Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

grafik broblem snälla hjälp.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

HAHA! LOL!!!!

Nej men jag tycker att du ska reklamera kortet och skaffa ett nvidia kort=D
Om du orkar kan du säkert lösa problemet men det är nog lättast att reklamera kortet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Japp, nästan varje gång jag spelar får jag det, dessutom klockar korten ner sig till 500MHz istället för att gå i 1100MHz som de ska, händer ofta mitt i matcher, kan vara därför din fps plötsligt sjunker också, för att de klockar ner sig.

Vad har du för moderkort?

Jag har ett http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3800#ov
Ska vänta på nästa driver relese av drivisar, fungerar det inte bra då så reklamerar jag kortet

Permalänk
Skrivet av sebbb3:

Jag testade Unugune Heaven och jag märkte ett underligt fel som kanske orsakar krascherna.
Jag körde i ca 10 min och flera gånger märkte jag att vissa objekt ''blinkar till'' likt som när man överklockar sitt kort
lite för mycket.

Tråkigt att du verkar ha fått ett måndags ex Du har ju garanti kvar så det ska ju inte vara några problem att byta in?

Mitt gtx460 oc funkade fint i ~1.5 år (i wow och Crysis bla) och sen när BF3 kom så fick jag direkt många olika fel (artefakter, flimmer, och alla möjliga mystiska fel, men kunde bli bra några dagar emellanåt), trodde det var nvidia drivarna eller spelet, bytte till olika beta drivare och dom som var accepterade, tre månader i ovisshet. Klockade ner(core ner och volt upp), klockade upp och testade 3dmark11 där jag kunde klocka upp kortet ~150mhz utan problem. Upptäckte sen i någon tråd om dåliga minnen på just mitt grafikkort.
Till slut höjde volten, klocka ner till referensklock även ner med grafikminnet vilket jag inte provade först. Kan inte köra ett spel originalklock nu men funkar okej nerklockat med lite mer volt. Får flimmer efter några minuter i Unigine Heaven också tills jag ställer om till "stock" klock. Lite drygt men tillfällig lösning på gammalt kort.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Välkommen till AMDs 7xxx-serie (:

"Drivrutinerna har slutat fungera" verkar vara deras nya slogan, och är något du kommer fortsätta att se titt som tätt tills de lär sig att göra ordentliga drivrutiner.

Antingen får du vänta eller så kan du försöka reklammera kortet, och köpa motsvarande kort hos Nvidia, det ska jag göra i alla fall

Kan det ha nått att göra med att mitt grafikkort bara jobbar ca: 33 % när jag lirar LoL?