Problem med full hd skärm och HD 4550

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Problem med full hd skärm och HD 4550

Har köpt en skärm som kan köras i full hd men i datorn kan jag ställa in den på max 1440x900. Innebär det att mitt grafikkort inte stödjer det? :/

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005

Kan vara bra att skriva vad du har köpt för skärm och vad du har för grafikkort för att man ska kunna hjälpa dig.
Sedan vore det ännu bättre om du lägger upp frågan i rätt forumsdel, samt läser vad det står på alla stickys i denna forumsdel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings Län
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av googleye:

Har köpt en skärm som kan köras i full hd men i datorn kan jag ställa in den på max 1440x900. Innebär det att mitt grafikkort inte stödjer det? :/

Installera drivrutinger till skärmen och till grafikkortet så brukar de lösa sig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Drivrutiner nästan garanterat.
Finns även en chans att du kör med 14pins vga sladd istället för 15, kolla om det ser ut att saknas någon i kontakten. 15 behövs för full hd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rush@Damavand Peak
Registrerad
Mar 2012

Kör inte VGA om du har andra möjligheter.
Vad har du för skärm?
Vad har du för grafikkort? (Borde du nämnt i din första post)

[Sabertooth Z77][2600K @ 4.5GHz][580 @ 940/2300]
Du får vad du betalar för
Trådlöst = värdelöst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2011

säker att du inte köpt en skärm som stödjer HD+ eller nåt annat sånt skumt. Om du tror att ditt grafikkort inte stödjer skärmen vore det bra att även skriva vad man har för grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Då börjar vi om Har köpt en syncmaster, minns inte exakta namnet men det är en 22 tums. Drivrutiner är installerade. Kortet är ett ruttet hd 4550

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Och så är den ansluten med jag tror är en rgb kabel? Den är den blåa smalare kabeln.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006

rubrik redigerad och tråden flyttad. Tänk på att skriva tydliga rubriker för att underlätta så att din tråd syns.

*flyttad*

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Ingen som vet? Skulle räcka med ett nej om det absolut inte fungerar så jag kan börja fundera på en ny dator eller en uppgradering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av googleye:

Ingen som vet? Skulle räcka med ett nej om det absolut inte fungerar så jag kan börja fundera på en ny dator eller en uppgradering.

Det skall fungera.

Men igen:

Vad har du för skärm? (Syncmaster 22"?)
Vad har du för grafikkort? (HD4550 finns det varianter av)
Vad har du för skärmkabel?

Ser kabeln ut såhär?
http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Fo3

Bara en enda ros på ett evigt klänge
så är livet
trist varar länge
men underbart är kort -
alldeles för kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

är det rätt skärm du köpt då det finns flera olika modeller av syncmaster 22 tum en av dem jag hittade hade 1680x1050 och en annan var 1920x1080 men det finns även en 19 tummare som har upplösningen 1400x900

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av FatherOfThree:

Det skall fungera.

Men igen:

Vad har du för skärm? (Syncmaster 22"?)
Vad har du för grafikkort? (HD4550 finns det varianter av)
Vad har du för skärmkabel?

Ser kabeln ut såhär?
http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Fo3

Den här skärmen är det: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Hela namnet på grafikkortet är ATI Radeon HD 4550. I dxdiag står det 1920x1080 under bildskärmsläge. Och ja, det är en sån kabel.

Skrivet av mini-z1994:

är det rätt skärm du köpt då det finns flera olika modeller av syncmaster 22 tum en av dem jag hittade hade 1680x1050 och en annan var 1920x1080 men det finns även en 19 tummare som har upplösningen 1400x900

Den har 1920x1080.

Efter en omstart av datorn ser jag nu att det fungerar, vet inte hur men så länge det gör det så