfs or R.I.P" lite kaxigt. Så sa självklart att det var vi etc samt att vi var "friendly" och då började han smyga mot oss medans han siktade på oss, sen försvann han en stund bara för att senare pluppa upp i en trappa mitt framför oss.

En av oss som körde kom på det faktum att han hade säkert bra items och att vi inte kan lita på honom ändå, så vi bestämde för att döda honom (han verkade väldigt nervös/aimade på oss båda). Efter vi dödat honom säger han att han ska göra allt i sin makt för att döda mig (jag sköt han inte men jag som chatta so fair enough) så jag stannar där medans jag väntade på 3 till som var på väg. Kollade runt mig väldigt noga hela tiden, hade han visat sig så hade han varit död innan han ens han märka det.. men! en av kompisarna var i byggnaden bredvid så då gick jag ner från byggnaden (Cherno, stora betong/sten fabriks torn typ, längst upp där) och ni vet ju alla hur buggat spelet är i trappor/inomhus etc då man fastnar i väggar och så och SJÄLVKLART kom killen tillbaks då och dödade mig! Han hade endast en makarov och fick mig ändå för min aim total fastnade i väggen/trappan på något mystiskt vis..

Så jag tappade Alice pack med fullt av kött och blod samt en AK47-M och en revolver och hunting knife samt yxa + att jag ruvade på karta/kompass samt ficklampa och en winchester till kompisen som var i närheten..

Har inte ens någon lust att spela längre..

Spelet verkar ju inte särskilt intressant om folk man precis dödar kan spawna och hitta en direkt.
Nu har jag iofs inte spelat Dayz men om detta hade hänt mig hade jag frågat mig själv hur mycket "jobb" för att få alla items var värt egentligen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

En kille såg oss uppe på ett hus och sa att något i still med "Identify yourselfs or R.I.P" lite kaxigt. Så sa självklart att det var vi etc samt att vi var "friendly" och då började han smyga mot oss medans han siktade på oss, sen försvann han en stund bara för att senare pluppa upp i en trappa mitt framför oss.

En av oss som körde kom på det faktum att han hade säkert bra items och att vi inte kan lita på honom ändå, så vi bestämde för att döda honom (han verkade väldigt nervös/aimade på oss båda). Efter vi dödat honom säger han att han ska göra allt i sin makt för att döda mig (jag sköt han inte men jag som chatta so fair enough) så jag stannar där medans jag väntade på 3 till som var på väg. Kollade runt mig väldigt noga hela tiden, hade han visat sig så hade han varit död innan han ens han märka det.. men! en av kompisarna var i byggnaden bredvid så då gick jag ner från byggnaden (Cherno, stora betong/sten fabriks torn typ, längst upp där) och ni vet ju alla hur buggat spelet är i trappor/inomhus etc då man fastnar i väggar och så och SJÄLVKLART kom killen tillbaks då och dödade mig! Han hade endast en makarov och fick mig ändå för min aim total fastnade i väggen/trappan på något mystiskt vis..

Så jag tappade Alice pack med fullt av kött och blod samt en AK47-M och en revolver och hunting knife samt yxa + att jag ruvade på karta/kompass samt ficklampa och en winchester till kompisen som var i närheten..

Har inte ens någon lust att spela längre..

Mh, tur att jag loggade ut! (Jag som spelade med honom).

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Efter att ha smygit igenom skogarna hela vägen till Stary Sobor där jag och min överlevnadskamrat tänkte plundra ett köpcenter så blev vi nedmejade utan förvarning. Vi hade lyckats samla på oss en uzi, ak 74, winchester x2, 1 revolver, huntingknife, yxa, varsin alice pack, karta, kompass, klocka.. En kikare, en military flashlight, 8 stycken kött, tändstickor och lite ved. 5 water bottles och lite mat. Blir la bara att börja om då. :/

Måste säga att jag är riktigt nöjd trotts min död. Var länge sedan något var så givande som att hitta loot i dayz

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Kan skriva om en stackare jag ruinerade dagen för.

Smög in i staden Berezino i hopp om att hitta lite medical supplies och sedan fortsätta upp mot NE flygplatsen för att hitta något bättre vapen. Smyger med ficklampan i högsta hugget och spanar runt. Help plötsligt märker jag flertalet zombie lik! Helskotta någon mer är här! Krälar in i sjukhustältet enbart för att upptäcka att det är tomt, det finns ingen chat utan enbart direct communication så. Jag antar hostilt, försöker närma mig supermarket lite och plötsligt blir en zombie skjuten av ett ljuddämpat vapen eller av en sniper! Vänder mig om i panik och springer tillbaka vägen jag kom från, jag vänder mig om enbart för att se glimten av en väska som snabbt försvann åt andra hålllet. Var det verkligen en annan överlevare?

Smyger runt en lång omväg och kommer till NE flygplatsen några timmar senare. Hade gamla försök att infiltrera flygplatser i bakhuvet och tog det säkra före det osäkra, jag finkammade alla tänkbara sniper-platser runt flygplatsen först och till slut hamnade jag väst om hangarerna. Det är fortfarande kolsvart ute. Med min ficklampa i högsta hugg lyser jag lite - går - lyser lite - går. Tar mig in i första hangaren, Lycka! En AKM med två mag får ersätta min winchester. Kollar igenom andra hangaren, inte ett spår av något. Det är väldigt lite zombies runt ATC tornet så jag smyger fram till detmed ficklampan släckt, jag anar oråd och drar fram min AKM. Smyger runt byggnaden och Ve och Fasa! Taggtråd blockerar ingången, någon annan är här, panik!. Tänk om det är samma person som jag stötte på tidigare?(14 pers på servern) Stänger dörren och ser en person i trappan precis innan dörren slår igen. Använder den lilla tiden jag hade och backade lite från byggnaden, bara en fem meter eller så. Och kastade upp en flare på taket. Genast kom 4-5 zombies och kastade sig på stegen. Jag hoppar på direkt bakom dem, bam bam bam banditen står och skjuter dem. När jag kom upp precis så laddar han om! Min chans! Slår på full och sprejar in ett helt mag i banditen utan att sikta in medans han desperat försöker ta skydd, fönstrena splittras och blodet flyger. Adrenalinet pumpar på och fingret vill inte lossa från avtryckaren. Mer zombies är på väg upp för stegen nu. Drar försiktigt med mina skakiga händer ett skott i varje zombie. Jag har precis ruinerat någons dag. Men lyckan slutade där.

Banditens kropp buggade ner genom golvet. Jag hann se att han hade en DMR och massor med ammo till M107 låg på golvet. Men inga vapen inom räckhåll. Lyckades plocka upp två mag till min AKM innan jag smet därifrån som en vind. Jag gick dit utan något, och gick därifrån med mitt liv kvar och ett nytt vapen utan att förlora health även fast jag stötte på en sniper.

Undrar hur det såg ut från hans perspektiv.

Permalänk
Medlem

Bara älskar att förlora en flera dar gammal survivor till trappor och stegar :<.

Permalänk
Medlem

Min karaktär är inte död än ;o muahhah. Har mp5 och winchester + revolver.
massa mat/dricka, kikare, yxa, kniv, karta och en massa ammo till vapena

Är mer paranoid nu än innan. Nu håller jag till i skogarna ganska mycket, och kommer någon så knäpper jag den jäveln.
Har lärt mig efter några dagars DayZ nu.
Frågade en vad jag tror svensk. om han var vänlig. Jadå! visst var han det. Vänder mig om 2 sec. Bam bam bam. död.
Aldrig igen säger jag bara!

Hade en sniper tidigare, men kände att det inte kommer fungera om jag ska leta saker i städerna :>

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Spelet verkar ju inte särskilt intressant om folk man precis dödar kan spawna och hitta en direkt.
Nu har jag iofs inte spelat Dayz men om detta hade hänt mig hade jag frågat mig själv hur mycket "jobb" för att få alla items var värt egentligen.

Alltså jag stannade säkert där i nästan en timme, och det var i cherno vilket man oftast spawnar väldigt nära av så det finner jag inte konstigt alls.

Det var ju meningen att han skulle komma tillbaks så jag fick knäppa honom, men sen dog jag pga. en av spelets buggar. Hade mycket hellre dött av honom är att bugga fast i en trappa så jag inte kunde röra på mig...

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Tror jag har sett och dödat och blivit dödad av dig ingame några gånger Sodnik. Tänka sig att det var en sweclockare som gömde sig bakom nicket.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta var mycket roligt att läsa. Fortsätt gärna

Jag har inte spelat Arma/DayZ överhuvudtaget tidigare, men jag har nog lite mer förståelse nu över vad det är som gör spelet roligt och lite mer vad det handlar om.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av adfi:

Min karaktär är inte död än ;o muahhah. Har mp5 och winchester + revolver.
massa mat/dricka, kikare, yxa, kniv, karta och en massa ammo till vapena

Är mer paranoid nu än innan. Nu håller jag till i skogarna ganska mycket, och kommer någon så knäpper jag den jäveln.
Har lärt mig efter några dagars DayZ nu.
Frågade en vad jag tror svensk. om han var vänlig. Jadå! visst var han det. Vänder mig om 2 sec. Bam bam bam. död.
Aldrig igen säger jag bara!

Hade en sniper tidigare, men kände att det inte kommer fungera om jag ska leta saker i städerna :>

vad är detta för sjukt roligt spel ?

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Ramblemoe, du må ha sett mig men jag har nog inte tagit dig av daga. Senaste veckan har jag nog inte förmått mig att dräpa någon, dock avlossade jag en salva mot en individ i Stary Sobor häromdagen men jag tror mitt uppsåt misslyckades. Det kliade så i avtryckarfingret när jag låg på kullen ovanför militärlägret och såg honom krypa från tält till tält.

Ska jag vara ärlig så har jag haft chansen ett par gånger men avstått pga av rädsla att utgången inte skulle vara i min favör. Man får väga riskerna i en vågskål av silver, det finns ju zombies och andra som lokaliserar dig när du slår på stora trumman. Sedan får man inte underskatta kraften som hämd utgör. Är det värt några ytterligare magasin?

Spelet har lyckats att införliva rädsla som ett element som får dig att tänka att det är bättre att skjuta först och fråga sen. Detta skapar en nerv som jag inte stött på i ett tidigare spel men samtidigt orkar man knappt börja om igen efter det öronbedövande kulregnet som avslutar dagen för många.
Jag mötte min baneman igår i en trång barack på NW airfield, allt för lite blött krut.
Återigen står jag snopen och hör vågornas skvalp utanför Cherno och tänker varför?
Så mycket för så lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Ramblemoe, du må ha sett mig men jag har nog inte tagit dig av daga. Senaste veckan har jag nog inte förmått mig att dräpa någon, dock avlossade jag en salva mot en individ i Stary Sobor häromdagen men jag tror mitt uppsåt misslyckades. Det kliade så i avtryckarfingret när jag låg på kullen ovanför militärlägret och såg honom krypa från tält till tält.

Ska jag vara ärlig så har jag haft chansen ett par gånger men avstått pga av rädsla att utgången inte skulle vara i min favör. Man får väga riskerna i en vågskål av silver, det finns ju zombies och andra som lokaliserar dig när du slår på stora trumman. Sedan får man inte underskatta kraften som hämd utgör. Är det värt några ytterligare magasin?

Spelet har lyckats att införliva rädsla som ett element som får dig att tänka att det är bättre att skjuta först och fråga sen. Detta skapar en nerv som jag inte stött på i ett tidigare spel men samtidigt orkar man knappt börja om igen efter det öronbedövande kulregnet som avslutar dagen för många.
Jag mötte min baneman igår i en trång barack på NW airfield, allt för lite blött krut.
Återigen står jag snopen och hör vågornas skvalp utanför Cherno och tänker varför?
Så mycket för så lite.

Allt du beskriver är ju vad som gör spelet så otroligt underbart och intressant för spelarna. Aldrig har jag känt samma nerver när man lyckats dräpa en stackare med lite loot och är på väg bort.. ut i skogen för att gömma sig tills maten börjar tryta och äventyret börjar på nytt. Hoppas på ett lite längre liv imorgon kväll då jag igår natt, krypande i mörkret utanför Elektro blev beskjuten från två håll.. (har alla night vision? tycker att man borde hållas gömd när man prone'ar på en åker i bäcksvart mörker).

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Ramblemoe, du må ha sett mig men jag har nog inte tagit dig av daga...

Möjligt att jag blandar ihop dig med nån annan, men jag är rätt säker på att jag sett ditt nick ingame.

Hade för övrigt jävla flyt senast jag började om. Hamnade i elektro, tog ut två olika par med spelar
som körde ihop med min enfield jag hittat. Rushade sedan in i stan och hittade en kyrka där en
massaker ägt rum. Typ 10 kroppar. Fick tag i en alice pack, karta, kompass, kniv, tändstickor, tält,
mängder med mat och ammo. Blev så sjukt nöjd att jag sänkte de fyra som va på väg in dit och
hann först till guldgruvan.

Sen tog jag mig lycklig ut till skogen och började kuta norrut. Glada tider. Samtidigt så kommer
jag bli sjukt jävla bitter när jag dör med så mycket prylar. Döden är fan oundviklig.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Hade spenderat lång tid på att ta mig från Chernogorsk till Zelenogorsk och besökt alla vakttorn och småbyar på vägen.
Plockade på mig en revolver med massa ammo till, en winchester med ammo massa mat och dricka och en större ryggsäck.
Bestämde mig för att springa ut och locka lite zombies till ett hus för att sedan skjuta dem från en säker plats, sagt och gjort.
När jag har runt 10st zombies hack i häl så verkar jag ha snubblat helt utan anledning och bröt benet... föll ihop och alla zombies kom snabbt ikapp och började festa på mig

Spekulerade sedan kring om min plötsliga benskörhet berodde på att jag alldeles innan jag gick ut hade druckit 4-5 burkar läsk.
Visade sig sedan att någon hade sett hela händelsen uppe från en kulle och hade varit rädd för att hjälpa mig.
Nåväl, nu har jag silenced pistol, en ak74 cobra och ghillie suit!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

RIP min polare som lyckades trycka på V istället för B, när han stod vid staketet på en hög byggnad.

Klantarsle

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

RIP min polare som lyckades trycka på V istället för B, när han stod vid staketet på en hög byggnad.

Klantarsle

Dagens skratt är avklarat.

Inte illa menat, jag ser bara hans ansiktsuttryck framför mig.

Ett misstag blir så definitivt, så slutgiltigt. Han finns i våra tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Dagens skratt är avklarat.

Inte illa menat, jag ser bara hans ansiktsuttryck framför mig.

Ett misstag blir så definitivt, så slutgiltigt. Han finns i våra tankar.

Hahaha, no offence taken från hans eller min sida

Idag dog han igen dock... Denna gång jag 2 tält, med massa balla grejer i, GPS, MP5SD6, AKS-74 magasin mm. Sen helt plötsligt så spränges det utav bara helvete. Just då sprang min polare över det fält jag nyss sprungit över, och han dog av smällen.

Visade sig att det var en hacker som hade lagt iväg någon form av bomb mot alla spelare, men på något magiskt sätt överlevde jag. Så jag leavade fort som tusan

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Har bara spelat ett par timmar. Men var på mitt 5 liv och saker och ting gick bra. Hittade lite stuff, glow sticks osv. (Det var mörkt som natten)

Gick upp på ett tak till en fabrik. Mina flares tog slut så då tog jag fram glowsticks. Upptäckte att dem inte alls lyste upp som jag fantiserat om. Försökte hitta stegen ner till marken, allt slutade med att jag råkade gå utanför kanten till taket och föll till en säker död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

vad är detta för sjukt roligt spel ?

Arma 2. Dayz mod.

Permalänk

Denna tråden, much <3
Kan bara nu sådär minnas tillbaka till tiden då den första versionen av Survival mode kom ut till minecraft, och oj vad jag lipade när självaste bövelen iklädd creeperkostym hotade mig vid en klippa intill ett lavabad, som kom att bli en säker död, och en grav utan avmärkning. Fan att jag bärde på en säck diamanter, och så vipps.. :'(

Men on topic, Arma II kommer inhandlas så snart jag är tillbaka från träsket kallat kina där Arma II är en av alla bannade western spel..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som hittat ett tak utan återvändo i Electro, på tal om detta med tak.
Här om dagen klättrade jag upp på ett tak och sen var det en liten kant ner, precis när man kom upp för stegen.
Sen gick det inte att greppa stegen igen så jag var tvungen att baila ner över kanten

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sodnik:

Ramblemoe, du må ha sett mig men jag har nog inte tagit dig av daga. Senaste veckan har jag nog inte förmått mig att dräpa någon, dock avlossade jag en salva mot en individ i Stary Sobor häromdagen men jag tror mitt uppsåt misslyckades. Det kliade så i avtryckarfingret när jag låg på kullen ovanför militärlägret och såg honom krypa från tält till tält.

Hrm.. Kanske ska berätta om min förra omgång.
Jag hade tre möten med andra spelare under de ganska många timmar jag satt fast vid datorn:

Hade irrat mig upp från Cherno till Mogilveka och skulle kolla en lada där efter loot, när jag plötsligt hör fotsteg innanför. Försöker få kontakt med honom via chatten men han är antingen blind, ryss eller bådadera. När han efter vad som kändes som en och en halv evighet väl kommer ut och får syn på mig som ligger 50m från dörren, en nervös fingerryckning från att pumpa honom med bly blir han märkbart skärrad. efter en staredown som varade ett antal minuter börjar han backa därifrån, hela tiden med vapnet siktat mot mig. Han backar så tills jag knappt ser honom längre, då han slutligen vänder sig om och springer som en dåre over the hills and far far away.. Skrattade hela vägen till nästa stad.

Någon halvtimme senare är det jag som springer, bort från Vyshnoe där jag lyckats reta upp HELA zombiepopulationen genom att släppa en (hagel)brakare.
Vänder mig om då och då för att sänka en i taget med 1866an men de är långt fler än patronerna i mina byxor. skit skit skit. Plötsligt smattrar det till rejält från skogsbrynet nedanför berget Zub, z droppar till höger och vänster och där står jag, mitt på en öppen åker och håller på att skita på mig. "Du såg ut att behöva hjälp" säger den ena av de två tungt beväpnade herrarna som förklarade att de sett min patetiska flykt uppifrån ruinen och bestämt sig för att ingripa. Erbjöd mig bandage innan de försvann in bland träden igen. Det finns hopp om mänskligheten tänkte jag..

..Men inte länge. Jag hade just slaktat min första ko, äntligen hittat BÅDE tändstickor och ved så nu låg jag mätt, belåten och fullproppad med blod i utkanten av en lite större stad. Jag hade egentligen tänkt sluta spela där eftersom klockan var way past bedtime och allt var så jäkla gött det rimligen kunde bli i en zombieinfesterad sovjet-rest till land, när jag får syn på en hel radda militärtält i på andra sidan stan. Tanken på alla fantastiska mördarmackapärer som kunde ha spawnat där fick mig att helt oblygt älga iväg snett över fälten för en sista, snabb liten räd. En automatkarbin här, några granater där och mer ammunition än jag kunde bära. Ja livet lekte sannerligen när jag plötsligt hörde PANGPANGPANG någonstans bakom mig och föll ner död på den hårda kalla asfalten.
Jag dog i Stary Sobor, av vems hand visste jag inte då...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Orsaken till min förra onödiga död var mycket enkel och retfull. Nämligen när man pronekryper på en kant som t.ex en tröskel eller en tågräls.
Vad händer då? Jo gubben kastar plötsligt sig upp med ett ryck i sprint så att alla zombies får upp spåret efter en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Orsaken till min förra onödiga död var mycket enkel och retfull. Nämligen när man pronekryper på en kant som t.ex en tröskel eller en tågräls.
Vad händer då? Jo gubben kastar plötsligt sig upp med ett ryck i sprint så att alla zombies får upp spåret efter en.

Auch. Hände mig med, mitt på NW Airfield. Då såg en krypskytt mig, och bang.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Entusiast

Arma verkar som ett roligt, tidskrävande överlevnadsspel om man dömmer efter kommentarerna, vad är spelet egentligen?
Någon som kan ge mig en sammanfattning?:P

Jag trodde att det var ett lagspel som man spelar på enorma kartor?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈