Vad vill ni se för förändringar i DayZ?

Permalänk
Medlem

Satt och tänkte på vad man mer kunde göra i DayZ det kanske är lite för "minecraftigt" men att tex kombinera saker för att skapa nya saker skulle vara intressant t.ex. göra en någon form av skogsmulle kläder av läder som man kan få om man flår en ko? eller empty whisky bottle+jerry can=molotov cocktail eller att man kan hitta tejp så man kan sätta fas en ficklampa på ett vapen (kanske inte pistoler om de inte gör mindre lampor).

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

Satt och tänkte på vad man mer kunde göra i DayZ det kanske är lite för "minecraftigt" men att tex kombinera saker för att skapa nya saker skulle vara intressant t.ex. göra en någon form av skogsmulle kläder av läder som man kan få om man flår en ko? eller empty whisky bottle+jerry can=molotov cocktail eller att man kan hitta tejp så man kan sätta fas en ficklampa på ett vapen (kanske inte pistoler om de inte gör mindre lampor).

det är ju trots bara en alpha så dina ideer går i uppfyllese

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

Kan hända att de lägger in mer knep och knåp för de som vill leka snickare, men jag kan också tänka mig att skaparen kommer att vänta med att implementera större idéer eller förändringar tills Arma III lanseras, eftersom det ändå verkar ligga alldeles bakom hörnet(om jag tolkat dem rätt). Tycker mig villa minnas att Bohemia Interactive pratade om att de planerade att arbeta mer med Rocket under en demonstrationsvideo för Arma III, och hintade på att de kunde komma att lägga in det som ett spelläge, vilket ger mer skäll till att vänta med större förändringar...

Något jag tycker att han (rocket) skulle kunna ändra på så här kortsiktigt vore nätterna. Tycker att nätter i Chernarus är på tok för mörka som det är just nu, och de bör justera dem lite så att det är något ljusare. Bör dock vara betydligt mörkare när det är molnigt under kvällen också, men just nu så är det ingen/en omärkbar skillnad.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hur vet du det? Har du läst det nånstans?

Rocet har sagt detta åtskilliga gånger att DayZ är "Början till något större". Så antingen stand-alone expansion, eller ARMA 3

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Satt och tänkte på vad man mer kunde göra i DayZ det kanske är lite för "minecraftigt" men att tex kombinera saker för att skapa nya saker skulle vara intressant t.ex. göra en någon form av skogsmulle kläder av läder som man kan få om man flår en ko? eller empty whisky bottle+jerry can=molotov cocktail eller att man kan hitta tejp så man kan sätta fas en ficklampa på ett vapen (kanske inte pistoler om de inte gör mindre lampor).

Fattar du hur långtråkigt det skulle bli? Du sitter där med en kolv, sikte, ammo, men du har ingen eld-pinn så du kan använda ditt vapen Nä, där måste jag faktiskt säga att jag inte håller med

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Fattar du hur långtråkigt det skulle bli? Du sitter där med en kolv, sikte, ammo, men du har ingen eld-pinn så du kan använda ditt vapen Nä, där måste jag faktiskt säga att jag inte håller med

hehe man Kansas inte måste gå så långt att man behöver hitta alla delar till ditt vapen. men kanske att du måste underhålla ditt vapen lite som FC2 men kanske inte så drastiskt att vapnet exploderar?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Tycket faktiskt att man skulle kunna ha en backpack på ryggen samt en sådan där mindre bag på magen, den som ser ut som en rad ammunitions baggar av MOLLE typ. Eller varför inte lägga till mindre baggar som man kan plocka upp för att utöka hur mycket ammunition man kan bära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

hehe man Kansas inte måste gå så långt att man behöver hitta alla delar till ditt vapen. men kanske att du måste underhålla ditt vapen lite som FC2 men kanske inte så drastiskt att vapnet exploderar?

Det lät däremot som en cool grej Att vapnen har "liv", dvs ju mer du använder det, ju mer slitet blir det och sämre damage ger det

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Bättre AI på djuren, och gärna fler djur. Björnar är ju ett måste nu t.ex!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Buggat

Skrivet av Dayz-Nooben:

Igår när jag blev snipe:ad så rage quitade jag (efter jag dog alltså), sedan när jag loggar in senare så ligger mitt lik på marken bredvid mig synd att jag bara hade 2 shotgun mags

Jag tycker även att dom borde fixa så att man kan ta upp folks ghilie suits / camo kläder.
(Bara för att ghilie suit är awesome, man ser ju inte ryggsäcken )

Haha samma sak hände mig typ över tio gånger igår. Jag dog, respawnade och började brevid mitt lik.
Men det fulaste var att jag hade alla min saker kvar på mig plus sakerna var kvar på mitt lik så allt dupades

Sen några timmar senare så bröt jag benen pga en jävla zombie och efter dödat den jävlen så tänkte jag vafan.. Orka krypa hela vägen till kusten?! Jag respawnar.. Jo vad händer.. Samma sak igen dock med brutna ben direkt när jag spawnar.. Liksom wtf!? Tog en bra stund med respawn och hoppande i mellan servar tills jag äntligen kom till kusten med en ny fräsch karaktär

Sen att alla invånare i chernarus är lika bensköra som en nittio åring som ramlat i duschen och brutit lårbenet måste dem göra nåt åt.. Toalettdörrar, trappor, 10cm höga kanter, Träd, en smäll av en zombie när man har över 10k i blood, allt det där är livsfarligt,

Tycker dem borde fixa med så man inte kan fylla på sina .45cal magasin med. kan ju fylla på i all evighet bara man lämnar minst en kula i när man laddar om.

Permalänk
Medlem

Verkar dyka upp konstiga buggar med varje patch haha.
Inatt så skulle jag ta på mig en ghilliesuit, inget hände förutom att jag tappade all min gear

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

spelade ett tag i dag med nya patchen och spawnade på nytt. måste säga att det är sjukt svårt att klara sig utan vapen, näst intill omöjligt skulle jag vilja påstå. Trotts mycket prone och smygande så blir man dödad ganska snabbt.

Så detta skulle jag vilja förbättra, eller rättare sagt gå tillbaka till att spawna med pistol eller annat vapen.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

spelade ett tag i dag med nya patchen och spawnade på nytt. måste säga att det är sjukt svårt att klara sig utan vapen, näst intill omöjligt skulle jag vilja påstå. Trotts mycket prone och smygande så blir man dödad ganska snabbt.

Så detta skulle jag vilja förbättra, eller rättare sagt gå tillbaka till att spawna med pistol eller annat vapen.

Du lär dig snart att spela det, det är inga problem alls att spawna utan vapen, nu i senaste patchen är det like fucked up. Men annars är det aslätt.
Det förstörde bara att spawna med vapen, alla noobs börjar skjuta direkt vid spawn, alla var beväpnade osv.

Permalänk
Medlem

Alla som lämnar spelet så fort de blir dödade borde stängas av! Åtminstone under en viss tid. Kanske en timme?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Alla som lämnar spelet så fort de blir dödade borde stängas av! Åtminstone under en viss tid. Kanske en timme?

och alla som dödar någon som spawnat för mindre än 1 minut sedan borde stängas av också

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bättre AI på djuren, och gärna fler djur. Björnar är ju ett måste nu t.ex!

Har skrivit på deras officiella IRC kanal att de borde lägga till vargar, tycker skogarna är för "tomma" och det finns aldrig zombies där om det inte är ett hus eller ett deer stand i närheten. Men björnar fungerar det med, tycker de borde ha något i skogarna som man kan va rädd för, det är ju fritt fram och springa i skogen utan att oroa sig (sällan man träffar på en annan spelar där heller om det inte är vissa speciella skogar i närheten av ställen som folk brukar va vid)

Bättre AI skulle väl komma med 1.7.2? Jag kör tyvärr inte den versionen ännu pga brister (enbart råkat komma in på en del sådana servrar av misstag då vissa som kör servrar inte fattar att man byter namn på den när man ändrar version)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Har skrivit på deras officiella IRC kanal att de borde lägga till vargar, tycker skogarna är för "tomma" och det finns aldrig zombies där om det inte är ett hus eller ett deer stand i närheten. Men björnar fungerar det med, tycker de borde ha något i skogarna som man kan va rädd för, det är ju fritt fram och springa i skogen utan att oroa sig (sällan man träffar på en annan spelar där heller om det inte är vissa speciella skogar i närheten av ställen som folk brukar va vid)

Bättre AI skulle väl komma med 1.7.2? Jag kör tyvärr inte den versionen ännu pga brister (enbart råkat komma in på en del sådana servrar av misstag då vissa som kör servrar inte fattar att man byter namn på den när man ändrar version)

Vargar låter som en bra idé också, för man är ju som du säger alldeles för säker ute i vildmarken

Mjo, men allt dom ändrat på är hur djuren rör på sig. Just nu går dom runt nästan hela tiden istället för att stå still hela tiden.
Önskar att djuren kunde bli rädda för en

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Det lät däremot som en cool grej Att vapnen har "liv", dvs ju mer du använder det, ju mer slitet blir det och sämre damage ger det

tjena supersverker!

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us