ASUS P5K-E/WIFI-AP & OCZ Vertex 4 128GB

Permalänk
Medlem

ASUS P5K-E/WIFI-AP & OCZ Vertex 4 128GB

Har precis för första gången skaffat mig en SSD från OCZ Vertex 4 128GB. Nu undrar jag vilken sata port på moderkortet jag ska ansluta den till för bästa prestanda?

Använder den här moderkortet: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KEWIFIAP/...

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så har du 6 portar på en kontroller samt 2 externa på en annan. Inte mycket till val då.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Sata 1

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Är det ingen skillnad mellan sata portarna? Läst att att man ska ansluta till en viss port för få bästa prestanda när det gäller SSD, men det kanske inte gäller gamla S775?

Permalänk
Medlem

Jag har ett P5K Premiumkort. Där är Sata 1/2/5/6 röda (Master) och är bootbara, Sata 3/4 är svarta(Slave) och för Data.
Vad du får göra är att gå in i Bios och ändra IDE till AHCI.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Jag har ett P5K Premiumkort. Där är Sata 1/2/5/6 röda (Master) och är bootbara, Sata 3/4 är svarta(Slave) och för Data.
Vad du får göra är att gå in i Bios och ändra IDE till AHCI.

Läste manualen nu och det är samma som på din. Tack för hjälpen