BF3 Premium & Close Quarters

Permalänk

Hej!
När man köper Premium via Origins hemsida ger det en kod via mejl elektroniskt med tillgång av expansionerna ? utan fodral & tillbehör ?
När datumet 12/06/12 för PC passeras går det då även att handla Premium ute i handeln tex vanliga spelbutiker utan beställning över origin, och då få fodral + koder med ? eller är origin ända sättet att få tag på premium kanske....mvh..!

Permalänk
Medlem

Går det att bara köpa armor kill?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Stör mig som fan på att det inte finns några detaljerade utalanden om Premium, skulle kännas helt åt helvetet om man köpte skiten på ps3 sen funkar det inte på andra soldater/platformar på samma battelog/ea account/origin account.

Permalänk
Medlem

Låste nyss upp L86A2, fan den är ju som en jäkla laserkanon, snabb att ladda om också. Klar skillnad mot maskingevären man har i början. Kommer nog bli en favorit.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mordarosten:

Går det att bara köpa armor kill?

Ja, Armored Kill kommer släppas separat framåt hösten om man inte vill betala för hela paketet. Lika som med Back to Karkand alltså.

Permalänk
Medlem

Om man nu köper i en annan valuta och anger en fake adress, räknas inte det som skattefusk? För det är väl därför premium är så mycket dyrare här än i US, pga skatterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Om man nu köper i en annan valuta och anger en fake adress, räknas inte det som skattefusk? För det är väl därför premium är så mycket dyrare här än i US, pga skatterna?

Nej, det är dyrare här för att EA är snåla och giriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nej, det är dyrare här för att EA är snåla och giriga.

Nej, det är svenska momsen som ökar priset från 50$ till c.a. 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ja, Armored Kill kommer släppas separat framåt hösten om man inte vill betala för hela paketet. Lika som med Back to Karkand alltså.

Trevligt, tror du det kommer kosta runt 150 spänn? Tack för svaret!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Avstängd

Hmm går det inte att spela "Gun Master" eller? Ville låsa upp mp5

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Stör mig som fan på att det inte finns några detaljerade utalanden om Premium, skulle kännas helt åt helvetet om man köpte skiten på ps3 sen funkar det inte på andra soldater/platformar på samma battelog/ea account/origin account.

Klart att det inte kommer att fungera. Köper du själva spelet till tex. PS3 kan du ju bara spela det på PS3. Likadant är det åt andra hållet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mordarosten:

Trevligt, tror du det kommer kosta runt 150 spänn? Tack för svaret!

Skulle tro det, är ju även det priset som BtK gick för och förmodligen CQ-DLC't också lär hamna på. Lär väl visa sig framöver om inte annat.

Permalänk
Medlem

Sådär, köpte för 224.00kr, använde all min riktiga info och Visa. Jag blev Premium på Battlelog 2 minuter efter köpet.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/zhrooms/

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Sådär, köpte för 224.00kr, använde all min riktiga info och Visa. Jag blev Premium på Battlelog 2 minuter efter köpet.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/zhrooms/

Använde du en proxy då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Använde du en proxy då eller?

Nej, jag är i Brazilien på semester. *host*

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Man känner sig lite dum när man betala 499 kr...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Avstängd

hej någon som vet om man kan betala med telefon banken för att kunna köpa premium?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Man känner sig lite dum när man betala 499 kr...

Jag skulle må dåligt om jag betalade 499, därför jag tvekat i 1-2 dagar, och nu lönade sig mitt väntande

Köpte BF3 Limited Edition på Webhallen vid release (2 för 799) för 400kr, och nu BF3 Premium för 224kr dvs totalt har jag betalat 624kr för BF3 och 5st DLC's + alla random Limited/Premium prylar

Värt!

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Jag skulle må dåligt om jag betalade 499, därför jag tvekat i 1-2 dagar, och nu lönade sig mitt väntande

Köpte BF3 Limited Edition på Webhallen vid release (2 för 799) för 400kr, och nu BF3 Premium för 224kr dvs totalt har jag betalat 624kr för BF3 och 5st DLC's + alla random Limited/Premium prylar

Värt!

Tja vet du om man kan betala det med vanligt bank kort eller måste det vara credit kort?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Tja vet du om man kan betala det med vanligt bank kort eller måste det vara credit kort?

Bankkort och kreditkort är exakt samma sak. Enda skillnaden är varifrån din bank tar pengarna, vilket inte påverkar kortets funktion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Bankkort och kreditkort är exakt samma sak. Enda skillnaden är varifrån din bank tar pengarna, vilket inte påverkar kortets funktion.

men jag har ju bara ett vanligt swedbank kort som bara står maestro på ? går det ändå om jag har pengar på det?
måste man inte ha internet bank då? jag har ju bara telefonbanken.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

men jag har ju bara ett vanligt swedbank kort som bara står maestro på ? går det ändå om jag har pengar på det?
måste man inte ha internet bank då? jag har ju bara telefonbanken.

Ett Maestrokort fungerar tydligen inte online enligt vad jag hittar, du får skaffa ett Mastercard eller Visa om du vill handla med det online. (Inte Visa ung el. liknande dock, riktigt Visa)

Är inte internetbanken gratis?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar swedbanks e-kort. Fungerar väldigt bra om man inte har/vill ha kreditkort.

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Läs första posten, tack.

Var inte så dryg.
Istället för att skriva "läs första posten" när du vet svaret. Svara istället.
Är du lika dryg i vanliga livet utanför forat?

Permalänk
Skrivet av Sgt_Bepps:

Var inte så dryg.
Istället för att skriva "läs första posten" när du vet svaret. Svara istället.
Är du lika dryg i vanliga livet utanför forat?

han skrev ju ändå "tack"? xD

Ne men ärligt talat är det ju rätt irriterande när folk skiter helt i att läsa mer än första raden i inlägget och sen börjar ställa frågor som redan är besvarade, antar att det var det han blev irriterad över, vilket är fullt förståeligt i min mening, och inget man behöver börja med påhopp för

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Nu så var premium köpt, 200.. nånting kronor, 230 eller nåt sånt. Trevligt

Permalänk
Skrivet av Sgt_Bepps:

Var inte så dryg.
Istället för att skriva "läs första posten" när du vet svaret. Svara istället.
Är du lika dryg i vanliga livet utanför forat?

Skrivet av Lasergurka:

han skrev ju ändå "tack"? xD

Ne men ärligt talat är det ju rätt irriterande när folk skiter helt i att läsa mer än första raden i inlägget och sen börjar ställa frågor som redan är besvarade, antar att det var det han blev irriterad över, vilket är fullt förståeligt i min mening, och inget man behöver börja med påhopp för

Ja, precis. Det var inte menat som något påhopp eller liknande, utan mer att jag blir irriterad när man spenderar tid på att samla information och skriva ner allt i första posten, så skiter folk (personen) i att läsa mer än första raden och sen skriver en fråga som redan står besvarad i första posten.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Nu så var premium köpt, 200.. nånting kronor, 230 eller nåt sånt. Trevligt

Iiiiiiiiih! Jag tror jag ser ljuset i tunneln.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Btw, någon annan som har tänkt på hur obalanserade de nya assignmentsen är?

  • Assault - 10 Squad Revives, 30 Assault Rifle Kills # Busenkelt, fixat på en match.

  • Engineer - 20 AT rocket kills, 30 kills with carbines #Lika enkelt det, fixas genom att bara spela som vanligt

  • Support - 20 squad resupplies, 20 kills with Light Machine Guns #Superenkelt, spela som vanligt, trycka på 3an ibland så är det klart.

  • PDW - 20 kills with pistols, 20 kills with shotguns #Enkelt fixat det med.

  • Recon - 10 T-UGS assists, Capture 20 flags # What? Att ta flaggor är ju inte någon större utmaning, men 20 stycken? Det tar ju faktiskt tid att fixa, och T-UGS assist? Har aldrig under mina 150 spelade timmar fått en T-UGS assist, och då har jag ändå spelat ca 30% av det som recon.

Visst, jag campar aldrig som sniper, så T-UGS är värdelösa för mig för det mesta. Känns bara så konstigt att alla andra klasser kan fortsätta helt som vanligt och få de nya vapnen gratis, medan jag som recon måste ändra min spelstil totalt, och dessutom måste börja köra massa conquest, som jag tycker är hiskeligt tråkigt så länge man inte sitter i ett fordon, helst heli eller jet.

Kollar man på de andras assignments så kan man tycka att recon borde fått typ 20 Sniper rifle kills, 10 headshots/30 spot assists

EDIT: SATFLÄSK! Nu ser jag att jag inte kan få det sniper jag vill för att man måste kunna lira Conquest domination för att få skiten :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

[*]Recon - 10 T-UGS assists, Capture 20 flags # What? Att ta flaggor är ju inte någon större utmaning, men 20 stycken? Det tar ju faktiskt tid att fixa, och T-UGS assist? Har aldrig under mina 150 spelade timmar fått en T-UGS assist, och då har jag ändå spelat ca 30% av det som recon.
[/LIST]

Nu är du tyvärr ute och cyklar, 20st flag captures är BUSENKELT.

Strike at Karkand, hoppa in i en Tank som US, 500 tickets, kör runt och plocka flaggor hela rundan så har du 15-20st.

T-UGS Assists, spawna recon på Metro, kasta ut en T-UGS, boom 10st assists..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240