BF3 Premium & Close Quarters

Permalänk

BF3 Premium & Close Quarters

Tänkte att vi kunde ha en "dedikerad" tråd för Premium samt expansionen Close Quarters (CQ). Jag börjar med att skriva information om release datum osv. så det finns samlat i första posten. Fyll gärna på med mer info om ni tycker något saknas.

Note: datum skrivs i formatet dd/mm/åå
*Premium kommer gå att köpa för $49.99 efter EA's press konferens på E3 som börjar idag (04/06/12) kl 22:00 svensk tid. Live stream här och här.
*Har man köpt premium så får man 2 veckors early access till de kommande expansionerna: Close Quarters, Armored Kill, Aftermath, End Game
*Early Access till CQ kommer börja 05/06/12 för PS3. 2 veckors early access börjar på 12/06/12 för PC & 360. För alla andra är det 26/06/12.
*Server numret för R24 = 951336
*Kartnamnen för CQ är: XP2_Factory, XP2_Office, XP2_Palace, XP2_Skybar

Läs mer om vad Premium innehåller här: http://bf3blog.com/2012/05/battlefield-premium-confirmed-cost...

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Synd bara att det kostar lika många euro som dollar

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Synd bara att det kostar lika många euro som dollar

Ja, om det stämmer. Det är mycket märkligt enligt mig eftersom det kommer skilja runt 80 kr (snabb huvudräkning) beroende på vilken valuta som vi använder. Antagligen får vi höra något mer om det på press konferensen

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Det känns som om de kommer att tjäna massor pga. att folk inte orkar vänta två veckor! (Jag är ett bra exempel)

Permalänk
Skrivet av Focal:

Bra initiativ!

Det känns som om de kommer att tjäna massor pga. att folk inte orkar vänta två veckor! (Jag är ett bra exempel)

Jag är ett lika bra exempel som du

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

kan man pröjsa/spela dom nya kartorna redan ikväll tror ni?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

kan man pröjsa/spela dom nya kartorna redan ikväll tror ni?

Läs första posten, tack.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
99:e percentilen

Mer värt att vänta två veckor och spara in de pengarna. Vi har ju överlevt utan CQ hittills, så man kan väl lika gärna "låtsas" att det släpps två veckor senare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Bra initiativ!

Det känns som om de kommer att tjäna massor pga. att folk inte orkar vänta två veckor! (Jag är ett bra exempel)

Men man borde väl ändå tjäna på premium ist för att köpa expansionerna en och en?

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Mer värt att vänta två veckor och spara in de pengarna. Vi har ju överlevt utan CQ hittills, så man kan väl lika gärna "låtsas" att det släpps två veckor senare.

Fast om du ska fortsätta spela BF3 och köpa de andra expansionerna som kommer senare så kommer du ju att tjäna på att köpa Premium eftersom du får alla expansioner + lite till för en billigare total summa.

Skrivet av TankarN:

Men man borde väl ändå tjäna på premium ist för att köpa expansionerna en och en?

Japp. Därför det är ett givet köp om man ändå ska fortsätta spela BF3 och vet att man ändå skulle köpa expansionerna.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är samma live-stream
http://live-event.ea.com/e3/

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Fast om du ska fortsätta spela BF3 och köpa de andra expansionerna som kommer senare så kommer du ju att tjäna på att köpa Premium eftersom du får alla expansioner + lite till för en billigare total summa.

Japp. Därför det är ett givet köp om man ändå ska fortsätta spela BF3 och vet att man ändå skulle köpa expansionerna.

Gutt, då blir det CQ den 12:e

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Vet inte om det är samma live-stream
http://live-event.ea.com/e3/

Själva innehållet på live streamen kommer vara densamma, fast det är en annan sida Jag lägger in den länken i första posten också.
Kan passa på att nämna att FZ.se också kommer ha en Live-stream uppe av konferensen, fast dom lägger upp en nyhet med address till live-streamen strax innan den startar och det är ~1.5 timme kvar, så om ni vill kolla på FZ.se live-streamen så håll koll på deras egna hemsida!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Säger som i en annan tråd, tror det kan vara ett bra sätt att få folk att skaffa allt DLC, och därmed motverka en splittring av användarbasen

Däremot lamt med att få gå före i kön

Väntat med att köpa BF3 tills något sådant här skulle komma, förhoppningsvis gör de ett BF3 + Premiumpaket(gillar ej DLC-mjölkning)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om man har Limited Edition, får man dessa då eller måste man köpa igen?

Permalänk
Medlem

"June 11 for PC and Xbox 360 owners" close quarter? Men eftersom man kommer ha Battlefield 3 Premium på PC? Då borde man ju få Close Quarter idag eller? =/

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa Premium? Hittar inget på Origin eller har det inte släppts än?

Permalänk

Gud vad är det för människa som går i ett par skor? Så oinspirerande att lyssna på.

On-topic: Tack. Kul mode med enbart handguns :D:D

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

Vart kan man köpa Premium? Hittar inget på Origin eller har det inte släppts än?

Skulle väll gissa att det kommer upp på origin så fort det går spela det

edit: såg på e3 att vi får vänta tills nästa vecka med att spela men att köpa det kanske går redan idag (?)
edit2: Nu kan man köpa det på origin 499:-

Permalänk
Medlem

Jag får känslan av att av att i alla fall aftermath inte kommer vara ny "bf" banor utan något nazi zombie liknande. End game verkar också vara lite annat stuk på. Om detta är fallet är jag inte intresserad. Jag skulle kunna tänka mig att köpa Battlefield premium om jag visste vad som skulle komma i map packsen. Nu är det lite som att köpa grisen i säcken.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Gud vad är det för människa som går i ett par skor? Så oinspirerande att lyssna på.

On-topic: Tack. Kul mode med enbart handguns :D:D

Han låter helt efterbliven, men iaf.. Gun Master-mode börjar alla med en pistol, sen rankar man upp bättre vapen med kills. Kommer tydligen från CS...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

49 dollar jo visst, självklart köp. Men 499kr fyfan

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag kommer säkert köpa det med 500 spänn svider lite ändå :/
nya battlelog var nice med nya assignments (som förövrigt verkar rätt lätta)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem

Lät ju ändå ganska rimligt när jag läste att priset var $50 (~380kr), med tanke på allt man får. Men 499kr är ju bara löjligt, för det priset får man ju ett helt nytt spel, eller flera..

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

... och det är antagligen bara Origin som säljer det?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

500kr är idioti, inte en chans att jag betalar så mycket. Blir att leta upp det på någon annan hemsida.

Permalänk
Medlem

Köpte det precis. Är det fortfarande 11/6 som gäller?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Fast om du ska fortsätta spela BF3 och köpa de andra expansionerna som kommer senare så kommer du ju att tjäna på att köpa Premium eftersom du får alla expansioner + lite till för en billigare total summa.

Japp. Därför det är ett givet köp om man ändå ska fortsätta spela BF3 och vet att man ändå skulle köpa expansionerna.

fast om man antar man hade limited edition så får man 4 expansioner för 499. CQ finns för 129 (pirsjakt CQ) å sparar man typ 17 spänn på att köpa det nu om man antar att de andra DLC'na kostar lika mycket. Tveksamt om det är värt det. (rent ekonomiskt dvs)

Ähh tyckte jag såg en AC-130 i trailern för Armourd... och det är awesome nog för att motivera ett köp

Ser fram imot servrar som blandar alla olika expansioner så man kan få rejäl omväxling.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄