Uppgraderingspaket till äldre chassi.

Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket till äldre chassi.

OBS! Har uppdaterat listan med delar! OBS!

Hej!
Börjar tröttna på att mina drivrutiner till grafikkortet krashar hela tiden. Jag antar att grafikkortet är trasigt, så därför är det väl på tiden att köpa ett uppgraderingspaket eftersom jag ej har råd att köpa en helt ny dator vilket vore mycket trevligare.

Chassit jag har är ett NZXT Hush. Till det har jag ett 540W nätaggregat. Jag har även 2st Chieftec Dragon Fulltower om det skulle vara bättre alternativ, vill dock inte använda dem i och med att de har bara 80mm fläktar vilket låter förfärligt.

Nu till de delarna jag har funderat på. Helst så mycket prestanda/krona som möjligt har jag utgått efter och försöker få det så billigt som möjligt, men ändå så mycket prestanda som möjligt.

Tanken är att jag ska börja med detta och sedan fortsätta bygga vidare på ett nästa steg som innehåller typ nytt chassi, bättre cpu kylare, ett till kit med minnen (isåfall börja med 2x4gb och sedan uppgradera till 4x4gb om man nu tjänar på att köra quad-channel), ssd-disk, bluray brännare, en till hdd etc.

Budget är max ~7000kr, men helst billigare om det går för att inte förlora prestanda.

Höjde budget till ~7k och lade till andra delar. Lade till info om 2Gb grafikminne.
Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut. Bra prestanda per krona. Mer än 8gb behöver du inte om du bara spelar.
Chassit och nätagget räcker fint.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det ser bra ut. Bra prestanda per krona. Mer än 8gb behöver du inte om du bara spelar.
Chassit och nätagget räcker fint.

Har uppdaterat listan nu då jag hittat lite nyare intressanta delar. Vad tycker du/ni om den?
Skrev även kommentarer till varför jag valt just dem.

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');